De små sjokoladedyrene herjer vilt

Nå er det fem dager siden sist jeg fôret magen med sjokolade. Men “noen” prøver å lure meg til å løpe på butikken og kjøpe påfyll. De små sjokoladedyrene gir meg ikke fred, herjer vilt og romsterer inni magen min! Jeg både ser og kjenner at magen svinger hit og dit med små bevegelser, akkurat som når man har en baby i magen som begynner å ta for stor plass. Eller i alle fall vil sparke litt og si fra om at den er der.

Jeg har ikke klart å telle disse sjokoladedyrene enda, for det varierer hvor i magene de romsterer, og det er fortsatt uvisst hvordan de ser ut. Kanskje en ultralydundersøkelse kunne gi meg svar? Og til og med produsere noen fine bilder? Ville ikke du også likt å vite hvordan de ser ut om du hadde dem i magen din? 

Lenge trodde jeg at nærbutikken Mercadona ikke hadde noen gode sjokoladesorter. Og det var egentlig like greit. Men så oppdaget jeg Mercadonas eget merke med melkesjokolade med hasselnøtter! Himmelsk gode, og hver plate er som et lite måltid i seg selv. Det er heller ikke noe å si på prisen. Bare én euro. 😍

Jeg var faktisk på butikken i formiddag. Kjøpte ikke sjokolade, siden jeg ikke ønsker å tilfredsstille de små sjokoladedyrene i magen og tarmen min. Kanskje de dør ut om jeg ikke “mater” dem? Derimot havnet en pretzel i handlekurven. God den også, og fordelen med denne, er at den ikke smelter i sola. 🤗

Om du gikk glipp av det første blogginnlegget mitt i dag, finner du det her: Jeg blir overvåket 

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

20 kommentarer
    1. Jeg tror mine sjokoladedyr bor i min hjerne som Frodith 😂🤣 Virker slik i hvert fall. Prøver jo alt å vinne over disse sjokoladedyrene. Ikke alltid at det lar seg gjøre.

      Ønsker deg en superfin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Hihi, det er nok i hjernen disse sjokoladedyrene gjør forarbeidet. I tillegg fins det noen tarmluringer som prøver å “vinne oss over på sin side”. :D😂🤣 Fin mandag til deg også! 😊

      1. Flinkis! 😊 Det handler jo tross alt om å begynne å oppføre seg som man mener det! 😉 Det har jeg også gjort, mange ganger, med variabelt resultat 🤣

    2. I går tenkte jeg; så herlig! Lenge siden jeg har hatt sjokoladekikk 😀 hehehe Når man ikke tåler det så godt heller, så er det helt ok 🙂
      Og der var det MANGE fristelser! Sjokolade ER jo godt da! Og sjokoladekake! klems

      1. Sjokolade er alt for godt! Synd det ikke har mange gode fordeler, for da kunne jeg levd på sjokolade 😅 Så flink du er som ikke har hatt sjokoladekick på lenge, du må være fornøyd med deg selv! Well done! 😍 Returklem 🙂

    3. Jeg bruker Chrome og mct olje til å bekjempe sukker trollene. gode planteoljer er også bra for hjernen. sukkersyke forsvinner også ofte med en diett uten sukker gluten og melkeprodukter. Noen av mine verste fiender er kjemikalier som for eksempel i hårfarge og kroppsprodukter som inneholder mye kjemikalier. bruker så naturlige produkter som overhodet mulig. PC er også en av mine store fiender, også alkohol !!!! den stjeler mange dagers Energi.

      1. Hei Hanne, og takk for kommentar! 😊 Jeg har brukt krom tidligere, men ikke hatt ønsket effekt, som for min del var mindre søtsug. MCT-olje kjøpte jeg for tre – fire år siden, men måtte kaste den da den gikk ut på dato. Har flere ganger tenkt at jeg skulle kjøpe ny. Kanskje dette er sparket jeg trengte for å gjøre alvor av tanken! 😀 Det er interessant det du skriver om diett uten sukker, gluten og melkeprodukter. Kroppen min liker også en slik diett. Vi etterstreber å lage maten fra bunnen, uten tilsetningsstoffer. I tillegg må jeg unngå løk og hvitløk pga. magesmerter. Jeg har ikke tenkt over/merket dette med kjemikalier i hårfarge. Men alle stoffer i mat som slutter på -ol går ikke overens med kroppen min. Oh yes, alkohol stjeler energi, ja, selv om det kan oppleves positivt der og da! 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg