Det blir den oransje!

Det blir denne, men i oransje farge! (Foto: Kari)

Det har vært vanskelig å velge hvilken bil vi skal kjøre de neste tre årene. Det stod mellom to gode og flotte biler, en Toyota bZ4X og en Lexus UX 300e. Noe av dilemmaet har vært at jeg har stemt på den jeg tror samboeren vil ha, og han på sin side har stemt på den han tror jeg vil ha. Sent i går kveld klarte Bjørn og jeg endelig å ta en avgjørelse. Det blir en Lexus, men ikke den bilen vi prøvekjørte i forrige uke. Vi skal skrive leasing-kontrakt på en Lexus i oransje farge og med hasselnøttbrunt interiør. Den oransje fargen heter for øvrig noe så flott som “blazing carnelian orange”. Carnlian er en oransje stein og representerer varme, ild, liv, kraft, styrke, tapperhet, mot, stabilitet og kreativitet. Nice!

Denne lekre bilen kommer til å kle meg, med sine stilige felger og runde former! Men det blir likevel samboer Bjørn som kommer til å stikke av med den på jobb de fleste dagene. – Siden vi har bilen på deling og jeg stort sett er  hjemme. De dagene jeg trenger bil, om jeg for eksempel har en legeavtale, må jeg booke bilen på forhånd, sånn at Bjørn kan forberede seg på å ta buss. Det liker han dårlig, men noen ganger går det greit. Kanskje blir det oftere bussing på Bjørn nå som jeg kommer til å ha flere ærender. Det kan nemlig hende jeg automatisk trenger bil oftere nå ettersom vi skal ha en så kul bil! 😀

Men før vi kommer så langt, skal vår kjære Toyota C-HR leveres inn og ha en gjennomgang før den skal ut på bruktmarkedet. Forhåpentligvis blir det ingen utgifter for oss i forbindelse med dette. Vi tror i alle fall ikke det har oppstått noen skader på bilen i løpet av disse tre årene den har tjent oss. Nå som vi blir medlemmer av Lexus-familien, får vi noen nye fordeler, blant annet gratis dekkskift/dekkhotell. Det er imidlertid ikke usannsynlig at vi går tilbake til Toyota igjen neste gang vi skal skifte bil. Kan hende blir dette i overkant mye luksus for oss. Dessuten fikk vi et gedigent prisavslag på Lexus nå, og det kan vi ikke regne med å få ved en senere anledning. 

I innlegget der jeg skrev om valgets kvaler for tre dager siden, nevnte jeg blant annet fordelen med at el-biler bråker mindre. Dette er faktisk ganske ME-vennlig. Lexusen har visstnok ekstra polstring i sidene, noe som bidrar til mer støydemping. Bonus!

Her er innlegget om prøvekjøring og valgets kvaler: Har du en gul bil til oss?

Fra Lexus-brosjyren

Hva synes du om fargen på interiøret? Det er litt 70-talls, synes jeg, men kult. Og oransje og brunt er fint sammen, ikke sant?

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

 

8 kommentarer
    1. Stilig! 😀 Det må jo bare bli bra ☺️
      Klart han må busse en del nå. 😄

      Hadde vært koselig med besøk av deg, og vi får prøve å få til det til våren.😀

      Lykke til med innlevering, og ny bil 😀

      1. Takk 😊 Bilen skal selvsagt få slippe å stå ubrukt i garasjen, men det kan hende jeg må ut og lufte meg litt mer enn til vanlig, spesielt i starten 😄 Jeg tenker stadig på å dra på besøk til deg, så plutselig blir der nok! 🤗 Returklem 🥰

      1. Ja, dette må jo bli skikkelig bra! Gleder meg! 😊 Hihi, jeg får lure han til å tro at det er koselig å ta buss. 🤗 Returklem 🥰

    2. Gratulerer med valget – den ser virkelig flott ut – og Lexus er bra 🙂
      Så bra med at dere som ønsker det beste for hverandre 🙂
      Husker kvinnene som gløda i øynene, da hun fortalte hvorfor de hadde det så bra i et langt samliv:
      “Det var – å alltid gjøre det beste for den andre”
      Ha en kjærlig dag!!!
      🙂 🙂 🙂

      1. Takk, ja, dette er nesten for godt til å være sant! Lexus er luksus, og kanskje må jeg bare nyte det mens jeg kan. 😀
        Den største gleden man kan ha, det er å gjøre andre glad! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg