You broke somebody’s nose

“You broke somebody’s nose”. Dette startet episode fire med. Da hadde vi allerede sett de tre første spennende episodene av Netflix-serien “Who is Erin Carter”. Før søndagen gikk over i kveld, hadde vi sett alle sju. Det er ikke så ofte jeg setter meg i sofaen for å se en serie. Jeg liker å se serier, men ulempen er at all tid går med til å se… Jeg blir mer eller mindre besatt av å få sett alle episodene med én gang. Må jo få sett slutten på serien, få med meg alt, før vi skrur av TV-skjermen. Da var det greit med en serie som det var overkommelig å se mer eller mindre sammenhengende i løpet av dagen! 😀

Serien inneholder nok dramatikk, action og spenning for en søndag. Erin Carter (Evin Ahmad) flykter til Spania under mystiske omstendigheter sammen med en fem år gammel datter. I et ellers så fredelig liv som lærer, ender hun og datteren opp i et ran på et supermarked. Når en av ranerne gjenkjenner henne, trues livet hennes med å gå i oppløsning. Spennende start, spennende fortsettelse! Og en super måte å tilbringe en søndag på om du trenger en rolig dag i sofaen, slik jeg gjorde i dag! 🙂

Det eneste som ble litt i overkant mtp innholdet, var et par Kill-Bill-aktige scener. Men for en gammel kampsportutøver som meg, var dette for så vidt bare en bonus. Jeg er ikke så glad i “bålfilmer”, spesielt ikke de overdrevne amerikanske. Med overdrevent mye råkjøring og bileksplosjoner, detter jeg litt ut. Denne serien holdt seg så vidt innenfor rammene av hva som er akteptabelt før plottet mister kredibilitet.

Har du sett serien?

På denne dagen for ett år siden: Sommerblomster (utfordring) og Vår frue kirke

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min:  https://www.facebook.com/MEogMEning/

10 kommentarer
    1. Har ikke sett serien, kanskje jeg skal prøve den. Men er veldig dårlig på vold. Og er en serie interessant greier jeg ikke slutte, det er aberet 🙂

      1. Jeg er heller ikke så glad i for mye vold, synes bare det blir unaturlig, eller i beste fall bortkastet tid. 🤗 Har har droppet ut av noen serier pga. dette.

    2. No I haven’t seen that show, but looks good. I have been watching only murders in the building with Kev, it’s easy watching and a bit of fun so enjoying it. The last show I watched only had one series, it was called severance, really good but ended on a cliffhanger, that was over a year ago and who knows when it will air again. That can be annoying with shows you are really enjoying

      1. It’s good, and exciting. I haven’t seen any of the shows you mentioned. If there is a cliffhanger is may be really annoying. We saw the first three seasons of The Casa de Papel (Spanish) and I hated it when I had to wait for something that felt like waiting forever!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg