Derfor er trivselskontoen full

Backstage på spansk rockekonsert. (Vi gikk bare forbi)

Noen ganger tappes og tømmes energikontoen min helt til bunns. Det er ikke lurt, for det kan ta lang tid før den fylles opp tilstrekkelig til at kroppen begynner å “virke” igjen. Det fine med det er at da kan jeg i all fall lene meg tilbake og være glad og lykkelig for at trivselskontoen er full. Det var dette som skjedde for et par dager siden. Jeg tømte energikontoen, men fikk fullt opp på trivselskontoen. De to hyggelige aktivitetene som fylte trivselskontoen helt opp, var en tur til fredagsmarkedet i Benalmádena med samboeren på formiddagen og en koselig tur ut med venner på kvelden. 

En koselig tur ut i Torremolinos med herlige venner
Black & white, orange and white 😀
Stilige sko!

Liker du skoene til min venninne? Hun har skapet fullt av sko som er kule, stilfulle, fancy, søte, staselige, fine, fiffige, pyntede og elegante. Her er link til innlegget med noen av de flotte skoene til Jools, som hun skrev til meg i fjor: The Power of Heeling Anbefales!

Noe av den gode maten på Las Rias i Torremolinos

Jeg skulle ønske jeg tålte å spise denne desserten! Fløte er min kropps verste fiende. Vel, kanskje skulle jeg gjort det, og fått en ufrivillig slankekur i etterkant. Magen har fått temmelig mye godt i det siste, og vokst betraktelig. 😂

Det er en sammenheng mellom at energikontoen er tom og trivselskontoen full. Desto mer hyggelig jeg gjør, jo mer tømmes energikontoen. Det sier seg selv. Det som ikke er like enkelt å forstå, er hvorfor jeg er i dårligere form i dag enn i går, når det er to dager siden vi var ute med våre venner. I tillegg var Bjørn og jeg på marked den samme dagen. Altså ble det to “ting” på samme dag.

Body Battery på aktivitetsklokka mi viste at jeg ikke hadde ladet noe som helst mens jeg sov natta etter disse to aktivietene, og likevel var ikke formen helt ille. Jeg har større symtomtrykk (ME-symptomer) nå i dag, to dager etter. I dag har jeg imidlertid høyere måling på Body Battery, hele 38 (av 100). Sannsynligvis fordi jeg lå mye på lading i går i tillegg til at jeg sov i ti timer i natt. Jeg tolker det dithen at klokka advarer meg mot følgene om jeg ikke legger inn hvilepauser og hviledager, og at formen og nedturen ville blitt enda verre om jeg ikke hadde lagt inn hviledagen i går. Kanskje. Men det er umulig å vite sikkert.

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

14 kommentarer
    1. Jeg skjønner at det velger å gjøre trivselsting, selv om du tømmer batteriet. For hva skal man med mye energi, hvis man ikke trives? ( for å sette det litt på spissen). Du har noe som har gitt deg noe, som du kan leve på litt framover, mens du ligger der og lader opp.. 🙂

    2. Godt du fikk lagt inn en hviledag, for etter slike trivselsutskeilser, kommer ofte “nedturen” av energi et par dager etterpå. Dette har jeg merket igjen og igjen. Til tross for en rolig hviledag imellom ☺️. Men det vet du alt om, og noen ganger må vi fylle på med litt trivsel også. Vi har vært borte på kaffebesøk i dag, også veldig koselig 🥰

      1. Sikkert trivelig å være på kaffebesøk! 😊 Og når man drar bort i stedet for å ha besøk, er det lettere å balansere aktivitet og hvile. 🤗 Jeg trenger som regel to hviledager etter å ha fylt på trivselskontoen. Slurving med dette kan straffe seg. 😁

      1. Takk 😍 Ja, det er sant det med full trivselskonto og positiv energi! ❤😊 Positive vibber herved oversent til din konto! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg