Velkommen til bloggen min

(English at the end) (En español al final)

Hei og velkommen til bloggen min, som jeg har valgt å kalle MEning. Mye av det som jeg vil skrive om, har utgangspunkt i mitt liv med ME. Livet har mening minst like mye til tross for som på grunn av. Kronisk sykdom har blitt en del av livet mitt, men også gitt meg nyttig livsvisdom. Jeg liker å tenke at det er en mening med alt, og jeg tror det er noe jeg skal lære av dette også. Kanskje kan det være noe å lære, eller tenke over, eller forstå for deg som leser bloggen også?

I mitt tidligere liv jobbet jeg innen undervisning og rådgiving. Den viktigste jobben har imidlertid vært å klargjøre mine to døtre for livets valg. Alt vi gjør her i livet består i valg, og alle valg får noen konsekvenser. Det er mye å observere og erfare på livets landevei, på godt og vondt, og alltid noe nytt å lære.

Siden slutten av november, altså i to-tre måneder, har jeg skrevet blogg på blogg.no sin plattform. Nå kaster jeg imidlertid loss og begir meg videre ut i verden, og da falt valget på WordPress. Her åpnes det mange nye muligheter, og jeg vil ha full kontroll over bloggen selv.

Jeg kommer til å oversette deler av blogginnleggene til engelsk, og kanskje også spansk etter hvert. Forhåpentligvis får jeg overført de gamle blogginnleggene mine til denne bloggen, sånn at jeg kan ha alt samlet. Jeg har et stykke arbeid igjen i forhold til oppsett av bloggen, design, mm, og mine datakunnskaper er meget puslete, merker jeg. Med vilje og pågangsmot, og lyst til å lære, kommer jeg sannsynligvis i mål til slutt.

Welcome to my blog

Welcome to my blog, which I have named MEning (MEaning). Life has MEaning despite of just as much as because of what occurs in our lives. I have ME and cronic illness has become part of my life. This has, for good and for bad, given me important “life wisdom”. I like to think that everything happens for a reason. Maybe there is something to learn from being sick as well? For me. And maybe something to learn, understand and reflect on for you as well?

In my former life I was a teacher and councellor. I have raised two daughters, done my best to prepare them for what life has to offer. Everything we do is a matter of choice, and always lead to consequences. There is a lot to observe and experience in life, and always something new to learn.

As I am moving my blogging to WordPress there are new possibilites opening up, and I am excited about where it will take me. My intention is to translate parts of the blog posts into English, and maybe also into Spanish. However, there is still a lot of work to be done with design and setting up the blog, as my skills in this department are not the best. But I have faith that I will succed in the end.


Bienvenido a mi blog

Bienvenido a mi blog, que he llamado MEning (Meaning, significado). La vida tiene una MISIÓN a pesar de tantas cosas que acontecen a lo largo de nuestras vidas. Padezco ME (syndrome de fatiga crónica) y esta enfermedad crónica se ha convertido en parte de mi vida. Para bien y para mal, esto me ha dado una importante lección “de sabiduría”. Me gusta pensar que todo sucede por una razón.¿ Tal vez hay algo que aprender de estar enfermo también? Para mi. Y parati, algo para aprender, entender y reflexionar también.

En mi vida anterior fui profesora y consejera. He criado dos hijas, he hecho todo lo posible para prepararlas para lo que la vida les pueda ofrecer. Todo lo que hacemos es una cuestión de elección y siempre conlleva consecuencias. Hay mucho que observar y experimentar en la vida, y siempre hay algo nuevo que aprender.

A medida que escribo en mi nuevo blog a WordPress, se están abriendo nuevas posibilidades, que me hacen sentir entusiasmo y curiosidad de hacia dónde me llevará. Mi intención es traducir partes del blog a inglés, y quizás también al español. Sin embargo, aún queda mucho trabajo por hacer para diseñar y configurar el blog, ya que mis habilidades en este campo no son las mejores. Pero tengo fe en que lo lograré al final.

Tusen takk for spanske oversettelser til min gode venninne Maria, som også er min elev og lærer. ❤️

2 kommentarer
    1. Hei du. Så spennende dette blir å gleder meg til å se og høre mere. Om det er ME eller hverdagslige ting. Klem fra meg.
      Ps! Blir bra dette ❤️

      1. Hei på deg, og hurra for at du ble den første i hele verden til å legge inn en kommentar til meg! Så artig! Tusen takk, kommer nok til å skrive om både det ene og det andre, etter som hva livet bringer av overraskelser og opplevelser. Klem fra meg 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg