Dører i Como

Jeg er fasinert av dører. Dører åpner muligheter for oss, både muligheten for å fysisk åpne dem og lukke dem så vel som mulighetene i overført betydning. Dører kan symbolisere hvilke muligheter i livet vi kan velge. Ofte må vi lukke én dør, før vi får muligheten til å åpne en ny dør. Så lenge den første døra er åpen, gis vi ikke nøkkelen til å åpne den neste, for dermed å finne ut hva slags muligheter neste dør kan by på. Den første døra må lukkes først.

I tillegg er det spennende å tenke på all historie dører skjuler, over alle menneskene som har gått gjennom dørene på vei til og fra gjøremål, og på reiser i livet.

Bildene du ser her er dører i Como, en times togtur fra Milano. Mange tror sikkert at jeg fortsatt er i Milano, siden de siste blogginnleggene dreier seg om opplevelser i Italia, men det er faktisk ei uke siden jeg kom hjem til Trondheim. Jeg har ikke klart å slutte å skrive om Italia, og jeg tror nok kanskje jeg har lagt igjen en liten bit av meg selv der. 

 

Her finner du de to siste innleggene om bloggtreffet første helg i juni:
Bare fem uker igjen til bloggtreff. Vil dere hjelpe meg?
Nye innlegg fra bloggere om bloggtreffet


Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!

Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

19 kommentarer
    1. Nord-Italia er veldig fint, og Comosjøen osv er helt vidunderlig. Var der i 2019. Du er i det filosofiske hjørnet, – veldig bra 🙂

    2. Fantastisk flotte dører.🤩
      Man kan se at de er gamle og har hatt mange mennesker som har gått ut og inn av dem.🤗
      Av og til må man lukke noen dører og tørre å gå inn noen nye.🤩👌🏻

      1. Tror jeg kunne spesialisert meg på dører, hihi 🤗 Jepp, det kan være skikkelig utfordrende å åpne nye dører, og enda vanskeligere å gå inn i det ukjente. 😀

    3. Det er veldig rart hvor fascinerende en dør kan være. Jeg har masse bilder av dører også. Tror det var på Madeira, der hadde det malt kunst på alle ytterdørene. Nå kan du ta en titt innom bloggen min😉

      1. Interessant at du også synes det er fasinerende med dører. Wow, høres flott ut med kunst på dørene. Jeg har vært innom, og er mektig imponert! Flott innlegg! 😀

    4. Flotte dører, og fint innlegg ☺️
      Har forstått at du har kommet hjem, og tenkte på deg i dag… At jeg skulle sende melding og høre hvordan det går med deg 😉
      Kom aldri så langt 🙊

      1. Takk ❤️ Hihi, og jeg tenkte på deg i dag, og at jeg skulle sendt deg ei melding for å høre hvordan det står til. Men så kom jeg på at du sikkert lå på sofaen og kikket på de fine gardinene dine! 😀

        1. Hehe….ja, men når jeg ligger på sofaen og kikker på gardinene, så klarer jeg å svare på melding 😉 Klarte det mens jeg skrapa trappetrinn i dag 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg