En dusj hos tannlegen

Karius og Baktus har orkesterplass på veggen hos tannlegene

Jeg hadde dusjet og kremert meg i ansiktet før jeg troppet opp hos tannlegen. Det var egentlig helt unødvendig, siden tannlegen hadde planlagt en dusj for meg under oppholdet der. Jeg hadde glemt at han har den rutinen når han får plassert meg i tannlegestolen. Det er forsåvidt greit at tannlegen dusjer tennene mine, men er det virkelig nødvendig å sprute hele ansiktet vått? Dette gjør han hver gang jeg er der for å få sjekket “gebisset”. Noen som opplever det samme? Denne gangen fikk jeg en serviett i handa, med beskjed om at jeg kunne bruke den i stedet for smekken “hans”. 

I tillegg utøver han vold mot både tenner og tannkjøtt. Påstår at han sjekker og pusser bare. Men jeg vet bedre. Det ligger i navnet egentlig. Tannlege Vold. Du skjønner tegningen? Etter tannlegevolden ble jeg temmelig sår i tannkjøttet, og det føltes til og med sårt å drikke varm te. Nesten som en ufrivillig slankekur dette. Men tennene stod fortsatt støtt. Heldigvis.

Skulle jeg velge reality adventures eller tannlegen?

Jeg er faktisk litt forundret over at herr Vold ikke fant noen påståtte hull å bore i, men han hadde kanskje ikke tid. Imidlertid fikk jeg gjennomgå med pussemaskinen som en heftig avslutning. Det ble during og kraftig dirring i topplokket, og hadde jeg ikke gapt høyt, hadde nok tennene klirret i takt med tannlegens inn- og utpust. Jeg måtte holde godt fast i tannlegestolen for ikke å skli nedover mot de skumle boreredskapene. Den såkalte pussinga kjentes forresten mer ut som boring.

Tannlegen klaget som vanlig på at jeg har så mange tenner. Det er visst ikke en fordel for tannlegen at jeg fortsatt har mine fire visdomstenner. Han påstår at det er trangt å komme til, og jeg har forstått at han helst hadde hatt lyst til å røske ut noen tenner. I tillegg våget han seg på å klage på tannpussinga mi. “Du pusser fortsatt veldig bra” ymtet han frempå, med en undertone henvist til at det ikke ble færre nakne tannhalser. Men misfarging nede på tannhalsene skyldtes rett og slett at dette er fargen på tannrøttene, kunne han fortelle. Og skulle jeg våge å gjøre noe med dette, fikk jeg være så god å finne meg en annen tannlege. For det ville ikke han ta ansvar for. 

Ja, så får det være som det er, da. Og så lenge jeg ikke har vondt eller hull i tennene, skal jeg egentlig være lykkelig og fornøyd. Jeg er tross alt i reparasjonsalderen. 😀

Dusjstolen
Gata utenfor tannlegeklinikken

Siden jeg hadde litt tid før tannlegetimen min, gikk jeg en liten runde i strøket ved klinikken. Det er mange gamle og flotte hus her. Hvis du ikke fikk med deg innlegget med Trondheimsbildene for et par dager siden, finner du det her: Blir du med på byvandring i Trondheim?

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

Link til blogginnlegg på Facebook.
Link til innlegg på Instagram (story).

32 kommentarer
    1. Høres ut som en “brutal”tannlege.. ganske forsiktig han jeg bruker.. heldigvis ! Og ikke fått dusja fjeset der..hehe.. Ønsker deg en god helg <3

      1. Min VOLDsomme tannlege var mer forsiktig de første par årene. Men jeg stoler på han, altså. Bare gjør meg til litt 😉 Hah, da vet jeg om minst én som ikke får dusjet fjeset hos tannlegen!!! 😀

        God helg! 🥰

    2. I was recently at the dentist too for a cleaning but unfortunately needed a small filling 😏 yes there does seem to be alot of spraying of water which goes everywhere 😅 I did see your previous blog and I must say all the buildings look so well maintained, painted with such lovely colours.. Trondheim is indeed beautiful 🤗

      1. I gather the spraying of water is common around the world among dentists 🤗 Hope it wasn’t too painful getting the small filling 😉 Thanks for joining in on the trip in this area of Trondheim! Maybe I will get to take you there some day in real life as well 🤩

    3. Dusjing er visst inkludert i prisen hos tannlegen.😅 Jeg synes han høres noe brutal ut den tannlegen din. Det ligger jo i navnet. Kanskje ikke den beste måten å få nye kunder på?😂
      Håper han velger ett annet navn på klinikken enn Vold.😳
      Godt er det alltid å være ferdig hos tannlegen.😅 Nyt fredagskvelden!🤩

      1. 😂 Aha, så det er årsaken, ja. De vil vel gi oss den servicen vi betaler for, da 😅 Kanskje han har nok kunder… Trapper ned litt før pensjonisttilværelsen… Haha, navnet er egentlig Wold, faktisk, men jeg har “fornorsket” det litt 😀 Alltid godt når tannlegebesøket er overstått, og jeg betaler villig når jeg endelig får gå derfra 🤗 Fredagskvelden ble super, med trivelig besøk av yngste datter, og nå i kveld har hun “stjålet” sofahjørnet mitt 😂

    4. Hahaha – må le…. og jammen hadde han et “perfekt” navn…! Jeg er ikke glad i tannlegen, men jeg har en som er VELDIG forsiktig – der er det verken dusjing eller vold…! Klemmer <3

      1. Jeg fikk anbefalt denne tannlegen av ei venninne, som påstod han var veldig forsiktig. Noe han var i begynnelsen, men nå tror jeg han har begynt å gi meg full valuta for pengene… Bra du har en forsiktig tannlege. Man gruer seg mindre da. Wow, ikke dusjing? Det er jo fantastisk at slike tannlegere fins! Klem 🥰

      1. Hadde vi bodd i samme by, hadde jeg minstenkt at vi gikk til samme tannlege 😅 Kanskje han VIL høres fryktinngytende ut, hihi. Tusen takk, har datter på besøk og koser meg masse med det 🤩

      1. Vi bør vel være fornøyd med at vi ikke får badet oss der også 😅 Ja, absolutt veldig godt å gå ut derfra med null hull 😀 God lørdag til deg også! 🥰

    5. filling was fine, my dentist Anastasia didn’t need to give me a needle before filling and i never felt a thing. Yes hopefully one day I will return to beautiful Trondheim 😊

      1. Sounds brilliant. You missed out on the funny feeling in your gums afterwards too then 🤗 Trondheim is waiting for you, and so am I 😀 But we’ll meet in Ireland before that 😉

    6. Min forrige tannlege hadde det med å dusje ansiktet mitt, og kanskje det verste av alt…. Rote til håret mitt, og ettersom jeg bruker litt lakk i håret så pleide jeg å se ut som et lykketroll da han var ferdig. Han jeg har nå er helt topp, og der sprutes det bare inne i munnen. Han er rolig og sitter nytter å han har kurert tannlegeskrekken min 🥰 Ha en fortsatt fin lørdagskveld, klems 🤗

      1. Ut fra det du forteller, og det andre har skrevet også, varierer det litt om tannlegene benytter anledningen til å dusje ansiktet til pasientene sine eller ikke 🤗 Kanskje din forrige tannlege syntes du kledde å være lykktroll? 😂 Godt å finne en man ikke frykter å gå til! Fin kveld og god natt til deg! 🥰

      1. Høres trygt ut, ja 😊 Fint med tannleger som prater mye når man har munnen full av bomull og instrumenter og ikke får til å svare! 🤣

    7. Herregud, det der høres da voldsomt ut, syntes jeg!
      Nebbet mitt er jo et regelrett katastrofeområde, så jeg har gått kanefart frem og tilbake til tannlegen siden begynnelsen av mars, da det meste skal kappes ned og byttes om, for å si det sånn. Det har jo dermed også vært nok av harde tak ved tenner som har måttet trekkes og den slags, men jeg har allikevel aldri opplevd noe sånt som du beskriver her!

      1. Hihi, det skal innrømmes at jeg overdrev ganske kraftig, men det skjønte du nok 😉 Ja, og husker du hadde noen gruelige dager før du kom i gang med det såkalte katastrofeområdet ditt. Høres ut som en skikkelig storjobb, og mange ganger mer dramatisk enn den fislejobben jeg fikk utført! Håper du snart kan smile og være superfornøyd! 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg