Fjelluft og nytt energistunt

Som en av kystens sterke kvinner, altså arven med å være født ute på kysten, må man tåle vær og vind. Fjelluft gjør alltid godt for kropp og sjel og jeg var klar for et nytt energistunt, sammen med lillesøster Anita.

Du leste kanskje innlegget Sjøluft og energistunt, som jeg skrev her i bloggen i går?

Egentlig skulle vi bare stoppe langs veien slik at vi kunne ta bilder av Nærøysundbrua. Men nå kan fjelluft kombineres med fotografering. Anita sa at vi ville få bedre bilder av brua om vi gikk opp på en haug på den andre siden av vegen, og da gjorde vi selvsagt det. Det føltes nærmest som å bestige en fjelltopp, selv om det bare var rett ved vegen. Sikkert fordi kroppen min sjelden tillater slike utskeielser.

Der oppe hadde vi flott utsikt mot brua og Nærøysundet. Jeg visste også at det er bunkerser og underjordiske ganger etter andre verdenskrig der oppe, så jeg gledet meg til å ta bilder av disse. På bildet med tekst kan du lese litt om historien til disse.

En fin sommerdag for noen år siden, da jeg enda var ganske frisk, tok jeg med mine egne to og Anitas to barn på fjelltur. Da gikk vi over fjellet til dette krigsminnestedet, og jeg husker godt at de fire søskenbarna lekte og syntes det var spennende oppe på denne haugen.

Anita og jeg fikk en god porsjon frisk luft dere oppe. Selv om det bare var en spasertur på knappe tre minutter opp dit, ble det likevel en liten “safari”, og jeg gjenopplevde noe av iveren og gleden fra den gangen jeg gikk dit over fjellet sammen med barna våre. Fjellturer er for min del noe som hører fortiden til, men denne lille turen ga absolutt en liten boost, der og da.

Kanskje jeg må inn dit en tur?

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂 

20 kommentarer

Siste innlegg