Den var blodrød

Fullmånen stiger opp fra Middelhavet 13.07.2022

 

Den var blodrød da den kom opp fra havet, rød som ei ildkule. Det var helt rått. Vi satt ute på terrassen og spiste en sen middag. Bjørn hadde vært ute og kjøpt take away til oss, og vi satt og mumset i oss deilig kinamat mens vi kikket forundret opp mot himmelen som ikke inneholdt noen måne. Himmelen var skyfri i kveld også, og månen hadde da virkelig vært der oppe sånn i østlig retning i går kveld. Bildebevisene finner du i innlegget Superkrefter i fullmånenatta. Men hvor var den i kveld? 

Tidligere har jeg sett sola når den stiger opp fra havet med sin rødoransje farge fra Middelhavet om morgenen. Men å se månen stige opp fra havet som ei stor, rød kule på denne måten, har jeg aldri opplevd før. Og aldri trodd kunne være så fengslende og fortrylllende vakkert. Opplevelsen var helt magisk, nesten uvirkelig!

 

Fullmånen titter opp fra Middelhavet, rød som ei ildkule.

 

Fullmånen sett fra Benalmádena 13.07.2022

 

Fullmånen ser ut om ei ildkule på himmelen mot Afrika

 

Jeg reiste meg fra bordet og fant meg selv stående ved verandakanten måpende med åpen munn. Bjørn hadde oppdaget den røde, lysende månen som kom opp fra havet i det fjerne, og gjorde meg oppmerksom på begivenheten. Glemt var den gode maten og mobilkameraet ble funnet frem. Dessverre ble ikke bildene så flotte som ønsket, men jeg måtte bare forevige øyeblikkene så godt som mulig.

 

Fullmåne på Costa del sol 13.07.2022

 

Fullmånen speiler seg i Middelhavet

 

Jeg er ute og henter måneenergi

 

Som jeg skrev i blogginnlegget i går, er det noen som merker at de får mer energi ved fullmåne. Jeg satt ute lenge i går kveld for å kjenne på måneenergien. Hvis det er noe der, noe å ta opp i seg, skulle jeg i alle fall være der og være klar til å motta. Enda har jeg ikke kjent så mye til denne superkraften. Men jeg oppdaget i alle fall at det kan være vanskelig å sove ved fullmåne. Våknet klokka to og fikk ikke sove igjen. Det kan ha vært månen, men det kan også ha vært pga lyder fra han som lå ved siden av meg og dro tømmerstokker. Uansett ble det en tur ut på terrassen igjen. Gradestokken viste fortsatt  27 varmegrader utover natta.

Klokka fire i så det ut som månen lyste opp på Middelhavet midt mellom Afrika og Spania. Men den lyste nok der du var også. Var du ute for å hilse på den? Jeg satt ute en god stund da jeg var våken i natt, tok imot månens lyskjegle som lyste rett mot meg med fine, slanke, dansende stråler. De flyttet på seg når jeg flyttet på meg. Kanskje var det magi som traff meg, kanskje så jeg syner gjennom trøtte øyne i natta, men det føltes ganske spesielt og trolsk. 

 

Fullmånen over Middelhavet 14.07.2022 kl. 4.00

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

12 kommentarer
    1. Wow amazing. I was reading about the supermoon and it is said to be called the buck moon. Other names for the July full Moon include the Berry Moon, Raspberry Moon and Thunder Moon. 🤗 Hope it gives you lots of energy 😊

      1. Wow, so many cool names for the July full mooon! I’d say this must have been a raspberry moon 😀 It felt as though it gave me surplus energy, but then I wasted it all in one day… 🤗

    2. Å, så flott! 😀👏 Ble fine bilder med mobilen også. Helt nydelig! 😍
      Ikke mye måne å se her pga skyer og plaskregn, men energien tok jeg visst i mot. Sovnet ikke får ved 1 tida, og våknet med 90 i bodybatteri 😳 Første gang det har vært så høyt. Passet fint for maratondagen i dag ☺️ Men nå er det snart tomt, så håper det er energien igjen fra månen i natt 😀

      1. Takk-takk 😀 Så utrolig bra at du tok til deg energien! Da betyr det at det går an å få mer eller mindre fulladet bodybatteri! 👏 Håper du fortsetter å få masse påfyll de nærmeste dagene! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg