Takknemlig fredag – og en utfordring

En fantastisk solnedgang ved stuevinduet

Jeg ble introdusert for takknemlig fredag av Kristina Vedel Nilsen. Hun er en fin person som jeg setter veldig stor pris på. Kristina har, i likhet med meg, ME. Hun kan takket være noe tilfriskning jobbe en liten prosentandel, og bruker tiden på å hjelpe andre med ME. Gjennom sine bøker, samtaler og foredrag bidrar Kristina til at andre med ME kan få en bedre hverdag. Blant annet deler hun av sin kunnskap og sine erfaringer med andre ME-syke, ansatte i helsevesenet og NAV-ansatte.

Vi glemmer ofte å være takknemlige. Livet haster forbi, eller kanskje har man bare fokus på alt som er galt eller burde vært bedre. Vi strever i dagliglivet, blir frustrerte over uforutsatte hendelser, og graver oss ned i helseproblemer. Livet er ingen dans på roser, i alle fall ikke hele tiden, og man kan lett bli styrt av tunge tanker og påvirket av sure mennesker. 

Takknemlig fredag handler om livsglede i hverdagen, og om å sette fokus på hva man er takknemlig for i uka som har gått. Det kan være fint å bevisstgjøre seg selv på hva man faktisk er takknemlig for, og ofte kan det være de små tingene. Det kan være inspirerende og motiverende, og dessuten tror jeg man blir gladere av å være takknemlig. 

Hva er du takknemlig for i uka som har gått? Klarer du å liste opp 3 – 5 ting? Tar du utfordringen? Fyr løs i kommentarfeltet, eller lag ditt eget innlegg om du har blogg! 

Jeg er takknemlig for…
  • Tai chi-trening denne uka
  • En hyggelig undervisningstime på voksenopplæringssenteret
  • Venninnetid 😍
  • Muligheten for å hvile når jeg trenger det
  • Min kjære samboer, som er så kjekk, snill og god ❤
  • Mine to fantastiske døtre, som jobber hardt med eksamener for tida ❤❤
  • Mange gode kopper te i sofaen
  • En sen kveld med en fantastisk solnedgang fra stuevinduet
     

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

 
20 kommentarer
    1. Jeg er takknemlig for min lille familie, snuppen min og jentene mine. Jeg er takknemlig for at jeg ikke lot meg presse til mRNA. Jeg er takknemlig for livet, naturen, musikk, konsertopplevelser og muligheten til å reise igjen. Jeg er takknemlig for et hjem, en leilighet som hele min lille familie trives. Jeg er takknemlig for få gode venner, sol, nydelig vær og sommer 🥰

    2. Jeg er takknemlig for: reint vann i springen, nok mat og tak over hodet. At jeg har råd til bilen min, så jeg kan dra til skogen og til havet. Mine få, men gode venner -hageflekken min og bøkene mine. Selskapet fra katten min.

      Lista er så lang, så lang. Nå skal det sies at jeg har jobbet med takknemlighetsbønn ( som jeg kaller det) i mange år. Jeg har absolutt en opplevelse av gladere dager når fokuset justeres 😄

      1. Tusen takk, Verdande 😊 Fine takknemlighetstanker om ting som vi som regel tar som en selvfølge. Og det er nettopp det som er så fint med en slik bevisstgjøring… At vi har mye å være takknemlig for. Om man jobber med takknemlighetsbønn eller generelt takknemlighetstanker, tenker jeg at det er godt for oss selv, og for andre. Herlig at du har opplevd at fokuset kan justeres! 🥰

        1. Ja, det er bevisstgjøringen som er viktig. Uansett hvor vondt livet gjør, så kan du finne NOE å være takknemlig for!

          Jeg husker dessverre ikke hvor jeg først kom over denne øvelsen, men den har betydd mye for meg. Livet skjer jo hele tiden. Dette kan jeg anbefale alle å gi en sjanse.

          Alle vil jo gjerne ha en så god dag som mulig ❤️. Flott innlegg, Kari 👍.

          1. Ja, og bevisstgjøring er også godt for å få bedre balanse i livet 😊 Du har helt rett i at det ALLTID er noe å være takknemlig for. NOE! Tusen takk ❤️

    3. Fint og viktig innlegg.🤗
      Jeg er takknemlig for at vi endelig er ferdig med byggeprosess for denne gang, Takknemlig for min fine familie og hunden vår. Takknemlig for at jeg kunne ta en reisedag til Sverige og at jeg bor på et nydelig sted. Ikke minst er jeg takknemlig for det jeg klarer å gjøre og at jeg har syn slik at jeg kan lese, strikke og kjøre bil.❤️

    4. Vi har mye å være takknemlig for! <3 jeg er takknemlig for ungane mine, for at jeg skal bli farmor, for at jeg kan kjøre rundt i bobilen min og oppleve, for at jeg har en jobb jeg elsker, for at jeg har gode venner……. klem <3

      1. Det er herlig å være takknemlig og sette pris på det som er godt i livet! Koselig at du skal bli farmor ❤️ Returklem 😊

    5. Jeg er takknemlig for at Vinja fortsatt er frisk, at jeg har fått kontakt med min biologiske familie, at jeg endelig har fått kjøpt blomster til kassene ute og at det bare er litt over 6 mnd til jeg går over på AAP. Klemz 🤗

      1. Skjønner at du har mye å være takknemlig for av det som er viktig i livet ditt ❤️ Veldig hyggelig at du har fått kontakt med din biologiske familie 🥰 Returklem 😊

    6. Great post Kari 😊 This week I am grateful to feel calm, for new season of Stranger Things, a Netflix show, watched by me and my son, brighter evenings and some sunshine, the smell of freshly cut grass, and a bank holiday weekend,. Happy Friday…🤗

      1. Thanks for sharing your grateful thoughts, Mary 😍 I do remember the freshly cut grass in your back garden 🍀 Enjoy your Friday and bank holiday weekend! 😊

    7. Jeg er takknemlig for så mye at egentlig burde innlegget blitt langt.
      Jeg lister opp noe her:
      Hytta her jeg sitter nå.
      Alle venninnene mine som jeg har fått være sammen med denne uka.
      Mine søsken som treffes i leiligheten til mamma for å sortere tingene etter henne.
      Og selvfølgelig min kjære som holder ut med meg i hverdagen og barna som tar kontakt selv om de har det travelt i livene sine.

      1. Det er herlig når man er takknemlig for så mye at man nesten ikke har plass til å ramse opp alt 😀 Og du har mange gode ting i livet ditt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg