Bakrus eller høstsus?

På tur med Elvira for å ta inn høstsus

 

Skulle jeg velge bakrus eller høstsus? Jeg vet jo at det kan hjelpe med en tur med litt frisk luft når man er i bakrus. Høstvind og høstsus kan føles godt mot kroppen.

Da jeg våknet etter lørdagens middagsdate med samboeren, føltes det som jeg hadde kjørt altfor mange runder på en karusell. Det gikk rundt i topplokket, og jeg var susete som om jeg skulle være beruset. På ustødige bein sjanglet jeg meg inn på badet for å foreta dagens første dotur. Måtte holde meg fast i veggen idet jeg rundet hjørnet, og jeg følte meg uvel og urven. Akkurat slik det pleide å være etter en jublende god fest før i tida.

 

Nedre Humlehaugen

 

Det ville vært greit dersom jeg faktisk hadde vært på jublende god fest, men med ME kan kroppen fortone seg som et mysterium. Sånn er det bare. Jeg hadde virus på balansenerven for noen år siden. Da var jeg sengeliggende i ganske mange dager, kjørte seng uten stopp, før det gradvis gikk over. I perioder etterpå kunne svimmelheten komme tilbake, men med mindre styrke og ikke så langvarig. Nå er det heldigvis lenge siden sist, kanskje nærmere et år.   

I dag er det mandag og enda har ikke svimmelheten sluppet taket i meg. Kan man bli i bakrus av et lite shotglass med øl? Altså av 44 ml med helt vanlig øl? Det var det eneste jeg kunne komme på at jeg hadde drukket eller spist kvelden før som kunne ha noen berusende effekt på kroppen min. I tillegg til et halv glass rødvin, som jeg valgte å skylle ned ølet med. 

 

Humlehaugen

 

Bildene i dette innlegget er fra nabolaget vårt, tatt for to dager siden. Jeg hadde faktisk ikke gått opp bakkene ovenfor blokka vår tidligere, ikke sett noe av utbyggingen som foregår der. Det var snilt av Elvira, elscooteren min, å trille meg opp i høyden, hvor jeg fikk ekstra mye høstsus inn i kroppen. Jeg følte meg mindre svimmel ute, men da jeg en halv time senere lå på sofaen igjen, var det like ille. “Vi får håp det bli likar i mårra!” 😀

 

Humlehaugen

 

Her er link til lørdagens middagsdate med samboeren: Overvant to antipatier

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

28 kommentarer
      1. Tusen takk, Toril 😊 Ja, det var deilig å kjenne på høstlufta! Er fortsatt svimmel, men det går seg vel til. Håper du får ei fin uke! ❤

    1. Feeling dizzy is awful, you poor thing 😧 I doubt you have a hangover from a shot glass of beer and a small bit of wine, especially as you had food with the alcohol. I hope the spinning stops soon 🤗 fresh air is indeed good for a hangover but probably won’t help for dizzy spells 🤕 Hope you’re
      feeling better 😊

      1. Thanks, Mary ❤ I was hoping the dizziness would be gone by today at least, but I was wrong. The minute I move the spinning starts again. Writing on the computer is fine, for instance, as long as I don’t move my head. Anyway, don’t worry, as it’s not contagious via the Internet 🤗

      1. Jaaa, veldig kjedelig 🤕 Vil mye heller ha høstsus. Trodde jeg var bedre, men så ble det verre. Satser på mye seng og sofa i dag også. Returklem ❤

    2. Det er så ekkelt å være så svimmel. Man føler seg så elendig. Frisk luft kan hjelpe litt, men ellers er det ikke noe annet å gjøre enn å ligge helt stille. Håper det går over veldig fort.💕

      1. Veldig ubehagelig å være svimmel, ja, og jeg blir uvel av det også. Går ganske greit å ligge stille, og sitte stille, så satser på minst mulig snurring i dag! 😀 Tusen takk ❤

      1. Tusen takk 😊 Ja, kunne ikke vært mer enig! Jeg har det foreløpig greit i senga med pc i fanget, så det kunne vært verre. Må bare holde hodet stille. Takk, og det samme til deg! Returklem 🥰

    3. Uff, så utrulig kjipt å ha det sånn… håper det går bedre nå ❤️
      Ps..er ikke flink til å kommentere blogginnlegg lenger – men må bare få sagt at jeg småhumrer enda over innlegget ditt om den busstur-drømmen🙈😂

      1. Ja, kjedelig, og det har ikke blitt bedre. Får vel bare smøre meg med tålmodighet. Er jo god på det 🤗 Koselig at du stikker innom av og til, og fint at jeg kunne bidra til litt humring 🙈😂

      1. Takk for det 😊 Og enda mer takk ❤️ Krystallsyken? Har jo hatt det en gang før, og når du foreslo det, måtte jeg inn på google for å sjekke. Joda, om man har hatt krystallsyken før, er det 50 % sjanse for at man får det igjen senere. Må vel uansett bare ta tiden til hjelp 🙈

        1. Jeg har hatt det mange ganger i livet. Noen ganger holder det opp i år, men det siste året har ikke vært morsomt. Ta det rolig, men det gjør du vel. Om noen dager er du sikkert bedre. 🙂

          1. Ah, kjedelig at du også opplever dette 🙈 Jeg kan ha vært svimmel i noen timer eller en dag sånn innimellom, men nå synes jeg karusellen skal stoppe. Tar det med ro, ja 🙂

    4. Det å være svimmel uansett årsak er ikke en god følelse. Jeg er det innimellom, men det er når nakken min er stiv. Nydelig høstbilder 🍁 Håper du har en god tirsdag, klem 🤗

      1. Man kan bli svimmel av stivhet i nakken også, ja. Kanskje pga dårlig blodsirkulasjon. Takk-takk, svimmel i går og svimmel i dag, men sikkert bra i morgen 😀 Klem 🤗

    5. Huff, det er ikke godt å være i bakrus uten å ha festa da. Håper det går fort over.
      Fin tur i vakker natur! Herlige høstbilder 😀
      God bedring! ❤️

      1. Bakrus er “siste sort”, og det føles ganske unødvendig nå også. Tusen takk og mer takk! 😀
        God høstønsker fra Trondheim ❤️

    6. Uff, det høres virkelig krevende ut med en slik svimmelhet. Håper virkelig dagen i dag er bedre. Fine bilder fra naboområdet. For et artig navn, Humlehaugen. Må opp på den haugen, tenker jeg, ved neste Ranheimsbesøk. Klem<3

      1. Hm, ikke bedre, men det må gå seg til! Humlehaugen vil gjerne ha besøk av deg! 😀 Si fra om jeg skal fikse kaffe/te til du/dere kommer ned fra haugen! 😉 Klem

          1. 😊 Det tar lenger tid med svimmelheta enn jeg hadde trodd, men uansett greit å få avkrefteler og bekreftelser! Returklem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg