Vær og vær

Det er ikke alltid jeg liker utfordringer. Fordi jeg føler at det krever for mye av meg, fordi jeg kanskje ikke har energi til å gjennomføre, og fordi jeg ikke liker at konkurranseinstinktet blir vekket. Men noen ganger dukker det opp morsomme utfordringer, som er fullt ut gjennomførbare, slik som bloggeren Frodiths fotoutfordring. Utfordringen går ut på at man skal ta bilder hvor man tolker homonymer, altså ord som kan ha to eller flere ulike betydninger. Ordene kan skrives eller uttales likt.

Her er mine to bilder og tolkninger av ordet VÆR:

Her er væren Fillip fra gården Leren Vestre på Lånke
Utsikt fra terrassen min i Benalmádena i Spania. Stilig himmel, spennende vær på gang!

Du kan lese om Frodiths fotoutfordring HER.
HER kan du se flere værbilder fra terrassen i Spania.
Og HER kan du lese mer om væren Fillip.

This blog post is about Norwegian homonyms, which are words that are written or pronounced the same way. Homonyms are different in Norwegian and English, so I will not translate this blog post into English.

2 kommentarer
    1. Flott vær, begge to 🙂 Hi-hi. Så søte. Ja, denne utfordringen er ufarlig, trenger ikke å stresse en gang fordi det er jo ingen konkurranse. Blir ingen premie. Er bare for å ha det litt gøy på bloggene. Man begynner når man vil, og gjør det man orker 🙂 Flott du ble med, jeg legger deg på linkelisten 🙂

      1. Hihi, tusen takk, Frodith 😀 Supert at det bare er utfordring og ikke konkurranse! Og jeg liker både å ha det gøy, artig og morsomt 🙂 Takk for at jeg er “innlosjert” på linkelisten 🙂 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg