Elvis har blitt forsømt

Blomstene ved inngangsdøra

Elvis har blitt forsømt. Han har stått parkert i gangen siden i juni, og begynte nå å bli ganske utålmodig. Normalt er han faktisk veldig tålmodig. Jeg syntes imidlertid jeg begynte å høre litt sutring fra den kanten, og bestemte meg for å gi han litt frisk sjøluft. Elvis var mer eller mindre fulladet, noe jeg ikke var, men det ble uansett en liten luftetur.

Elvis sin første stopp

Allerede utenfor ytterdøra oppdaget Elvis noe spennende og ville ha sin første stopp. Deretter ville han kikke på naboens flotte solsikker og noe veggpynt. Rognebærene likte han også. Han lurte på om jeg hadde drukket te sammen med naboene ovenfor garasjene, for der så det riktig så trivelig ut. Joda, jeg er invitert dit av en av naboene, som kunne fortelle at hun og de andre naboene ofte møtes der for å drikke kaffe og jabbe. Jeg er som regel i dårlig form så tidlig på dagen, så det har ikke vært aktuelt.

Rognebær
Naboens veggpynt
Nabotrivsel

Etter praten om naboene med Elvis, fikk han øye på et tog lenger ned. Jeg hadde sett dette toget fra stuevinduet stå parkert der siden jeg stod opp, dvs. ca. 11, og tenkt at Elvis sikkert kom til å bli overlykkelig over å ta turen dit. Det er uansett på vei ned til sjøen, som var målet for lufteturen.

Tog parkert
Hva slags tog er dette?
En hund i gravemaskina

Det dukket opp flere interessante ting som Elvis ville ta nærmere i øyesyn. En hund hadde tilsynelatende fått bli med eieren sin på jobb. Både hunden og gravemaskinføreren kikket nysgjerrig tilbake på oss da vi stoppet for å se på dem. Etter denne forestillingen, tenkte jeg at neste stopp var stranda. Der tok jeg feil, for halvveis ned bakken vokste det noen flotte sopper. Elvis ville selvsagt ha en selfie med soppene, mens jeg nøyde meg med å stikke skoen inn på bildet.

Elvis og soppene
Soppene

Det er bortimot én km ned til stranda og sjøen fra der vi bor. Men pga. alle stoppene underveis, hvor Elvis stadig ville ha meg til å ta bilder av han, ble turen på en måte litt lenger, og jeg var temmelig sliten da vi kom hjem. Bildene av Elvis sine ablegøyer og påfunn kommer i neste blogginnlegg. Elvis har ikke behov for lading i det hele tatt, mens jeg må det nå. Morgendagen blir nok ganske rolig, for erfaringsmessig er formen dårligere og energinivået svært lavt dagen etter en slik tur, selv om den ikke var lang.

Dagens dato for ett år siden: Det blir for mye 

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min:  https://www.facebook.com/MEogMEning/

21 kommentarer
    1. Klart det må tas bilder, og se på alt dere passerer. 😀
      Godt med en tur ut innimellom. Blitt litt lite av det de siste dagene her, og i dag ble det samme vind og regn at det er godt å være inne 😁
      Håper ikke formen ble altfor dårlig. Ble litt ille form på meg i dag, så jeg flatet ut på sofaen …igjen 😄
      God klem 🥰

      1. Bilder må til. God å gå på tur med noen som er like glad i å ta bilder som meg. 😁 Jeg var heldig og fikk noen minutter uten regn akkurat da jeg skulle gå tur. Det gjorde godt med frisk luft, ja, men resten av dagen angret jeg litt… Trodde ikke jeg skulle bli så “gåen” som jeg ble. Ble nok litt tungt å dra Elvis opp fra et par grøfter. God klem til deg 🥰

      1. Ja, nå hadde han vært innestengt lenge nok. Han var imidlertid ganske krevende, og tappet meg for en del energi, så nå blir det en stund til neste gang. Jeg hadde ikke tenkt på at han kunne bli sjalu på toget. Kanskje det var derfor han ble stående så lenge å se på det… 🤣

    2. Elvis får med seg det meste 😀 Endelig kom han seg ut på tur! Og de soppene og alt det andre er bare lekkert 😀 Du er tøff som står på sparkesykkel! Men da får man øvd på balansen også! 😀

    3. Godt at Elvis fikk en tur, bra du tar deg så godt av han. Og han har hatt en lang pause. I dag kan du nyte gleden av å glede andre, samtidig håper jeg ladetiden din ikke blir for lang. Syns toget, lokomotivet…eller hva dette er, var fint. Den gule fargen gjorde seg 🙂 <3

      1. Hadde litt dårlig samvittighet ei stund, for Elvis kommer seg jo ikke ut på egen hånd 😀 Jeg var temmelig tom for energi utover ettermiddagen og kvelden i går, men er heldigvis bedre i dag. Det er greit med det som går over… Ja, du har rett, kult med gult tog! 🥰

    4. Nice pictures of your trip with your poor neglected Elvis 😅 great for you both to get out together in the fresh air and eventually to the sea 🤩 hopefully you’ll both be off out again soon 🤗

      1. The weather is nice (although not as good as in Ireland) but Elvis has to wait, as I’m saving my energy for this season’s first tai chi training. 😀

        1. yes it is up to mid ,20’s here at the moment, how long it will last, who knows, but will take advantage while we have it 😊 will be nice to get back to your tai chi again

          1. Mid 20s sounds excellent. I heard talking about a heat wave in Britain 🙂 Nice and warm here as well 😊 Unfortunately, no tai chi tonight, as I need to rest.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg