Vårtegn

Hva er vårtegn? Hva tenker du er sikre tegn på at våren er i anmarsj? Jeg tok meg en liten luftetur i crocks og med jakka åpen på leting etter vårtegn i formiddag.

Det første vårtegnene ble jeg oppmerksom på allerede før jeg gikk ut. Fra det skitne stuevinduet (også et vårtegn) så jeg:

  • Voksne, barn, hunder og barnevogner på lekeplassen
  • Sykler
  • Bøttevis av grus på veier og stier etter vinterens strøing
  • Den siste våte flekken i grusen etter at snøen hadde forlatt plassen

  • Brøytestikkene er overflødige
  • Snøen er borte og grønt gress vil erstatte fjorårets gule gress og visne blader

  • Snusputer overalt

  • Blomsterbed som trenger stell

  • Puter kommer på plass i utemøbler

  • Trær som står og roper etter påfyll av grønne blader

  • En strandet båt?

  • Vårens første skudd på hekken 

Tusen takk for en fin utfordring om å se etter vårtegn, Utifriluft. Takket være deg, fikk jeg en god porsjon frisk luft i dag! Og alt rett uten for blokka vår. 😉

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

10 kommentarer
      1. En runde rundt blokka er gjennomførbar, og den som kikker etter noe, finner! 😀 Min lørdagskveld ble super, og det håper jeg din ble også! 😊

    1. Søppel og gammel hundemøkk er sikre vårtegn før hestehoven dukker opp. Jeg har funnet både gåsunger og sett grågåsa, så da er det litt vårfølelse. Men varmen lar vente på seg på natterstid.

      1. Æsj, ja, en del søppel her også. Det er mange hunder i nærområdet, men heldigvis spottet jeg ikke noe hundebæsj. Ingen hestehov heller. 😀 Varmen kommer nok etter hvert. Heldig du som har sett grågåsa! 😊

    2. I’m sure it’s great not to see any more snow 😃 Spring here is the beautiful yellow daffodils which are everywhere now.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg