Tulletorsdag

Bjørn tullespiller på gitar


I dag er det tulletorsdag. Og på tulletorsdag har vi det selvsagt travelt med å tulle. Den unge helten som liker å sove til langt på dag, ble truet med isbiter til frokost. Samboeren min tullespilte på gitar, mens jeg lå på sofaen under og hostet takten. Og jeg tullet ganske mye når jeg sa at vi burde starte å jogge om morgenen. Man får det ikke artigere enn man gjør det til selv. Det er en kunst å tulle litt. Bivirkningen kan være at man blir i bedre humør. 

Liker du å tulle? Blir du i godt humør av tull og tøys? Eller synes du bare det er barnslig og dumt? Kan man tulle med alt? Med alle? Jeg tuller mye, også med fremmede. Noen ganger bare for å sjekke om det kommer en reaksjon og om de skjønner at jeg tuller. Jeg blir glad av å tulle litt, og glad når andre blir glad av tull. Det er jo herlig når andre kan smile litt, enten fordi de synes tullet var artig, eller kanskje bare fordi de synes jeg er helt bak mål og superteit. 

I morgen er det fjasefredag og etterpå kommer lurelørdag. Lurelørdag er nesten som 1. april. Det blir spennende å se hva disse dagene bringer.

 

Bjørns hemmelige oppskrift på hosteshot

 

Bjørn har en hemmelig oppskift på hosteshot. I alle fall har den vært hemmelig inntil nå. Dette er tysk jegermestersaft som skal helles i et fryserfrosset glass, og oppskriften er opprinnelig gresk. Overraskende nok virket dette dempende på hosten min, og det er ikke tull! I alle fall virket det bedre enn alle hostesaftene som jeg til sammen har kjøpt fra diverse apotek!

Nå har jeg også vært innom apoteket rett nedenfor oss igjen. Føler meg etter hvert som en stamkunde der. Jeg spurte opprinnelig etter en slags spray som man bruker i halsen mot sårhet og betennelser, anbefalt av Heidisverden. De hadde ikke den, men jeg fikk noen sugepastiller i samme merke som den sprayen Heidi anbefalte.

 

Spanske sugepastiller og gresk hosteshot


Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!

Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

10 kommentarer
    1. Jeg liker å tulle litt, spøke og ha det artig, både alene og sammen med andre 😄
      Får ikke mer moro enn man lager selv, pleier jeg å si 😊
      Takk for linking 🙂

    2. Yes having a joke is a absolute must…if you can’t have a laugh, life would be very dull. They say laughter is the best medicine and I think that is true, but that Greek cough shot looks like a good idea too 😅 great that it works. Happy nonsense Thursday to you all 🤪

      1. I couldn’t agree more. Life would be so dull without jokes and nonsense. I feel my cough is picking up again, so I’m wondering if I should ask Bjørn to get me another of his medical shots 😅

    3. Vi tuller og fjaset mye hos oss og det gjør verden til å bedre sted å være.💕
      Tull og tøys og latter er viktig.🤗👍🏻
      Jeg er sikker på at den medisinen der virker minst like godt som hostemiksturer kjøpt på apoteket.🤩
      Fortsatt god bedring.🌸

      1. Veldig enig i at tull og fjas gjør verden til et bedre sted å være 💕 Jeg føler jeg kommer litt til kort hvis jeg møter mennesker som jeg ikke finner noe humor hos. Da blir kjemien feil, liksom. Medisinen til Bjørn må ha virket, for jeg hoster mindre nå 😀

    4. Vet du, jeg er så barnslig og kommer aldri til å bli «voksen» noen gang. Å det har jeg det helt fint med… Det kommer kanskje ikke så godt fram på bloggen, men jeg elsker tull og fjas. Jeg blir nesten litt deppa om alt blir for seriøst. Når jeg har harket og hostet, så har jeg tatt meg et par shots med Gammel Dansk, og det skremmer bort det meste 🤣 Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

      1. Hihi, nei, hadde ikke helt sett for meg at du elsker tull og fjas, men morsomt å få dette tilføyd til personligheten din! 🤗 Har hørt Gammel Dansk skal være ganske så virkningsfullt, ja 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg