Et skrekkelig besøk

Linda + Kari = To blide bloggere


Det startet med et høyt og faretruende vræl. Linda kom gående i raskt tempo mot inngangsdøra mi, jeg gikk henne i møte. I den vi begge rundet hjørnet, krasjet vi omtrent inn i hverandre. Vi skvatt begge, Linda mye mer enn meg, selv om hun er større enn meg og hadde mer fart. Jeg skvatt nok vel så mye pga. vrælet hennes, som kom fra dypet i stemmen hennes, og muligens skulle virke avskrekkende på faren som dukket opp foran henne. Og så lo vi, av lettelse og fordi situasjonen var ustyrtelig komisk. Det som startet som et skrekkelig besøk, ble imidlertid et skrekkfri kveld videre, med ett unntak i nattens mulm og mørke.

Men først var det hygge, trivsel og gode samtaler som stod på timeplanen. Siden vi alle tre er lærere, ble det også litt skoleprat. Linda er ei kreativ dame med mange morsomme og givende prosjekter. Det mest spennende nå om dagen er bokprosjektet hennes. Jeg fikk høre mer om selve skriveprosessen. Vi snakket om synsvinkel og jeg fikk forståelse for hvordan hun vil jobbe videre med prosjektet. Det blir en roman, ikke bare en forteller som skal formidle historien til vennene hennes fra Venezuela. Veldig spennende! Og jeg gleder meg til å lese et utkast, som muligens blir mer ferdig i høst en gang.

 

Yes! Stående buffet à la Bjørn!

 

Elle, melle… Hvilken skal jeg ta først?


Spisebordet på terrassen er ikke så stort, og med tre tallerkener på bordet er det fylt opp. Derfor ble det stående buffet. Bjørn hadde kokket og serverte de deiligste retter, noe vi damene nøt godt av. Vi har selvsagt en egen dessertmage, og da er det ikke noe problem med både sorbet og sjokolade til dessert.

Rundt midnatt skulle vi få oppleve et skrekkelig besøk som ingen av oss satte pris på, minst av alle Bjørn. I det jeg så dette primitive insektet komme flygende mot oss, trodde jeg først det var ei flaggermus. Flaggermus krasjer imidlertid ikke inn i vegger, slik kakerlakker gjør, og dette var definitivt en kakerlakk! Kakerlakker har eksistert i mer enn 250 millioner år, altså mye lenger enn mennesker. Denne nærmere fem cm lange kakerlakken, heretter kalt Karl, hadde nok ikke regnet med at et menneske av Bjørns kaliber skulle gå til angrep.

Bjørns medsammensvorne, Linda, rakte han colaboksen sin, som var det nærmeste og mest åpenbare våpenet mot en kakerlakk. I alle fall om vi ikke regner med visse andre slagvåpen som befant seg innendørs. Siden Karl befant seg ved terrassedøra og febrilsk forsøkte å komme seg unna, fant vi det best å ikke åpne døra og være nødt til å ta opp kampen innendørs. Karl klarte ikke forflytte seg raskt nok til å unngå Bjørns resolutte slag og kutt med colaboksen, og både vinger og kropp fikk etter hvert så store skader at dens liv endte på terrassegulvet. Krampetrekningene vedvarte i det den forsvant i mørket, for aldri mer å kunne fly rundt eller krabbe rundt i mørke og fuktige krinker og kroker.

Det sies at hvis man dreper en kakerlakk, vil det tiltrekke enda flere kakerlakker. Jeg har imidlertid mine tvil til at flere av slaget tør å nærme seg Bjørn, i det hans akutte adrenalinpumpe umiddelbart vil starte og gjøre en ende på den. Noe Karl altså så smertefullt fikk erfare.

I innlegget Hvilken blogger kommer på besøk kan du lese hva jeg skrev i forkant av at Linda skulle komme. 🙂 

Bloggen til Linda finner du HER.

 

Karl, en kakerlakk avgått ved døden pga. colaboks

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

8 kommentarer
    1. Kakerlakker liker jeg absolutt ikke. 😳 Fikk nok av dem i Paraguay 😁
      Kan tenke meg det ble litt action 😂 Ser det for meg slik du beskriver det så levende 😀

      1. Skal innrømme at jeg syntes litt synd på den selv, men ikke mer enn at jeg var glad den avgikk med døden… Bjørn og Linda syntes slettes ikke synd på den. Ja, veldig koselig besøk 🤗

    2. Så koselig med bloggvennbesøk.🤗
      Spennende med bokprosjekter også.👍🏻
      Kakerlakker er det like greit å bli kvitt. Fort og effektivt. Sannelig bra du har en handlekraftig mann.🤗En fin fredag ønskes dere i sola.☀️☀️

      1. Ja, det ble skikkelig koselig. Linda er ei herlig dame 🤗 Jeg så en kakerlakk ute ved heisen i kveld, så her holder vi dører lukket! Fredagen ble brukt til vasking og pakking, og nå er den snart slutt. God fredags natt til deg 😉

    3. Hjertelig takk for en skrekkelig koselig kveld hehe 😉 Nå må dere har god tur hjem til Norge, og så blir det fint å få deg nedover igjen om et par måneder 😉

      1. Ja, det var en skrekkelig koselig kveld jeg sent glemmer 😉 Tusen takk, vi kom nettopp inn døra hjemme i Norge. Regn og sure grader var velkomsten, men det er helt greit etter en supervarm sommer. Blir likevel fint å dra ned igjen i oktober, og da gleder jeg meg til å se deg igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg