Den siste solnedgangen

Utsikt mot øst

Det ble mange flotte solnedganger fra terrassen vår i Spania, og den aller siste kvelden  fikk vi den flotteste solnedgangen på turen. De fine fargene kommer gjerne frem like etter at sola har gått ned. Bildene lyver ikke. Utsikten var magisk, og både Bjørn og jeg tenkte “skal vi virkelig reise fra dette”? Tanken var helt absurd, der og da. 

Men flyturen hjem var forutbestemt, bestilt og betalt for lenge siden. Bjørn kunne ikke ta fri fra jobb lenger, med mindre han hadde planer om å havne “på fattigkassa”. Plikter kaller, elever venter, og vi har det jo veldig godt hjemme på Ranheim også.

Pipene mine
Tak, piper og kveldshimmel
Utsikt mot vest, der sola nettopp har dukket ned bak fjellene

Alle bildene er tatt fra terrassen. Jeg blir aldri lei av å ta bilder av pipene. Jeg tenker på dem som “mine piper”, selv om de egentlig står på taket til naboleiligheter. Men de er uansett utsikten min. Det nest siste bildet viser utsikten til byen Fuengirola. På det nederste bildet ser du Atlasfjellene plassert mellom havet og himmelen, fjellkjeden som går langs nesten hele Nord-Afrika. Disse fjellene dukker opp i horisonten på en klar dag, og oftere på vinteren enn ellers i året. 

Utsikt til Atlasfjellene i sør

Du leste/så kanskje innlegget min siste soloppgang i går? Betyr soloppganger og solnedganger noe spesielt for deg? Liker du soloppganger eller solnedganger best? 

20 kommentarer
    1. Fantastisk nydelige bilder… Helt magisk den himmelen med pipene i forgrunnen. Og gøy at du fikk med Atlasfjellene. Det er ikke så ofte man er så heldig å få sett dem, men når man gjør det, så forstår man at “verden er liten”. Tenk å se helt til Afrika!!!

      1. Tusen takk, Linda 😊 Ja, og Afrika er langt unna! Jeg vet ikke hvor mange mil det er over havet, og de fjellene er sannsynligvis temmelig høye! 😀

        1. Det er nok 150-200 km, vil jeg tro. Det er jo rundt 120 km til Gibraltar, og så er det på det korteste 14 km over vannet, men det er på andre siden, – det ser ikke vi, så det vi ser har lenger avstand, så jeg tror det må være noe sånt.

          1. Ja, jeg føler meg veldig heldig 🥰 Da vet jeg at det er enkelt å reise dit, vet hva jeg kommer til, og alt er tilpasset, slik at jeg ikke bruker for mye energi.

    2. Lovely pics Kari, as I always say, everything is so colourful in Spain especially the rainbow skies. You have to go home so you can prepare for your next visit and experience new sunrises and sunsets 🤗 glad you both had a fabulous time. Safe home 😊

      1. Thanks, Mary! 🤗 Glad you enjoyed the pictures! I didn’t know you call them rainbow skies. Lovely name! 😊 I don’t know when I will go there next, to enjoy more sunrises and sunset, but have a feeling I will before this winter is over… 😀 We got home safely, but I already miss the Spanish atmosphere.

      2. Don’t think other people do but I just like that term rainbow skies,😄 all the fabulous colours. Hope it’s not too cold back home 🥶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg