Tusen takk, Jesus

Sunset Orange og jeg gjør oss klar for kjøretur til verksted og Eu-kontroll

“Tusen takk, Jesus”, skrev jeg tilbake som svar på mailen jeg fikk fra Jesus. Søndag for ei uke siden sendte jeg en mail til Omar på Honda-verkstedet for å fortelle at jeg var ankommet Spania og klar for å ta EU-kontroll på bilen min. Mandag fikk jeg mail fra Jesus, som skrev at Omar var på ferie, men at han skulle ta kontakt når han hadde en bekreftelse på EU-kontroll for bilen min. Det var da jeg skrev “Thank you, Jesus”. Jeg vet jo at Jesus ikke er et uvanlig mannsnavn i Spania, men det var likevel litt morsomt at “Guds frelser” skulle tilby meg sine tjenester. Og jeg er ikke kristen en gang.

Jeg hørte ikke mer fra Jesus. Det var Omar som kontaktet meg neste gang, allerede på tirsdag faktisk. Kort ferie? Han ringte for å høre hvordan det stod til med meg og bilen, og for å gjøre en avtale for min Sunset Orange Jazz. I dag kom dagen da jeg skulle levere bilen på verksted i Malaga. Det er også det eneste som står på planen for dagen, siden formen ikke er super.

Det er så utrolig godt at de ordner og fikser alt som har med bilen å gjøre på bilverkstedet for Honda i Malaga. Alt jeg trenger å gjøre er å fylle bensin og kjøre. Sunset Orange begynner å dra på årene, men holder seg godt. Lakken er fin og den har ikke en eneste skramme eller bulk, slik mange andre biler her i Spania har. Og det til tross for at jeg kjører som en spanjol, i følge mora mi.

 

Omar gjør klar bilen min for service på verkstedet


På Honda-verkstedet ble jeg godt tatt imot av Omar i formiddag. Jeg fikk også hilse på Jesus, som er den jeg skal kontakte i morgen når jeg henter bilen etter service og EU-kontroll. For da har Omar reist på ferie, på ordentlig, til Nicaragua. Jeg hadde selvsagt ikke forventet at Jesus skulle være en mann med langt hår og kledd i en fillete, hvit kjole, men det var uansett greit å se at det var en helt normal og hyggelig mann. 

Omar bestilte drosje for meg til hjemturen, siden jeg måtte sette igjen lille Sunset Orange for service. Men ikke før vi hadde hatt oss en god prat i komfortable stoler ved pulten der han sitter og svarer på henvendelser og delegerer arbeidsoppgaver for andre ansatte. Vi skravlet om løst og fast, om livet, døden, oppvekst, familie og andre ting som en service manager på et verksted og en kunde vanligvis ikke snakker om. 😊

 

Se! Tvillingbroren til min Jazz står der borte!


Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

 

Flotte palmer med blomster i toppen utenfor Honda Cotri i Malaga
12 kommentarer
    1. Det var litt av en service må jeg si, og noe jeg ikke er bortskjemt med på verkstedet her hjemme. Godt å få bilen igjennom EU-kontrollen så den er klar. Nå må jeg spørre, hva slags priser er det på bensin og diesel der nede? Er det like dyrt som her hjemme?

      1. Ja, det har vært sånn fra første stund. Jeg har et godt forhold til sjefen der også, som var han som solgte meg bilen. Kyss på kinn, og spør hvordan det går med familien når jeg møter han 😊 Supre folk, og de ordner alltid ut. Regner med at den blir EU-godkjent, men det får jeg vite av Jesus i morgen. Har ikke lagt så mye merke til priser på bensin og diesel, siden jeg hadde full tank da jeg kom ned. Men prisene var nesten like høye som hjemme da jeg fylte i mai.

      1. Ja, kjører mye tryggere etterpå da. Og om man ikke har hatt EU-kontroll kan politiet her bli skikkelig strenge, noe jeg ikke har tenkt å oppleve… Hihi, Jesus blir mer som Hesos 😂

    2. He he enig med deg at det er vittig at Jesus tok kontakt med deg, det ser ut som der har det helt fantastisk. Jeg er bare pittelitt misunnelig 😂🌞

      1. Hihi, hadde aldri trodd at det ville skje 😀 Ja, her er det fint å være. Varmt nok også, så sender deg noen varmegrader som er “til overs” her 😂🌞

    3. Wow that is a great service, car still looks shiny, and the orange colour is fabulous. Don’t forget to thank Jesus when you pick up your little ray of sunshine tomorrow 😄

      1. Yes, they are so good at that garage! Was a great pleasure driving around with you when you were here, mrs Kardashian! 😀 The colour will remain shiny for your next visit! 😉 Oh, I sure will. Going to the garage to pick up the car in a couple of hours. I expect Jesus to be there. 😊

        1. Yes it was lovely traveling around in your fabulous orange car in beautiful Spain 😎 I think we were both Kardashians on that trip 😄 fun times 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg