Elvis og byvandring på bloggtreffet

Nyinnkjøpt lås

På bloggtreffet første helg i juni blir det byvandring i Trondheim lørdag formiddag. Som noen av dere har fått med dere, har jeg forhørt meg om priser på byvandring i Trondheim med profesjonell guide. Pris for halvannen time byguiding fra den ene av disse, ligger på 2500 kroner. Dette er “vennepris”, siden samboeren min kjenner henne. Den andre byguiden kunne tilby oss som gruppe 245 kroner per person. Noen av dere synes dette er dyrt. Dessuten er kanskje hovedintensjonen å skravle og bli bedre kjent med hverandre, ikke lære mest mulig om Trondheim by?

Dersom vi skal klare oss uten guide, kan jeg i så fall geleide dere rundt på ei rute som jeg foreslår. Da kan vi stoppe og gjøre det som vi har lyst til og som det passer underveis. Ulempen er at både dere og jeg vil gå glipp av mye påfyll av historie om Trondheim by, mens fordelen er at vi får god tid til å skravle og finne på tull og fjas underveis. En tredje mulighet er selvsagt at vi deler oss i to, slik at de som vi ha påfyll om Trondheims historie, kan få guidet omvisning. I så fall må én av dere ta ansvar for å bestille guiden, og dere kan få kontaktopplysninger på de to jeg har vært i kontakt med. Si fra til meg om dette er aktuelt for noen, så skal jeg videreformidle telefonnummer og e-postadresse.

Dere som kommer på bloggtreffet i Trondheim, vil i løpet av helga ha muligheten til å vandre både til fots og med el-hjelpemidler som el-sparkesykkel og el-sykkel. Det fins flust med både det ene og det andre langs gatene både i midtbyen og noen km utenfor, så om du vil farte av gårde med ekstra vind i håret, har du altså muligheter for det! På byvandringen på bloggtreffet der vi skal vandre litt rundt i Trondheim et par timer,  kommer vi ikke til å ha mye susende fart. Der blir det mest slentrende gange.

Jeg har vært en tur i byen og investert i sikkerhetsutstyr til Elvis i anledning bloggtreffet. Min energi er begrenset og jeg tenker derfor å ta med Elvis for å kunne avlaste både ME-symptomer og bekkenløsning. Elvis er booket inn på hotellet vårt også, sånn at han er startklar når jeg er klar. Nå som han er utrustet med lås med en ulende alarm, har jeg også muligheten til å sette han fra meg om jeg skal inn på en kafé eller noe. Praktisk!

Tyverisikker lås for Elvis

Tidligere i dag skrev jeg dette innlegget: I denne sofaen møtes vi til bloggtreff

Har du lest Frodith Frodithsens avis i dag? Du kan nok tro på det meste av det hun skriver, og innlegget finner du her: “Jakten på Kari Engesvik” – Frodiths avis… side 2

Her finner du de to siste innleggene om bloggtreffet første helg i juni:
Bare fem uker igjen til bloggtreff. Vil dere hjelpe meg?
Nye innlegg fra bloggere om bloggtreffet – Oppdatert 4. mai 2023
Oppdatert liste over hvem som kommer på bloggtreffet – Oppdatert 8. mai 2023

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

8 kommentarer
    1. Så gøy at du har sikret en Elvis da! Genialt 🙂 Jeg tror jeg går for byvandring uten innleid guide – kjekt å skravle og fjase og stopper der vi vil underveis mens du og Elvis viser vei. Der vi noe av interesse så leser vi oss heller opp selv hver enkelt enten underveis eller når vi er vel hjemme. Men veldig smart å tilby guidet tur med egen turguide mot litt betaling til de som heller vil bli med på det. På den måten får jo alle oppfylt sine ønsker 🙂 Gleder meg masse! 🙂

      1. Elvis er glad i å bli med på tur, men han synes det er utrygt å stå utenfor kaféer og butikker å vente alene. Han er så redd for at noen skal kidnappe han, men NÅ kommer det til å gå helt fint! 😀 Ja, det blir greit å gjøre det slik mht. byvandring, og som du sier, får jo alle gjøre det som de vil på denne måten 🙂

      1. 🤗🤣🤣 Må vi andre rekke opp hånda for å sikre oss taletid innimellom, kanskje? 🤣 Jeg tror vi skal klare å matche dere! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg