Tips til deg som har migrene

Jeg har migrene ganske ofte, og jeg er ikke den eneste. Vi er faktisk veldig mange som sliter med voldsomme, pulserende hodesmerter, med eller uten aura. Enkelte ganger går jeg ned for telling i flere dager på rad, og smertene kan være skikkelig invalidiserende. Det fins mange tips og råd til deg som har migrene. Om hva du kan gjøre for å lindre og forebygge. 

På Facebook fins det ei gruppe som heter Migreneskolen. De ønsker å spre kunnskap om migrene og gi gode råd til de som er rammet og berørt av migrene. Du kan like siden deres og følge dem, eller bare stikke innom en snartur for å få enkle tips og råd. Det kan være tips om helt enkle ting, som man ikke har tenkt på, men du finner også innlegg som bidrar med informasjon og til bevisstgjøring.

Et blogginnlegg som jeg skrev om migrene for en stund siden, ble fanget opp av Migreneskolen. De ønsket å bruke et av mine bilder fra bloggen til Facebooksiden, og siden tok de kontakt på ny for å høre om jeg ville bidra med min historie. Nå i juni kom også historien min om migrene i Migrenemagasinet, altså i papirutgaven. Historien kom inn under “3 om livet med migrene”.

Utover kvelden i går kom migrenen dundrende inn i hodet mitt, tok over for alt annet, og jeg har ikke hatt ei god natt. Smertestillende har dempet det verste nå. Jeg har fått en idé om noe jeg vil prøve ut i forhold til migrene og hodepine. Mer om det i neste blogginnlegg.

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

8 kommentarer
    1. Jeg hadde migrene før. Ofte i forbindelse med å nyte alkohol. Festet litt da jeg var yngre enn nå. Sluttet å drikke alkohol. Da forsvant migrenen helt. Jeg har fremdeles hodepine, men ikke SÅNN. Nå er det stress og spenneingshodepine. Helt annen måte..

      1. Så fint at du ikke sliter med migrene nå lenger! Min migrene er dessverre ikke forsvunnet selv om jeg veldig sjelden fester, men merker jo at alkohol kan frembringe migreneanfall, ja. Stress- og spenningshodepine er heller ikke godt, men det er litt lettere å “gjøre noe med det”… Livsstilsmessig.

    2. Jeg er så glad for at jeg slipper unna migrene, for jeg har sett hvordan venninner og kollegaer har blitt slått ut. Fint at du deler med deg av din opplevelser om det 🥰

      1. Ja, det er bra du ikke får migrene, for man blir regelrett slått ut. Hodet mitt varierer mellom å være så dundrende vondt at jeg ikke klarer å røre meg til litt mindre vondt, sånn at jeg kan gjøre noen små ting. Som regel over flere dager, og det er temmelig energitappende. Unner ingen slike hodesmerter. Takk for støtten 🥰

    3. Yes they are so debilitating, apart from the head pain which feels like someone is taking a chisel to side of your head, the nausea and draining feeling and then even after the pain is gone, migraine fatigue and irritability sets in.

    4. Tusen takk for din åpenhet og for at du delte litt fra din hverdag i spalten Livet med migrene. Posten på Facebook har skapt mye engasjement og det er mange som kjenner seg igjen! God sommer. Hilsen Martine i Migreneskolen-redaksjonen

      1. Tusen takk for hyggelig kommentar her i bloggen, Martine 😊 Jeg har ikke alltid vært like åpen. Heller unngått å fortelle om mine diagnoser, samt vært flink til å late som alt går bra. Opplever at det er bra både for meg selv og for andre at jeg har valgt åpenhet og å dele slik at flere skjønner. Ja, det var voldsomt til engasjement og veldig hyggelig at posten på Facebook førte til at så mange andre ville dele sin historie ❤️ God sommer! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg