Vi liker å ha det artig

Med rød neglelakk var det noen som lyste opp i korridorene på jobb dagen etter! Artig!

Vertskapet ble utrolig glade for at vi endelig kom på besøk. Det har gått nesten et år siden de flyttet inn i det nye huset sitt, og det var sannelig på tide at vi tok oss en tur. Jeg har knapt vært utenfor leilighetens fire vegger siden jul. Jeg trives jo hjemme, men jeg liker også veldig godt å lufte meg i sosiale sammenhenger sammen med trivelige mennesker. Vi liker å ha det artig, og det er akkurat dette som står igjen som et minne fra torsdagskvelden sammen med gode venner. “Je like å ha det artig, je” sa Marianne. Det var så fint og så enkelt sagt, og samtidig superviktig. 

Vertskapet
Bjørn og jeg nyter kvelden i godt selskap

Livet handler mye om å ha noe koselig å se frem til og glede seg til. Da kan man føle seg trygg, legge hemninger unna, la det gode humøret slippe til, være litt spontan og gjøre det man har lyst til. 

Det gjør selvsagt jeg også, men når formen ikke er på topp, må jeg ta det piano. Marianne ville ha meg med opp av sofaen for å danse. Jeg elsker å danse, men det gikk ikke denne kvelden. Kroppen var tom for energi. Og jeg måtte nøye meg med å ligge som et slakt i et hjørne av sofaen. Og det var ikke bare pga. all den deilige maten, men fordi ME-kroppen har tatt lite lading i det siste.

Jeg har vært nødt til å avlyse ganske mye artig denne uka. Ting jeg hadde tenkt og hadde lyst til å gjøre i løpet av vinterferieuka til samboeren min. Blant annet å dra ut og spise med Bjørn, besøke utstillingen Lumagica på festningsområdet, dra på shopping for å kjøpe sko, dra på tai chi-trening…  Men den artige kvelden med gode venner fikk jeg i alle fall med meg! 😀

Gjett hvem som vant dobbelhakekonkurransen?
Alle fikk prøve parykken. Noen kledte den veldig godt!

Med god mat og drikke blir det fest! Bildene under viser bare noe av det vi puttet i oss i løpet av kvelden. Alskens tapas fikk plass på bordet, inkludert et par retter som magen min tålte også. Nam! Og da vi var gode og mette, fortsatte vi festkvelden i sofaen.

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

16 kommentarer
    1. Herlig innlegg! Her var det både mye god mat og drikke og massevis av godt humør ja! 🙂 Sånn skal det være 🙂 Jeg liker også å danse, kanskje vi kan få til noe under bloggtreffet?

    2. Så koselig kveld, og mye god mat 😀
      Leit at formen ikke tillater litt dans, m3nen veldig godt dere hadde det artig sammen likevel.
      Synes godt på bildene det 😄
      Disse to har jeg da sett før mener jeg 🤔 Ikke dere altså 😄
      God lørdagskveld. Klem 🥰

      1. Ja, det var en oppkvikkende kveld for oss alle 😀 Artig at du har sett disse to før. De har begge jobbet i området dere bodde før, og ellers har du stukket innom i bilder på bloggen før også 😀 Tusen takk, og god lørdagskveld til deg! Returklem 🥰

    3. Ojojoj!🤩Så mye god mat!👌🏻
      Så bra at du klarte å ta en kveld ute blant venner.🥰
      Det fyller på tanken av gode minner, men tar sikkert mye av energitanken.🤗🤔
      Ha en fin lørdagskveld!🤩

      1. Ja, og mye ner enn vi kunne spise 😊 Kvelden var gull verdt! Hihi, ja det ble nok masse påfyll på minnetanken i alle fall 😉😍😁 Fin kveld til deg også! 🥰

    4. Mye god mat og drikke – og det så ut som en veldig artig og koselig kveld hos venner 🙂 Godt du og dere kunne få til en slik kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg