Våknet av et rop fra dypet

Kniv pyntet med tomatpuré

 

Han våknet av et rop fra dypet. Det var et hult, innestengt, demonisk og hårreisende rop. Vettskremt rusket han i meg for å få liv i meg. Klokka var litt over ett på natta og jeg var midt inni en spennende drøm. Ropet kom fra meg. Han beskrev ropet som noe av det skumleste han hadde opplevd. Jeg kan love deg at jeg var skikkelig aktivert og klar for det jeg skulle i ferd med. Hadde mobilisert alle krefter for å tilkalle noen fryktinngytende spøkelser som jeg skulle skremme dem bort. Og da måtte jeg brøle HØYT!

Som regel kan slike stemmer som vi klarer å presse ut midt i et mareritt høres ganske tynne og pipete ut, men denne var mer som et brøl fra dypet av dypet. Jeg hadde klart å få ut et skikkelig nifst og makabert rop. Samboeren min sa det minte han om den gamle filmen Exorsisten. Hadde han ikke vekt meg, hadde jeg nok klart å skremme bort de uhyggelige spøkelsene. Men det var godt å slippe ut av drømmen, og i stedet begynte jeg å le. Situasjonen var ganske komisk, selv om vi begge lå der småskremte.

Litt senere måtte jeg på do. Da våknet han på ny, med et gisp, og ropte etter meg at jeg ikke måtte hente en kniv. Tilbake i senga igjen etter doturen la jeg hånda spøkefullt på skuldra hans for å berolige han med at alt var bra. Han skvatt, hadde nok ikke helt kommet seg etter sjokkskaden fra det skumle ropet enda.

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

16 kommentarer
    1. Ja, ja. Det gikk jo bra – denne gangen!
      Du får kanskje senga for dæ sjøl ei tid fremover? 😂😂

    2. 😂😂😂
      Det er utrolig hvor mye man kan drømme og fantasere om natta.😅
      Det kan holde både den ene og den andre våken.😅
      Jeg drømmer mye og sover dårlig når kroppen er sliten og da blir man jo enda mer sliten og kommer fort inn i en dårlig sirkel.😨
      Vil tro dere begge trenger litt ekstra hvile i dag.😊👍🏻

      1. Hører det er mange med ME som forteller at de har veldig fantasifulle drømmer. Kanskje det er nettopp fordi man er veldig sliten og utmattet. Kom til å tenke på det, siden du også opplever at du drømmer mer når kroppen er sliten. Jeg kan drømme lange “fortellinger” 😀 Samboeren tar seg en etter-jobb-dupp nå. Vel fortjent! 😅

    3. it must have been some scream,😀 nightmares can be scary, if I wake up during a bad dream, it would take me awhile to settle again, but amusing that you started laughing afterwards 😅 happy dreaming 😊

      1. Haha, yes, it was 😛 But I still wonder how I was able to produce that screem. Bjørn says it didn’t sound like me at all. I was pretty agitated afterwards, so it was difficult to go back to sleep. Haha, hope my next dreams will be less exciting 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg