Etterlysning av blomster

Årets farge

Dagens bloggplan var å finne frem noen av bildene av de flotte kaktusene jeg hilste på i parken Parque de la Paloma i Benalmádena. Men siden jeg fikk inn en etterlysning etter blomster fra selveste Utifriluft, kan jeg ikke gjøre annet enn å etterkomme hennes ønske! I dag byr jeg på blomsterbilder. Kaktusene kan vente, de er jo utholdende og tålmodige. Dessuten var det tross alt blomster jeg hadde dratt dit for å fotografere.

Mange har fått med seg at det skal være skarpe farger på klærne i år. Blomstene har skjønt dette med skarpe farger for lengre enn lengst siden. Hvilken farge de ulike blomstene har, er visstnok ikke tilfeldig. Jeg skal ikke prøve meg på noen vitenskapelige forklaringer, men om du ble nysgjerrig, løser google det meste. 😉

Hvis venner var blomster
ville jeg plukket deg.

 

Det fins blomster i verden
og det fins ugress i verden.

Dagen i dag har såkorn i seg
for morgendagens blomster.
Blomstre der du er!

En fin sommerfugl poserte for meg

 

Fant du er favoritt? Kan du navnene på noen av blomstene?

Fikk du ikke med deg innlegget om de gedigne hodene i parken? Ta en titt HER da vel!

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

10 kommentarer
    1. Så flotte blomster der var da! Jeg klarer ikke å velge noen favoritt, alle var nydelige på sin måte. Skulle jeg velge en favoritt måtte det bli den flotte sommerfuglen du klarte å fange så fint! Nyt kvelden 🙂

      1. Ja, det var mange fine. Sommerfuglen satt stille akkurat lenge nok til at jeg fikk den på bildet 😀 Men det var mange, mange som bare fløy hit og ditt uten å la meg avbilde dem 🤗 Fin kveld til deg også! 😊

    2. Snille du som kommer med blomster og sommer for min skyld 🙂 her var det jammen mye fint, men min favoritt må være blomsten nest nederst! Vet ikke hva noen av dem heter, men….! Det nederste bildet er forresten et super-blinkskudd med den sommerfuglen! Tusen takk for at du tenker på meg, Kari! God klem <3

      1. Fordi du fortjener det! 🥰 Det var blomsten nest nederst denne sommerfuglen likte best også 😉 Jeg liker også disse, og de fins overalt, på busker. 😊

    3. They are all so beautiful, vibrant colours, our flowers aren’t doing too well this year, too much rain 😕

      1. Oh, what a shame. And then the leaves will probably be rather yellow and brown instead of orange and red in the autumn this year, too.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg