Får du noen ganger akutt behov for å gå til frisøren? Det gjør jeg. Nesten hver gang. Og det skjer som regel når panneluggen har blitt for lang, eller fordi jeg oppdager at de grå har begynt å krype frem. Det er ingen krise når jeg blir grå i topplokket, men disse hårene er så stive og harde, og med frisørens “fargelegging” blir de mykere.
Denne gangen dukket det akutte behovet opp i Spania. Heldigvis er det en peluqueria (frisørsalong) rett nedi gata, og jeg fikk raskt time. Det ble også en velkommen pause fra romanjobbingen. Det er første gang jeg er hos Tamara, og det ble en fin opplevelse. Hun la raskt merke til at de grå hårene som struttet ut nederst i nakken var “sterke” og trengte godt med påfyll av farge. Og hun var dyktig med saksa også.
Et hyggelig besøk på Tamara Peluqueria
Det tar bare fire-fem minutter å gå ned til Tamara Peluqueria, så jeg vurderte å spasere. Men så kom jeg til å tenke på at jeg må opp bakken igjen også, etterpå, og en slik liten anstrengelse er nok til å sette meg ut av spill for resten av dagen. Bare etter på sekunder fylles musklene mine med melkesyre, noe som er vanlig med ME. Så da tok jeg bilen, og fikk parkert rett utenfor.
Frisørens hund lå på gulvet ved siden av meg i to timer.
Helgeutfordringa fra Utifriluft er Dagen er ikke den samme uten! Dagen for meg er ikke den samme uten pauser og hvile. Uten dette, går kropp og hode til streik, og da kan det ta en lang stund før jeg klarer å gjøre noe som helst.
Takk til deg som er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂 Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/
Bloggeren Kjerringtanker har en utfordring til oss bloggere denne måneden som handler om å lage et innlegg der vi fremsnakker og anbefaler en blogg. Det er mange blogger jeg kunne nevnt og fremsnakket, men om jeg skal velge én, må det bli Gryende! Gry fanger interessen til mange med følgede bloggoverskrift: STEP ASIDE BARBIE! – THERE’S A NEW DOLL IN TOWN. Og ja, dette er Gry, slik jeg har blitt kjent med henne gjennom bloggen hennes!
Bloggen til Gry er både spennende og interessant, og temaene hennes er varierte. Hun har et sterkt engasjement for mangt og mye. Skriver om hverdagsliv, samfunn, politikk, vitenskap, personlig utvikling og mye annet. Ytringsfrihet står i fokus, og Gry er ikke redd for å uttrykke kontroversielle meninger. Hun lar seg ikke vippe av pinnen, og skriver om statsledere, kongelige, politikere, samt andre dødelige på en modig og rett frem måte. Man trenger ikke være enig med henne i alt, men skriveriene hennes er uansett interessante og noe å reflektere over.
Hennes helt spesielle skrivestemme er verdt å merke seg. Dette er ei kul og tøff dame, som legger sjelen sin i måten hun uttrykker seg på. Et personlig og levende språk gir innleggene hennes ekstra liv, særpreg og kvalitet.
Flotte bilder fra turer i naturen får gjerne egne innlegg i gryende.blogg.no. Kattene Knert, Rusken, Pepsi, Tufsa og Dolly (“the furry five”) og hunden Leah får dessuten stadig innpass i blogginnleggene hennes, gjennom beskrivelser og bilder. Det er koselige og ofte morsomme innlegg. Det at Gry er glad i katter, tar jeg som et tegn på at hun er en snill og empatisk person. Jeg har forresten alltid sagt til døtrene mine at når de skal finne seg en kjæreste, bør det være en som er glad i katter, for katteelskere er snille mennesker.
Gryende er ansvarlig for Gryxen Awards, som har gått av stabelen de siste årene. Orker hun en ny runde? Det finner vi ut om ikke lenge.
Takk til deg som er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂 Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen:https://www.facebook.com/MEogMEning/
Jeg har fått pakke på døra i Spania. Innledningsvis hadde jeg en del prakk med å få bestilt. Delvis fordi spansken min er dårlig og fordi diverse skjema ikke ville godta ditt og datt, og dessuten fordi jeg ikke la inn “riktig” betalingskort. Men det gikk til slutt, og bare 25 timer etter bestilling dukket pakken opp på døra! Jeg hadde noen runder med nettbestillinger i sommer også. Mest for å slippe kjørerturer ut og spare energi på å trave rundt på butikker, men også fordi man ofte finner et større utvalg om man bestiller på nett.
Jeg tror dette er en nyttig ting som jeg kommer til å ha mye bruk for fremover. Tanken er at jeg skal bruke dette Kindle-lesebrettet i markedsføringen av rampenisseboka mi. Det er lett å ta med, og jeg kan vise frem boka via lesebrettet til de som er interessert. Alle som har fått se noen av illustrasjonene som dattera mi har laget, har vært helt over seg av begeistring. Jeg aner jo ikke hva slags velkomst boka vil få, men forhåpentligvis vil mange fra ulike verdenshjørner ta godt imot den!
Rampenisseboka er ikke publisert enda, men det nærmer seg. Den engelske versjonen ble jeg ferdig med i sommer, og på fredag ble jeg også ferdig med den norske utgaven. Det som gjenstår, er stort sett Theas jobb. – Illustrasjoner, layout, ombrekking og bokomslag. Og ellers har jeg en del praktiske forberedelser på to-do-lista. Om tidsplanen holder, vil vi publisere på Amazon/KDP i slutten av oktober, både som e-bok og hardcoverbok.
Takk til deg som er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂 Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/
Dette er et konsept hvor min tremenning Kristin Finnestrand fra Nærøysund i Trøndelag har et gjesteinnlegg i bloggen min med ett eller flere bilder en gang i måneden. Hun velger ut bilder som hun har tatt på turer i nærområdet sitt. Kristin og jeg kommer fra omtrent samme sted, og jeg føler spesielt slektskap med henne pga. vår felles oldemor Nella fra Flosand, hvor Kristin dessuten bor deler av året.
Her er månedens bilder fra Kristin. Slik kan det se ut ved Storvatnet i Nærøysund en høstkveld.
Vennlige ord kan være korte og lette å si, men deres ekko er i sannhet endeløse. Mor Theresa
Liker du det du ser? Dersom du er interessert i Kristins bilder, finner du info HER.
Takk til deg som er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂 Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/
Jeg føler at jeg har et hav av tid til å skrive nå. Jeg er i Spania på skriveferie. Ikke ferie fra skriving, nei, men på ferietur for å skrive. Jeg har satt av disse tre ukene for å ferdigstille rampenissenebøkene (norsk og engelsk versjon), som skal utgis i slutten av oktober, og for å fordype meg i romankurset som jeg begynte på for et par uker siden. I tillegg skal jeg komme skikkelig i gang med manuskript til min første roman. De to neste manuskriptene av det som skal bli en trilogi, er jeg egentlig godt i gang med. Men den første boka må komme først.
Tre uker er ikke mye når man har prosjekter som dette, men poenget for meg er at jeg en periode skal konsentrere meg om skrivinga og nedprioritere alt annet. – Som shopping, sightseeing, strandturer, soling og alt annet som frister når man er i Spania. Klarer jeg det? Selvsagt! Disse fire første dagene av skriveferien har jeg hatt stø kurs. Jeg handlet for flere dager da jeg kom, og siden har jeg knapt vært utenfor døra.
Chicken Tikka Masala
Vel, med unntak av pauser i skyggen på terrassen, og en restauranttur med gode venner. Til og med soling kan tappe for krefter, så her prioriteres det brutalt. For det meste sitter jeg omkranset av puter i senga, med PC på ei laptoppute i fanget og papirer strødd rundt i senga. Selvsagt med en kopp te på nattbordet til enhver tid.
Min skrivereise er altså i gang. Jeg har lenge “øvd” på skriving, også i bloggen. Og mottatt både ris og ros. Har sånn sett fått litt trening i å kjenne på hvordan det er å skrive noe som andre skal lese, og vet at det jeg skriver kan bli mottatt på mange måter. Det er en slags trening som har med trygghet å gjøre. Om jeg føler at det butter imot, kan jeg ta en titt utover havet, som har vært her i uendelige tider, og minne meg selv om at i det store og hele betyr ikke noen motbakker så mye.
Utsikten
Takk til deg som er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂 Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen:https://www.facebook.com/MEogMEning/
Takk til deg som er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂 Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen:https://www.facebook.com/MEogMEning/
I går bestemte jeg meg for å investere i Office-pakken. Lenge har jeg klart meg med gratisversjonen, men den har noen begrensninger. En tur innom Power, hvor jeg har support-avtale, ga full uttelling på fornøydkontoen. Nå skal det bli artig å skrive fremover!
Underveis i installeringen av Office-pakken ble jeg godt opplyst om nye muligheter. Den unge mannen bak disken bød på fantastisk service. Jeg skjønte at han tok seg tid til litt opplæring også, så jeg trakk like godt en stol inntil disken, sånn at jeg kunne spare energi. Og samtidig altså bli opplyst. 🤗
Jeg legger ved noen opplyste bilder i dette innlegget også.
Det var disse opplyste bildene fra Spania som dukket opp først i bildearkivet mitt. Kanskje tilfeldig, men det fikk meg til å smile med tanke på at jeg snart skal fly sørover på skriveferie ved Middelhavet. 😍
Takk til deg som er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂 Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen:https://www.facebook.com/MEogMEning/
Jeg har begynt på romankurs, og nå trer jeg inn i et skriveunivers hvor jeg vil få inspirasjon og motivasjon til å komme videre med manuskriptene jeg har begynt på, og som etter hvert skal bli til en trilogi.
Ett trinn av gangen
På bildet over står jeg ved trappa utenfor inngangsdøra mi. Enten jeg skal hit eller dit, må jeg ta ett trappetrinn av gangen. Om jeg hopper over et trinn, kan jeg miste noe på veien. Det kan også bli tyngre å nå toppen. Jeg skal ta trinn for trinn, steg for steg, dele opp den store oppgaven i små, håndterlige oppgaver. Og med det håper jeg å komme i mål med den første boka i løpet av noen måneder.
Kurset går over åtte uker, med moduler og oppgaver, webinarer og spørretimer. Det er opprettet ei gruppe på FB for utveksling av erfaringer, idéer, tips osv. Der kan vi som går romankurset og de som veileder oss ha kontakt.
Jeg ser spesielt frem til å lære om hvordan jeg bygger opp karakterer og lager gode miljøer. Det trenger jeg å bli dyktigere på. Tips for hvordan man skriver gode dialoger, vil også være nyttig. Jeg har fundert en del på dette med synsvinkel når jeg skriver, og heldigvis kommer dette også opp som et tema i løpet av kurset.
Siden romankurset er nettbasert, kan jeg ta alt i eget tempo. Det er bra, for hverken ME-kroppen eller ME-hodet er slik at jeg kan troppe opp til leksjoner til bestemte tider.
Rampenisseboka mi er snart ferdig og vil bli publisert i slutten av oktober. Yngstedattera mi er snart halvveis ferdig med illustrasjonene til boka, og for min del gjenstår det nå en del praktiske gjøremål. Det kommer til å bli travelt fremover, siden jeg jobber med to prosjekter samtidig. Det betyr at jeg må nedprioritere andre ting. Og lytte til kroppen, slik at jeg ikke overdriver og blir sengeliggende.
Takk til deg som er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂 Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen:https://www.facebook.com/MEogMEning/
Reklame | Ansiktsbehandling med Alvaskin Electra. (Klarer du å lese baklengs?)
Jeg nærmet meg 60 med stormskritt. Det gjør jeg ikke nå lenger. Joda, jeg nærmer meg fortsatt 60, men nå med museskritt. Takket være Alvaskin. Årene vil jeg ha, men rynkene er ikke like velkomne. I det følgende vil jeg skrive litt om min erfaring med produktet Electra.
Det er tre uker siden jeg fikk en Electra ansiktsløfter til utprøving fra Alvaskin. Jeg smurte på litt sminke og stilte meg opp på badet i godt lys for å ta selfies. Smilet var på plass, for jeg ville ikke være sur og usminket på før-bildene og blid og sminket på etter-bildene. Det må være bilder som kan sammenlignes for å få et riktig og rettferdig resultat. Samme kveld startet jeg med “opptreningen” av ansiktet, altså stimulering av musklene i ansiktet, og tok en runde med Electra på fem minutter i de følgende kveldene.
Bildene i grønn kjole er fra før jeg begynte med Alvaskin Electra, bildene i mørk rosa kjole er altså tatt etter tre ukers bruk. Jeg var skeptisk til om jeg ville se endring på så kort tid, men jeg synes allerede jeg merker forskjell. Huden er absolutt mindre slapp. Erfaringene har utelukkende svært positive.
Jeg hadde ikke forventninger om at ujevnheter, rynker og såkalte fine linjer skulle trylles bort over natta, men jeg synes generelt at huden min har blitt mindre slapp. Både i panna, rundt øynene og i kinnene er huden strammere. Det føles godt mentalt, og jeg tenker at det vil være helt supert om jeg kan få mindre sure munnviker og unngår for mye “hamsterheng” i årene fremover. Nå skal jeg ha en liten pause fra produktet. Men fra neste måned vil jeg trene ansiktsmuskulaturen med Electras mikrostrømimpulser igjen i en ny periode. Da satser jeg på to måneder sammenhengende, som er anbefalt, og deretter vedlikeholdsbehandlinger et par ganger i uka. Langvarige resultater krever nok konsekvent bruk. Ifølge Alvaskin vil produktet i tillegg til reduksjon av synlige aldringstegn, også kunne forebygge ytterligere utvikling.
Alvaskin Electra passer fint i hånden min
Electra skal brukes bare i ansiktet. Slik jeg har forstått det, skal man unngå hals, tinninger og området rundt øynene. Jeg unngikk derfor å bruke Electra under og på siden av øynene, der rynkene vises godt. Man kan variere hvilket nivå man vil ha på “treningen” i ansiktet, fra 1 til 5. Jeg brukte den bare på nivå 1, men vurderer å øke i neste runde, for en mulig bedre effekt.
Mikrostrøm i Electra bygger på den samme klinisk dokumenterte teknologien som brukes i mange klinikker, og er et alternativ til profesjonelle behandlinger. For min del ville en slik behandling i klinikker blitt både dyrt og energikrevende, og derfor uaktuelt. Et produkt som er laget for bruk hjemme derimot, passer meg godt.
Kan Alvaskin Electra gjøre en forskjell for meg?
Tidens tann…
Jeg er klar for hva du kan bidra med, Electra!
Alvaskin sin Electra har jobbet med ansiktsmuskulaturen min i tre uker
Strammere hud, og de fine linjene i ansiktet er redusert
Jeg er klar for nye runder rundt sola!
Tips: Både for å gi bedre komfort, tilføre fuktighet og bidra til at strømimpulsene ledes jevnt i huden – og at man får et optimalt resultat – er det viktig å bruke et vannbasert serum, f.eks. hyaluronsyre.
Om det kan være interessant for deg å kjøpe en Alvaskin Electra, kan det være greit å vite at Alvaskin-produktene er på tilbud nå.
Du trenger forresten ikke gratulere meg med 60-årsdagen før i januar 2026. 😄 Dersom du ser forskjell på bildene før og etter tre ukers bruk med Alvaskin Electra, kan du jo bare forestille deg hvor glatt og fin huden min vil være til 60-årsfeiringen!
Takk til deg som er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂 Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen:https://www.facebook.com/MEogMEning/
Han hadde ikke gruet seg, bare gledet seg. Ingen sceneskrekk hos denne karen. Scenen på Havet nede ved sjøen tok vel imot han, og publikum som hadde møtt opp i anledning Trondheim Pride, fikk en sterk musikkopplevelse.
Samboeren og jeg trakk for øvrig opp snittalderen betraktelig. Men det la ingen demper på opplevelsen, og jeg var glad for at jeg klarte å samle meg sammen og få med meg releasekonserten til denne herlige kompisen til yngstedattera mi.
Det var de hyggelige foreldrene til Benjadin som fikk æren av å presentere han. De fortalte om en liten gutt som ble født for 26 år siden og fikk navnet Benjamin. Da ble det plutselig “Benjavår”, og nå er han også Benjadin for de han ikke er Benjamin for. 😃
Konserten starter i det Benjadin sitter på et gulltoalett på scenen
Dersom du lurer på om det er greit å ha med et toalett på bussen, kan du sjekke Instagram-profilen til Benjamin.
Dessverre var en del av bildene jeg tok fra stolen min med mobilkameraet av mindre god kvalitet. Men stemningen får du kanskje et lite inntrykk av likevel?
En dronning gjør seg klar. Eller er det en diva?
Det er kanskje ikke så mange som har et badekar på scenen?
Benjadin på scenen med bandet sittEn mikrofon i hver hånd, slik det sømmer seg en dronningNydelig opptreden av Benjadin
Benjadins Way too cool ble sluppet på Spotify i dag! Anbefales! Og i morgen spiller han på Trondheim Torg kl. 14.47 for tusenvis av skuelystne. 🙂
Om du ikke fikk med deg releasekonserten, kan du ta en sneak peek på FB-profilen hans for å høre litt av låtene og se denne entertaineren in action!
Takk til deg som er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂 Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen:https://www.facebook.com/MEogMEning/