Churros-date på julemarked

Churros-kokken

Den dagen julemarkedet her i Trondheim åpnet, var jeg innom en snartur. Men da var det mest bare for å ha vært der, og jeg tilbragte knappe fem-ti minutter på området. Da jeg senere fikk høre at de har en salgsbod for spanske churros der, ble straks interessen min vekket, og jeg skjønte at jeg absolutt måtte få til en tur dit igjen. Men da etter at det har blitt mørkt, slik at jeg samtidig kunne få med meg markeds- og julestemningen på kveldstid.

På kveldstid ville dessuten samboeren min ha fri, sånn at han kunne bli med på en churros-date på julemarkedet. Så da måtte vi bare finne en kveld hvor formen min var god nok til at jeg kunne dra. Og den kvelden kom! 🤗

Som jeg gledet meg! Og så utrolig godt det var! Helt nydelig, i nysnø og bare et par minus. De siste dagene hadde nemlig vært temmelig kalde, med temperaturer nede i 10 – 20 kuldegrader. Varme, søte churros… Mmm…

Churros
12 store churros på deling, med varm nugatti-dipp
Alltid kø foran churros-boden

Mens Bjørn gikk for å se etter julegaver av det spiselige slaget, stod jeg utenfor mat-teltet og kikket på hestene som passerte med sine markedspassasjerer. Skikkelig koselig!

Hest og vogn på julemarkedet
Hyggelig markedsstemning
Vår Frue kirke
Bjørn og jeg øverst i Nordre gate

Til slutt smatt vi innom den flotte lystunnelen, som befinner seg i den første veita til venstre når man går ned Nordre. Bjørn hadde ikke sett den live, og jeg hadde bare sett den i dagslys. En selfie var selvsagt påkrevd under lysbuen. 😊

Selfie i lystunnelen

Her er innlegget jeg skrev etter den første turen innom julemarkedet i år: Gjennom julemarkedet, under lystunellen

Det er den siste dagen for årets julemarked i Trondheim i dag, så om du ikke har fått deg en tur i pariserhjulet eller har fått kjøpt deg churros enda, haster det virkelig!

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på 
Instagram (story)

14 kommentarer
    1. Churros er supergodt, men jammen var han øyegodis han som solgte dem til deg også ❤️ Jeg har enda ikke fått vært innom julemarkedet her i byen, men håper det lar se gjøre i løpet av uken som kommer. Ønske deg en fin 4 søndag i advent, klem 🤗

      1. Hahaha, “øyegodis” var et morsomt ord! Ja, han var sjarmerende denne fyren, slik mange spanjoler er 😀 God tur på julemarked, om du rekker det! 🤗 God søndagsnatt 🥰

    2. Det var kjempekoselig på julemarkedet, og mannen min og jeg måtte også kjøpe oss churros. Den var farlig god ja!

      Været ble jo så ufyselig da vi var der i går.

      Den lystunellen var jo kjempefin. Vi skal ned en kveld nå i uken for å ta noen bilder når det er mørkt. Blir mer stemning da.

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Så koselig at dere også dro dit 😀 Da du sa at de har åpent denne uka også, øynet jeg håp om mer churros. Men sjekket på nettet, og de hadde dessverre siste åpningsdag i går. Ønsker for en fin mandag kveld til deg fra meg 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg