Gjennom julemarkedet, under lystunnelen

Inngang til julemarkedet i Trondheim

Det ble en tur gjennom julemarkedet og under lystunellen i Trondheim sentrum på meg. Etter avtalen hos audiografen på slutten av forrige uke, ruslet jeg like godt gjennom årets julemarked på vei til skyssen hjem. Den flotte lystunnelen, som visstnok er Europas lengste med sine 53 meter, dukket også opp på min vei. Den var flott, men er nok enda flottere i kveldsmørket.

Jeg var ikke i shoppingform, bare ta-inn-atmosfæren-form. Bildene i dette innlegget viser hvor fint og fredelig det er i Trondheim en tidlig ettermiddag. Det er nok mange som tar turen hit og puster inn litt førjulsstemning nå fremover. Om du ikke er en av dem, er du velkommen innom gjennom disse bildene! 🙂  

Glasskunst
Midt på torvet
Trearbeider. Nidarosdomen i bakgrunnen.
Torvet, med Nidarosdomen i bakgrunnen.
Inne i mathallen
Vår Frue kirke
Lystunnelen i Westermannsveita
Meg inni lystunnelen
Nordre gate med Vår Frue kirke i bakgrunnen

Her kan du lese innlegget jeg skrev om besøket hos audiografen: Å høre for lite eller for mye.

Om du gikk glipp av dagens rampenisseinnlegg, finner du det her: Rampenissene kjører bob.

Britannia Hotel

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

Link til blogginnlegg på Facebook.
Link til innlegg på Instagram (story).

18 kommentarer
      1. Det er nok ganske mange byer og bygder som har små og store markeder. Oslo sitt er visst gedigent. Fint å se, men tror aldri jeg har kjøpt noe på julemarked i det hele tatt.

    1. Å, så fint! Da var det min tur til å komme på julemarkedet gjennom dine bilder 😀👏
      Tusen takk ☺️
      Jeg kommer jo til Trondheim den 19, men de avslutter dagen før, så det er dårlig timing 😁😉

      1. Veldig koselig at du ble med på bildeturen min, Heidi 😀 Synd du ikke får det med deg i år. Husker dere var oppe i pariserhjulet i fjor 😁

          1. Ja, tenkte på det etter at jeg skrev “dere”… at du kanskje tok pariserhjulet alene 🤗 Jeg er straks klar for ei jobbøkt på voksenopplæringen 😊 God mandag til deg også! 🥰

    2. Ser ut til å være et stort og fint julemarked! Og fine du i lystunnelen <3 Likte godt de trebollene på det ene bildet – sånne har jeg laget mange av tidligere… det er kos! Klem <3

      1. Ikke kjempestort, men stort nok, og kanskje har de utvidet siden jeg var der åpningsdagen. Følte meg ikke så fin, men tusen takk 🥰 Da skjønner jeg at du har en håndverker i deg! 😀 Klem

    3. Så fint, burde sikkert tatt seg en tur til Trondheim for å kjenne på stemninga. I fjor jobbet ene datteren min der som koordinator for frivillige, var snakk om det i år også – men tror hun var glad for at det ikke ble. Kan nyte slike utstillinger om en ikke er i kjøpehumør, nytehumør er mer en god nok :).

      1. Du får kjenne etter om du har overskudd og lyst nok 😉 Sikkert spennende å være koordinator for frivillige, men veldig greit å kunne være på marked og la innfallsmetoden bestemme også 😀

    4. Vet du?
      Jeg så reportasje på TV derfra og da tenkte jeg på deg og om du kom til å ta turen dit.🤩
      Der skulle jeg gjerne vært og tittet🥰🎄🎅🏻
      Der finner man de perfekte og unike julegavene også.🎁
      Håper du tar flere turer slik at vi får se flere bilder derfra.🤩🤩🤩

      1. Gjorde du? Så artig! Det var en fotograf som drev og surret rundt i samme område som meg da jeg tok bilder, men det var nok for en avis el.l. Jeg tror du hadde likt deg der. Musikermannen og du! De hadde noen gode, varme sokker der 😊 Jeg skulle absolutt vært der på kveldstid. Dessuten hadde de akkurat åpnet da jeg var der, så kanskje jeg må dit på oppdrag fra deg 🤩

    5. Så flott det er på julemarkedet, og alle lysene. En venninne var der i helgen, og hun snappet mange fine bilder fra akkurat de stedene du har gått. Har ikke fått vært på julemarked enda, men skal en tur siste uken før jul tenker jeg. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. Ja, lysene bidrar til at atmosfæren blir helt spesiell 🤗 Det er koselig å forevige stemningen fra julemarked på bilder. Du skal sikkert på julmarkedet i Oslo? Fin mandag videre til deg også! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg