Den store slettedagen

Sletter på Marinen i Trondheim

I dag er det den store slettedagen for meg. Kanskje har du også behov for slettedager? Eller er du stadig vekk i slettemodus? På samme måte som det i hjemmene våre hoper seg opp og vi trenger å se over, rydde, sortere og kaste, må vi noen ganger ta et skippertak inne i mail-boksen vår, fotogallerier og andre digitale arkiver. Jeg er veldig “flink” til å utsette denne typen rydding. Ikke gjør jeg det jevnt og trutt, og det fører igjen til at jeg skulker fordi jobben blir så uoverkommelig at den blir utsatt igjen og igjen.

Da samboeren min i dag tidlig, dvs. nærmere 11, spurte hva jeg ville bruke dagen til, sa jeg “vet ikke”. Vi hadde blitt invitert med venner på hyttetur til Hitra i pinsa, men avlyst. Værmeldingen for helga var dårlig, og det var også formen min, så da ble det hjemmehelg i stedet. En planløs, rolig hjemmehelg. Jeg setter pris på slike dager, for da får jeg ladet litt ekstra. Men i dag har jeg satt av ryddetid til å slette unna bilder i mobilen min. Jeg tar alt for mange bilder, og nå er det fullt. Jeg får ikke sneket inn ett eneste bilde til.

Det blir litt som når det er fullt i klesskapet. Man får ikke lagret mer klær der inne. Man må rydde plass til nye. Eller som når man har flere kopper og glass på kjøkkenet enn man har bruk for, og de bakerste i skapet ikke blir brukt. Man må kvitte seg med noen, i alle fall om man vil ha plass til nye.

Jeg tar ofte flere bilder av samme motiv, for å kunne ta vare på det beste. Intensjonen er å gå over og slette de jeg ikke trenger og som ikke er så gode, men dette blir lett en salderingspost. Så er plutselig dråpen som får begeret til å flyte over et faktum, og jeg er simpelthen nødt til å gjøre noe med det. I mitt tilfelle trenger jeg lagringsplass for å ta bilder på bloggtreffet her i Trondheim neste helg. Så da har jeg et behov og en frist på meg. Nå er jeg godt i gang med dagens eneste oppgave, og det er helt riktig med en ryddesjau nå. Imidlertid er jeg såpass snill med meg selv at jeg ikke har satt meg et mål om antall el.l.

Bildet over er temmelig intetsigende, er egentlig ikke et bilde av noe som helst, annet enn sletter på Marinen bak Nidarosomen. Men plutselig fikk jeg bruk for det i dette innlegget. Bildet nederst tenkte jeg egentlig å slette. Det ble tatt før venninna mi Grethe var klar for å stikke frem hodet sitt fra venstre side av treet, mens jeg allerede kikker frem fra høyre side av treet. Man vet aldri hvilke bilder man får bruk for, så noen ganger er det lurt å ikke slette for mye også.

Gjemsel på Marinen?

 

Her er gårsdagens blogginnlegg: Snart bloggtreff i Trondheim. Velkommen!

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

 

14 kommentarer
    1. ja det er greit å få slettet litt bilder 😆😁 Jeg sletter av og til – blir alltid mange bilder av samme motiv og man trenger ikke hundrevis av bilder liksom 😊

      1. Der og da kan man føle at man trenger hundrevis 😁 Jeg tror jeg må bli flinkere til å slette når jeg sjekker over hvilke bilder jeg vil bruke. Du er flink som går over og sletter av og til. 😊

    2. Jeg har full både mailboks og bildelagring, så jeg trenger absolutt å slette litt jeg også.😅
      Det er godt når det er gjort, men det tar ganske mye tid.
      Særlig bilder, siden jeg må se litt nøye på dem før jeg sletter.😅
      Man vet jo aldri.
      Det kan jo være ett gullkorn der uten at man har fått det med seg.🫣

      1. Jeg bruker også lang tid på sletting. Kikker på bildene og vurderer dem nøye før de forkastes 😅 Og koser meg med minnene fra den gang da, selv om det bare er fra noen dager siden. 😉 Det er vel ikke den beste tiden for å jobbe med sletting og rydding nå som dere går inn i høysesong og det også er sykehusinnleggelser på gang, kan jeg tenke meg. Men kanskje har du sjelden eller aldri tid egentlig. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg