Brannsky foran sola


Det ble en ganske dramatisk himmel da en diger brannsky seilte bortover og etter hvert la seg foran sola. Hadde det vært regnskyer, ville vi vært takknemlige, men dette var svart røyk som kom fra en ny brann i området hvor vi bor når vi er i Spania.

Det oppstod en ny skogbrann i går, og bildene finner du i innlegget Ny brann. Heldigvis ble ikke denne brannen like omfattende som den forrige, og i løpet av få timer hadde brannmannskapene kontroll. Vi oppdaget røykskyen fra brannen halv seks, på samme tidspunkt som brannen ble meldt inn. To timer senere var brannen allerede stabilisert, med hjelp fra brannhelikopter, brannbiler og bakkemannskaper. Klokka to i natt ble det skrevet i lokale nyheter at brannen, som hadde blitt startet av et kjøretøy på motorveien, var å anse som under kontroll.

Det er mulig du synes jeg overdramatiserte i innlegget Sør-Europa ulevelig pga tørke og brann. Da synes du antakelig også at fantasien min er i overkant livlig når jeg sier at jeg ser for meg at dette er bilder av himmelen vi kommer til å se mye av i fremtiden. Men jeg håper at jeg tar feil.

 

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

9 kommentarer
      1. Det har kommet en ny app som informerer om branner i Andalucia. Der kan du se ang. de to brannene som nettopp har vært, og evt. nye branner: Wildfire Watch Andalucia

      1. Noen ganger er det faktisk veldig bra å ta feil 😉 Denne siste skogbrannen ble raskt slukket, men jeg ser på oversikten over skogbranner at den store i forrige uke ikke er helt slukkt enda, men under kontroll.

    1. Ja – du har livlig fantasi. Kanskje det er derfor vi leser hos deg 🙂
      Når “min fantasi” blir for dyster, er det bra å ha et sted å legge tankene. Som da jeg opplevde det jeg skrev i hjemveien-bloggen: “Jeg møtte veggen, – men hvor ble den av”

      Ha en livlig fantasifull dag 🙂
      MinsteBrorKlem

      1. Takk for at du stadig stikker innom og leser, Minstebror 🤗 Noen ganger er det greit at veggen blir borte… etter som hva veggen er eller består av. Dagen hos meg er rolig, men fantasien tar aldri ferie. 😀 Klem til deg

    2. Jeg håper du har feil, men har en følelse av at det kan bli sånn. Godt at brannen ble raskt slukket, sånn at den ikke fikk spredd seg alt for mye. Flotte bilder ble det nå i alle fall. Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

      1. Innimellom er det best å ta feil. Ja, denne brannen ble raskt slukket, før den rakk å bre seg, og jeg tror slukningsforholdene ved motorveien var gode. Det er ofte at bilder fra dramatiske situasjoner kan bli de aller beste. Returklem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg