Testing av elsparkesykkel / Testing out a scooter

Norsk/English

Testing av elsparkesykkel/Testing out a scooter

En bråkjekk kommentar fra en kompis om at jeg ikke trengte “sykkeljakke” som hadde ME og ikke kunne sykle lenger, gjorde at jeg ble litt flau. Jeg hadde forelsket meg i den selvlysende, kule jakka i sportsbutikken på Svalbard i 2016, og overhodet ikke forbundet den med sykling. Men innså i det øyeblikket at jeg ikke var sprek nok til å bruke den. Dermed ble Svalbard-jakka hengt innerst i skapet og ikke brukt.
An abrupt comment from a friend about me not really needing a “bicycle jacket” due to the fact that I have ME/CFS and thus no longer am able to go on trips by bike any more made me feel quite embarrassed. I fell in love with the luminous, cool jacket in the sports’ shop on Svalbard in 2016 and back then I did not associate it with cycling at all. Anyway, that very moment I realized that I was not fit enough to use the jacket. Therefore the Svalbard jacket was hung at the back of the wardrobe and not used.

Nå skulle det vise seg at jeg likevel fikk bruk for sykkeljakka. På en søndagsutflukt midt i Trondheim sentrum for å teste ut elektrisk sparkesykkel! Da måtte jakka få komme ut av skapet igjen. Jeg fikk hjelp av min eldste datter og samboeren min til å laste ned en app, og plutselig raste jeg rundt på en av byens elsparkesykler! Mens de to andre måtte ta lange skritt for å holde følge med meg.
Nevertheless, it turns out that I still needed the bicycle jacket. On a Sunday excursion in the centre of Trondheim city to test out a scooter! I had to allow the jacket to come out of the wardrobe again. With a little help from my eldest daughter and my partner I downloaded an app, and all of a sudden I was zipping around town on a city scooter! While the other two had to take long steps to keep up with me.

Det var en fantastisk følelse å ikke være den som “sinker” men faktisk trakk opp tempoet. Det er mange år siden jeg har opplevd det. “Gåturen” fra Trondheim Torg til Bakklandet gikk som en drøm. Vi brukte halvparten av tida (fem minutter) og jeg ble ikke så sliten som jeg normalt ville blitt. På brostein ble opplevelsen imidlertid temmelig skranglete på elsparkesykkelen. Tenner skranglet om kapp med slappe muskler… 😀
The feeling of – for once – not being the one who delays everyone else but actually speeded up instead was fantastic. It’s been a good few years since I last experienced that. The “walk” from the city centre to Bakklandet went like a dream. We spent less time (five minutes) and I was by far as tired as I normally would have been. However, on the cobblestones the experience became pretty rickety by scooter. My teeth rattled in competition with loose bouncing muscles… 😀

Summen ble uansett overveldende positiv. Og om ikke lenge kommer det en splitter ny elsparkesykkel i postkassen min! 😀
Anyway, in total the experience was overwhelmingly positive. And soon a brand new scooter will arrive in my mailbox! 😀

Bjørns første tur på elsparkesykkel. Ser proff ut./Bjørn’s first ride on a scooter. Looks like a pro.
6 kommentarer
    1. Klart du skal bruke jakka, uansett om du går eller sparkesykler 🙂
      Har aldri prøvd det sjøl, men ser på smilet ditt at dette er artig, og veldig greit fremkomstmiddel. Da kommer du deg mye lenger på mindre energi. 😀
      Vær forsiktig da 😉🥰

      1. Jakka kommer til å bli brukt, for jeg må vises når jeg skal suse rundt på sparkesykkel! Skal prøve å styre farten og ikke kjøre på noen, da, men det skal bare en knøttliten bevegelse med tommeltotten til før farten øker 😀 Ja, det var kjempeartig! Og ca ti ganger artigere enn jeg hadde trodd! Et supert hjelpemiddel også. 🙂

    2. Disse her finnes i Drammen også. Jeg så et par av dem slengt langs en sidevei sist vi var på besøk der nede.
      Det ser innmari kjekt ut å farte rundt fra A til B på de der da😁
      Fine bilder av deg med sykkelen.
      Så deilig for deg å få din egen 😚

      1. Fint å vite at de fins i Drammen også, der datteren min bor. I tilfelle jeg skal dit på besøk. 🙂 Veldig kjekt, og kjempemorsomt! 😀 Tusen takk 🙂 Det flyttet inn en elsparkesykkel her på stua nå nettopp, og i morgen skal jeg ut og kjøøøre! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg