Turkompiser og misunnelse

Elvis og jeg (skyggen) på tur

 

Jeg hadde egentlig tenkt å ta med Elvira på tur, men plutselig oppdaget jeg hvor trist Elvis var. Han blinket svakt med lysene sine i det jeg gikk forbi han i gangen. Det var helt tydelig at han var misunnlig på Elvira, og at han også kunne tenkt seg en luftetur. Jeg hadde ikke sett for meg at det skulle oppstå misunnelse mellom de to turkompisene mine, og egentlig liker jeg å velge hvem av dem jeg skal ta med selv… Men jeg innså at det uansett var mest “handy”, mest praktisk, å ta med Elvis på denne turen for å fotografere kunst på Ranheim. Det er sannelig ikke så lett å velge når man har to turkompiser og det ikke går an å ta med begge samtidig!

Elvis var i fyr og flamme til å begynne med. Han fløy nesten bortover fortauet. Men ved bekken på vei bort til Ranheimsfjæra ville han absolutt stoppe for å ta en selfie av oss. Det ble to selfies, med bare noen meters mellomrom, før vi suste videre. Etter et kvarter begynte imidlertid batteriet hans å indikere at han måtte på lading. Det måtte mine kroppsbatterier også, så det ble en kort tur.

Da vi kom hjem, parkerte Elvis i gangen, mens jeg krasjet i senga. Batteriet mitt var ufattelig flatt etter turen. Kanskje hadde Elvira vært et bedre valg likevel? Det er så vanskelig å vite når batteriet mitt går tomt. Jeg skulle ønske det var like lett å beregne som batteriene på elscooteren og elsparkesykkelen, der antall prikker eller striper indikerer hvor lang tid batteriene har igjen før de må lades.

Jeg rakk å ta bilder av det som var målet for turen før returen, og de kommer i et nytt innlegg senere i dag. Blir du med på kunstekskursjonen? 🙂 

 

Elvis, sekken og jeg (skyggen) på tur

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

4 kommentarer
    1. Klart jeg blir med 😀 Batteri bråstopp noen ganger ja. Kjente det sjøl nå. Gikk meg en god tur, lengste på mange måneder, også kom ungene på besøk et par timer. Da var det ganske slutt her også ☺️
      God søndag 🥰

      1. Juhu, så herlig at du vil bli med. Dette er turen du og jeg kunne tatt om du hadde kommet på besøk, vet du 😉 Nå får du turen likevel 😀 Til tross for at dagen din allerede har bydd på en del utfordringer fysisk! 🤗 God søndag videre til deg! 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg