Strandtur i romjula

Vi koser oss på Playa Malibu

Det var rart å tenke på at det var romjul da vi lå nede på stranda og solte oss. Strandliv er liksom ikke det jeg forbinder med jul. Men når vi har valgt å reise til Costa del Sol på juleferie, får vi bare ta med litt av det livet her kan by på, også koselige dager på stranda.

Det er ingen selvfølgelighet at man får så flott vær på denne tiden av året. Vi har vært her i over ei uke, og det har vært mye regn og overskyet vær. Det var temmelig kaldt i leiligheten da vi kom. Den har stått tom siden sist jeg var her. Det tar litt tid å varme opp murveggene, så varmepumpa er god å ha.

Utsikt til Trocadero på Playa Malibu

I går var det endelig varmt nok ute til at vi pakket strandbagen og dro ned til stranda rett ned bakken. Jeg tok med en jakke, i tilfelle det var for kaldt for bikiniopptreden på stranda, men jeg hadde ikke trengt å bekymre meg. Temperaturen var helt perfekt! Jeg vurderte et dukk i Middelhavet også, men nøyde meg med å vasse opp til knærne. Kanskje blir det et nyttårsbad… 

Jeg kan bli sliten av å sitte og ligge på stranda, hvis jeg ikke finner en avslappende og komfortabel stilling. Tettpakket sand er dessverre ikke mykt nok, så mens jeg lå der og hørte på bølgene som slo inn mot stranda og koste meg, bestemte jeg meg for å investere i nye strandmadrasser. Slike som kan brettes sammen som et trekkspill, kan duge. Men selv i Spania kan strandutstyr være vanskelig å finne på denne tiden av året, så sannsynligvis får strandteppene gjøre jobben på denne turen.

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 

Playa de la Viborilla
12 kommentarer
    1. Å, dette så bare helt herlig ut! ☺
      Den beste jula jeg har hatt var den da vi tok ferie på Gran Canaria.
      Det var godt å slippe å tenke på å styre til jul, og savn og vemod var fraværende..
      Så jeg håper vi får til det en gang igjen.
      Kos dere videre! 🥰

      1. Så herlig at du har opplevd en slik god jul på Gran Canaria! 🥰 Det er utrolig godt å slippe å tenke og styre med alt det vanlige til jul. Helt enig. For oss har det blitt litt “tradisjon” å feire jul ordentlig annethvert år, og å dra til Spania de gangene vi ikke har “barna” i jula. 🙂 Tusen takk, og håper dere koser dere også! 😍

      1. Ja, det ble en herlig tur til stranda i går 😍 Tenkte oss ned dit i dag også, men jeg var for sliten etter mathandling. Håper å få til ny tur i morgen. 🙂

      1. Ja, det er fantastisk herlig, og vi er superheldige 😊 Lader masse i sola!
        Ha en fin romjulskveld, og god nyttårsfeiring i morgen! 😀

    2. Jeg blir veldig fort lei av å være i syden. Derfor drar vi gjerne på ukesturer.
      Vi var på en slik tur i Pourto Rico da Norge stengte ned. Og jeg savner egentlig ikke å reise dit.

      1. Men da er det jo supert at dere har muligheten for å dra på kortere turer også 😀 Kanskje du liker opplevelsesturer bedre enn sydenturer? 😉

        1. Ja. Men også det korte turer.
          Vi foretrekker å være på hytta mesteparten av tiden fra påske til uti oktober.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg