En unødvendig krasj

En smule misfornøyd etter krasjen

 

Dagen før jeg skulle reise hjem fra Spania til Norge, klarte jeg å skade min sunset orange Jazz. Jeg ble skikkelig irritert på meg selv, og Jazzen sutret og bar seg over lakkskaden og bulken på den ene bakdøra. Ikke så rart, for det var en totalt unødvendig krasj. Men er ikke alle bilkrasj temmelig unødvendig? 

Jeg var uoppmerksom da jeg skulle svinge ut av garasjen. Naboen i porten ved siden av drev og rygget seg inn i hullet sitt til venstre for meg, samtidig som jeg skulle ut av hullet mitt. Derfor fulgte jeg med på hvor langt han var kommet i sin manøver, sånn at jeg kunne tilpasse min utkjøring. Tabben var å ikke følge med på høyresiden. Det resulterte i et ublidt møte med metallstangen som hører til garasjeporten og kjører porten opp og ned. 

 

Skaden på høyre bakdør

 

Siden jeg hadde en avtale, var på vei for å møte ei ny venninne, hadde jeg ikke tid til å kontakte forsikringsselskapet der og da. Jeg skulle jo ha Et plutselig møte med bloggeren Nina, og ville ikke bli for sen. Dessuten skulle jeg reise hjem dagen etter, altså i går. 

Jeg hadde mest lyst til å glemme det utrolig teite møtet med kanten av garasjen, men var egentlig litt glad for at jeg i alle fall ikke hadde krasjet med en sint spanjol. Det ville blitt mye mer styr. Så jeg knipset noen bilder og tok med forsikringspapirene i kofferten da jeg reiste. Takket være Internett, går det jo an å ordne ut i mye via epost.

Jeg har ingen anelse om hvordan dette med bilforsikring fungerer i Spania, selv om jeg har hatt bilen i over seks år. Det finner jeg imidlertid ut ganske snart. Det er en stund til jeg skal nedover igjen neste gang, så er redd Jazzen kommer til å bli nødt til å vente ganske lenge før den får reparert skaden. Naboen, som skulle inn i hullet ved siden av, sa at jeg måtte kontakte han når jeg hadde funnet ut av dette med forsikring. Han bruker selv et billig og bra verksted som kan anbefales, og vil hjelpe meg. Jeg er utrolig takknemlig for det! 😊

 

Det ble både bulk og lakkskade

 

Jeg hadde en merkelig drøm natt til “krasjdagen”. Bråvåknet av at jeg hadde sklidd ut i en glatt sving med bilen, med meg og en person til i. Vi var i fritt svev ned mot sjøen. Da jeg skulle fortelle om denne drømmen til Nina, gikk det plutselig opp for oss begge at drømmen kunne ha vært et lite forvarsel, som en slags vardøge. Og jeg fikk frysninger da det gikk opp for meg. Ganske rart og underlig!

Ha en super kveld, og se deg godt for neste gang du svinger. 😉 

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!

Link til blogginnlegget på Facebook.
Link til innlegg på “story ” på Instagram.
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

.

18 kommentarer
    1. Huff!😱
      Så kjedelig med bulking da.😨
      Håper det går greit med forsikringen så det ikke blir så kostbart.
      Nå er det tilbake til gamle gode Norge igjen.🤗
      Velkommen hjem!🤩

      1. Ja, og totalt unødvendig! 😨 Tror jeg er fullforsikret, siden jeg har hatt samme forsikring på bilen siden starten. Men kan jo koste litt likevel, siden jeg forårsaket skaden selv. Time will tell. Tusen takk. Fint å være hjemme i Norge igjen også, og det er fortsatt noe høst igjen til meg 😀

      1. Litt for fort gjort… Men har fått svarmail fra forsikringsselskapet i dag, og alt ordner seg. 🙂 Blir bar litt styr først.

    2. Oh no, your lovely orange car, but these things can happen, at least no other car was involved and nobody hurt. Strange dream though coincidence or premonition 🤔

      1. I know… But such a waste and so stupid of me to watch the neighbour! Maybe just a coincidence…But dreams sometimes tell us important things… 😀

    3. Drømmer kan være veldig spennende. Uansett er det noe de fargelegger. Men fryktelig kjedelig at bilen din fikk denne skaden, håper du kan få på forsikringen. Veldig godt med hjelpsom nabo. Ønsker lykke til med resultatet. <3

      1. Enig i at drømmer kan være spennende, og det er ikke uvanlig at jeg våkner når noe skremmende skjer, midt i en drøm. Er litt usikker på hva du mener med at “det er noe de fargelegger”… Jeg får heldigvis dekt reparasjonen gjennom forsikringen. Fikk vite i dag at jeg bare må betale en egenandel. Har god kontakt med dette naboparet, og det er dessuten greit å spørre dem om det er noe “spansk opplegg” jeg ikke forstår. Takk! 🙂

        1. Så bra forsikringa dekker.
          Jeg mener med «fargelegging» at drømmen tar farge av dagen man har vært igjennom. Som en bearbeidelse og rensing. Mange ganger tenker jeg at drømmer forteller om når en velger feil, ikke lever i balanse med seg sjøl. Farger og stemninger i drømmene, både de gode og de som er tung forteller. Tror jeg :D.

          1. Aha, da skjønner jeg 😊 Og du har nok rett. Det er i alle fall mye i mine drømmer som gjenspeiler hverdagen og virkeligheten, om enn i litt annen innpakning. Har ikke tenkt på at drømmer også kan fortelle om når en velger feil… 😀

    4. Å, sånt er så kjedelig, og så fort gjort. Godt det ikke var ute i trafikken og med noen andre involvert ihvertfall. Håper du får god hjelp. Vet alt om at slike uhell skjer på dumt vis 😉

      1. Ja, er veldig glad for at det ikke skjedde ute i trafikken. Da hadde jeg nok blitt superstresset. Er veldig fornøyd med hjelpen fra forsikringsselskapet så langt. Kan vente med reparasjon til jeg skal ned neste gang også. Og det var nok mer et uhell enn en ulykke, så kanskje greit å lære litt om hvordan dette fungerer på noe “ufarlig”. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg