Vaskesøster

Tre mødre, og den ene er mor til de to andre

 

Jeg har ei lillesøster som har mange ferdigheter og kvaliteter. Blant annet liker hun å ha det rent og pent rundt seg. Det gjelder også når hun kommer hjem til meg. Så når lillesøster ser at det ikke er så rent og pent hos storesøster, trer hun inn i rollen som vaskesøster, og da kan hun finne på å vaske, tørke støv og flytte om på ting her.

I går kom lillesøster på besøk til favorittsøstera si (meg!), som for øvrig er den eneste søstera hun har. Sammen med mamma, som selvsagt er favorittmammaen til oss begge, og den eneste i sitt slag. Mamma har forresten klart å presse ut en bror til oss sånn ca midt i babyproduksjonen. Mamma hadde ikke nyvasket hår (nå vet dere det!) og fikk derfor låne solcapsen min til fotoshoot ute på terrassen. Litt senere oppdaget hun at hun hadd glemt å ta på solbriller, noe som kan forklare de smale øynene.

De to damene hadde kjøpt med lunsj, og alt jeg trengte å bidra med for å gjøre dem mette og fornøyde, var et par egg. Vaskesøster hadde tydeligvis fri, eller så var det ikke noe støv hjemme hos meg. Kan hende sparte hun vaskekreftene til hun skulle hjem. Jeg har faktisk en mistanke om at hun hadde vaskelysten et annet sted enn hos meg i går, siden hun hadde fått en pakke med rengjøringskluter som jeg hadde tatt med til henne fra Spania.

 

Søstre

 

Det kan være ganske forskjellig hva vi ønsker oss, og lillesøster ønsket seg slike kluter som jeg bruker i Spania. De er fargerike, myke og gode. Vaskesøster hadde en formening om at det kom til å bli mye artigere å vaske hvis hun hadde slike gode kluter, og selvsagt måtte jeg etterkomme et slikt ønske. Jeg vet jo hvor viktig det er for henne å ha det artig. For øvrig har hun bursdag i dag, og da kan det hende det dukker opp flere gaver.

Da vaskesøster kom hjem til seg selv senere på dagen, fikk hun et stort problem. Hvilken farge skulle hun velge? Jeg foreslo at de kunne ta et familieråd for å få avklart dette, og kanskje avslutte med en avstemming. Det syntes ikke lillesøster var noen god idé, for hun liker å bestemme selv. Valget falt på rosa, siden hun er rosasøster også. 

 

Hvilken klut skulle hun velge?

 

I dag tidlig, lenge før jeg våknet, fikk jeg tilsendt dette bildet (under) fra kjøkkebenken til bursdagssøster. Den rosa kluten var visst allerede brukt opp, for i dag startes dagen hjemme hos dem med oransje klut i hjørnet med servanten. Jeg må ærlig innrømme at jeg er litt spent på hvilken farge på klut som henger der når jeg skal innom på bursdag i kveld. Hvilken farge på klut tror du møter meg når jeg går bort til vannkranen for å tappe vann i vannkokeren til teen min? 😀 

 

Oransje klut i dag

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

20 kommentarer
    1. He, he, for et superkoselig innlegg så herlig skrevet. Jeg ble helt «ren» inni meg. Ellers har jeg ønsket meg en vaskesøster, men redd det er for sent 😅😂🌷

      1. Takk 😂 Glad for å kunne bidra til litt renhetsfølelse 🤗 Da stemmer ikke uttrykket “det er aldri for sent”… 😅

    2. wow what fabulous coloured cloths, definitely makes cleaning more fun 😊 Happy birthday to Tove 🥳 all you fine ladies are looking good 😊 enjoy the birthday celebrations 🧶

    3. Haha, så heldig du er som har en vaskesøster 😄
      Det har ikke jeg, men det har alle mine søsken 😁
      Ikke at jeg vasker hjemme hos dem altså 😂
      Tror det er en turkis du finner, og jeg håper den rosa er på badet. (Litt yrkesskade) 😉☺️

      1. Ja, jeg er heldig med min vaskesøster 😁 Hun har hjulpet meg mye med vasking tidligere. Både når jentene mine var små og jeg jobbet mye, og ved utvask osv. Haha, sannelig bra at du ikke drar til dem for å vaske. Ville blitt lang arbeidsvei! Jeg spurte vaskesøster om hvilke farger de brukte der hun jobbet. Rødt på bad og blått på andre rom, visstnok. Det var den lilla som hang på vannkranen. Tydeligvis ikke så yrkesskadet, da 😂

          1. Tenk å få vaske med en lilla klut! – For en lykke, hihi 😀 Ja, rødt og rosa er jo bare nyanser. Husker at min mormor kalte rosa “lyserød”. Om du ikke hadde vært enig med vaskesøster, hadde hun sannsynligvis sagt “jeg bestemmer” 😂

    4. Hahaha….. herlig innlegg! Jeg tror ikke jeg har en vaskesøster (og heller ingen ryddesøster)…. ! Jeg har bare ei søster – ei skikkelig strikke eller sy-søster! 🙂 Forresten tror jeg den lilla kluten henger framme! 🙂

      1. Takk 😉 Koselig at du har ei søster også, selv om det ikke er i vaskesøster 😀 Jepp, det var den lilla kluten som hang fremme! 😁

    5. Koselig med en søster 🙂 Jeg har tre eldre brødre og har alltid savnet dette med en søster <3 Men har tre ekstra-søstre da som jeg har adoptert til meg 🙂 hihihi God lørdag!

      1. Jeg har to halvsøstre og tre halvbrødre, og er eldst i begge mine flokker. Det er lurt å adoptere ekstra-søstre. Jeg har også ei jeg har adoptert til meg som søster, hihi 🤗 Takk, og god lørdag til deg! ❤️

    6. Så herlig med en sånn snill og god søster, som kommer å slenger rundt med vaskekluten. Forresten så har jeg akkurat de samme klutene selv. Jeg har en lillesøster jeg også, men hun bor for langt unna i tillegg så er nok jeg i bedre form enn henne så jeg må nok ta rengjøringa sjøl jeg 😉 Håper du får en fortsatt fin lørdag, klems 🤗

      1. Ja, jeg er heldig, og tror vi er heldige som har hverandre 🤗 Så artig at du har de samme klutene. Handlet på samme butikk som meg da, sikkert 😂 Koselig med lillesøstre. Takk-takk, håper kvelden din er fin også 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg