Vi møtte en stor bjørn

Meg på Væresholmen

 

På turen utover til Væresholmen møtte vi en stor bjørn og bjørnungen hennes. Både Bjørn og jeg ble temmelig overrasket, siden vi ikke hadde kjennskap til at det skulle befinne seg bjørner i dette området.

Jeg har hatt mareritt om bjørner siden jeg var lita, men disse to var heldigvis ikke av det aggressive slaget. De stod midt i en parsellhage, som jeg heller ikke visste befant seg i disse traktene. Bjørnene så ikke spesielt sultne ut, og kanskje hadde de nok mat innenfor hageområdet.

 

Væres Venner Felleshage

 

Bjørner i hagen

 

Elvira ble imidlertid ganske skremt av bjørnene, og ville kjøre videre ganske så plutselig. Men enden av grusveien ved bjørnene endte i en lastebilkirkegård, noe som medførte at Elvira måtte kjøre meg samme vei tilbake forbi bjørnene igjen. Jeg strevde litt med å få roet henne ned, og jeg syntes det gikk i overkant fort over humper og søledammer et stykke.

 

Lastebil- og båtkirkegård

På vei til Væresholmen passerte Bjørn og jeg Jakobsli skole, tidligere Ranheim skole. Dette var en av de første skolene jeg jobbet som vikar på, før jeg tok lærerutdanning. Da jeg som lærervikar entret lærerværelset i mitt aller første friminutt, kjente jeg ingen. Men jeg fant meg en stol og tok frem matpakka mi. Der fikk jeg ikke sitte lenge før en av de andre lærerne kom bort til meg og fortalte at dette var rektors plass. Instinktivt skjønte jeg at jeg raskt burde finne meg en annen plass, slik at lærerværelsets orden ble opprettholdt.

Med kun videregående skole og ung som jeg var, hadde jeg stor respekt for rektorer og eldre lærere. I senere lærerjobber og med både flere år på baken og utdanning så det holdt, samt nyere tider, har jeg funnet ut at det fint går an å få sitte på den stolen man vil. Dessuten er det ikke lenger slik at rektor har førsterett på den beste plassen. Tror jeg… 😊

 

Jakobsli skole, tidligere Ranheim skole

 

To sammenvokste trær. Sensommerblomster hadde slått rot mellom stammene.

 

På vei mot Væresstranda

 

Hvis du ikke fikk med deg innlegget fra Væresstranda og Væresholmen, finner du det her: Endelig langtur! 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

19 kommentarer
      1. Tror egentlig det var elefantbjørner 🤣 Hjelpe meg, om de kunne springe… Da hadde nok elscooteren raskt inntatt maxfart! 🙈

    1. Veldig fint at de bjørnene holder seg heeeelt i ro.🙈 Da er de fine å se på.🤗
      Det er rart hvor kjapt vi lager oss faste plasser på et sted. Det er nok at vi er på kurs et sted, så må vi alltid sette oss på samme sted etter pausene.😅
      Ha en fin søndagskveld!🤗

      1. Helt enig! Bjørnene hadde faktisk ikke rørt seg en tomme fra vi passerte dem på bortoverturen til tilbaketuren 🤗 Greit å sette seg på samme sted om man har tingene sine akkurat der, men ellers er vi flinke til å innordne oss uansett. Det virker som det er uskrevne regler om at man skal finne tilbake til utgangsplassen. Men noen ganger kan jeg finne på å “ta plassen” til noen, bare for å observere reaksjonen når den forrige eieren kommer for å sette seg 🤣

    2. Bjørnemamma og lille bjørneungen ja 🙂
      Først så det ut som en elefant i mine øyne 😀

      God ny uke ønskes deg og dine 🙂

      1. Hehe, ja, bjørnene hadde i alle fall elefantfarge og bjørnemamma var nesten på størrelse med en elefant 😀 Takk, og god og fin ønskes deg og dere ❤️

    3. Fine bjørner, og fin natur!
      Det var og er sikkert fortsatt litt sånn faste plasser tenker jeg. Litt mindre enn før, men noen arbeidsplasser er det like ille 😉☺️
      God mandag! ❤️

      1. Hehe, jeeg likte disse bjørnene godt 😀 Du har sikkert rett i at det er litt sånn faste plasser rundt omkring, og ikke bare på skoler 🤗 Takk, og god mandag til deg også! ❤️

    4. Hadde tenkt å bli med på turen i går kveld, men så ble jeg så trøtt så jeg ventet til i dag i stedet. Stussa fælt når jeg så overskriften, men disse to bamsene var da riktig så søte syntes jeg 😉 Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. Det er helt greit at du ventet til i dag, for da hadde jeg noen som kunne bli med i dag også! 🤗 Ganske ufarlige bjørner å møte dette, heldigvis 😉 Fin mandag videre til deg også! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg