Folket har talt!

Det stod mellom disse parene

 

Folket har talt! Det ble ny sko. Etter at jeg la ut innlegget Helt i oppløsning, var det tydeligvis flertall for at jeg burde kjøpe nye sko heller enn å ta med de gamle til skomaker. Jeg er sannsynligvis lett påvirkelig når det gjelder shopping, for nå har jeg vært på skobutikk og kjøpt meg nye joggesko.

Som du ser av bildet øverst, er det ikke så mye tvil om hva som var viktigst for hvilke sko jeg skulle velge. Fargepaletten går i oransje, men i lysere oransje enn de gamle. Jeg var veldig bestemt på at jeg ville ha hoka-sko, og fikk hjelp til å finne hoka som var gode å gå i. Løping har jeg sluttet med. Merkelig nok var ikke skoene så gode på foten som jeg hadde innbilt meg. Dermed måtte jeg over på andre merker.

Men først ville den blide og dyktige unge damen som hjalp meg på skobutikken, gjerne scanne foten min for å sjekke hva som kunne fungere bra for meg. Smart, og energibesparende, siden jeg slapp å tråkke gjennom hele skoutvalget. Hun viste meg oppbygningen til føttene mine på en skjerm, hvor hun også fikk opp størrelser. Nå vet jeg at begge føttene mine er like lange, men at vrista på den ene er litt høyere. Hælene og tærne er litt over middels brede, så da er det ikke rart jeg alltid står så stødig. 😀

Hvilke sko tror du jeg endte opp med? Prisen var egentlig ikke så viktig, siden jeg etter all sannsynlighet kommer til å bruke dem i mange år fremover. Da vil avskrivingen uansett gjøre dem ganske billige, fordi jeg sjelden går langt og dermed sliter lite på sko. 

Samboeren min mente at jeg kunne få ha de nye skoene i senga den første natta, siden jeg umiddelbart ble så glad i dem. Jeg tok dem på tvert vi kom hjem fra skobutikken, og beina sugde dem til seg, som om de skulle vært magneter. Etter at jeg hadde krøpet til køys, hadde jeg imidlertid i halvsøvne glemt å ta dem med inn på soverommet. Bjørn skjønte at dette ikke kom til å gå bra, at jeg kom til å savne dem og kanskje ende opp med mareritt om natta. Så han hentet dem og satte dem mellom senga og nattbordet. Da sov jeg godt. 🙂

 

Disse var best på foten og hadde kulest farge!

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

20 kommentarer
      1. Yes, and they are very nice for walking, even inside 🤗 I bet I will be walking beside you wearing them one of these years 🤩

    1. Sååååå fine sko!🤩🤩🤩
      Hokasko har jeg hatt og de passet ikke for meg. Jeg fikk mer verk i føttene av dem.
      Norske føtter er vel generelt kjent for å være litt brede, så det er viktig at vi får sko som passer for føttene våre.
      Skjønner godt at du sov godt etter den skohandelen der.🥰🥰

      1. Tusen takk 🥰 Jeg hadde trodd at Hoka var toppen av lykke, så det er interessant at du også følte at de ikke passet for deg. Ille at du skulle få verk i føttene av dem! Ja, sko må passe føttene, ikke omvendt. Jeg sov forresten dårlig i natt… Muligens fordi skoene stod utenfor døra til soverommet… De ba om å få komme inn, men jeg overhørte dem. Ikke lurt! 🤗

    2. Kulturen rundt joggesko, farger og merker, er ikke noe jeg forstår veldig godt (jeg bryr meg egentlig bare om at de må være komfortable å bruke), men jeg kjenner enkelte amerikanere som er VELDIG nøye med hva man bruker og ikke bruker på grunn av de kulturelle kodene. Interessant konsept, men også ofte ubegripelig. Kanskje jeg er for gammel.

      1. Jeg har ikke greie på hva som er “in”. Har bare noen preferanser i forhold til hva jeg liker av farger, og det viktiste er jo at sko er komfortable å ha på foten. Absolutt interessant konsept, og det betyr mye for mange å gå/løpe i det som er “akseptert” og “innenfor”. Du blir aldri for gammel for sko 😀

    3. Hokasko er ikke noe for meg heller 🙂

      Lekre sko du kjøpte deg ! Og gode å gå i ser de ut til å være 🙂 Hvilket merke er det ?

      Jeg har investert i noen Alfasko av Cecilie Skog – som er supre på føttene – og vanntette 🙂 Jeg sliter sko og trenger nye tips…. for Salomon tror jeg er på vei ut, for min del 😀

      1. Jeg trodde at Hokasko var for alle, men der tok jeg fullstendig feil. Jeg har gått rundt i et par år og tenkt at jeg skulle investere i Hoka, siden mange skryter av dette skomerket. Men etter å ha prøvd dem, fant jeg ettertrykkelig ut at de ble vonde på foten min. De jeg kjøpte er av merket “New Balance”. Kjøpte de på Løplabbet. Tror ikke de er vanntette, men det vil vise seg… 🤗 Salomon er sikkert gode tursko, men alt til sin tid. 🙂

    4. Knallfine. Veldig viktig å ha sko som passer bena. Før bare kjøpte jeg sko uten å prøve en gang. Hjelp, så mange dumme kjøp og ikke minst gnagsår. Med årene lærer man at bena må tas vare på. Passer ikke skoen i butikken, er det ingen vits i å ta den med hjem heller. Jeg klarer jo aldri å gå de inn likevel når gnagsårene hyler. Jeg går flere mil i måneden, så gode sko må jeg ha. Jeg har enda ikke forsøkt Hoka, for den passer ikke min fot. Kos deg med skoene ved siden av sengen, eller gå deg en liten tur. Fine var de:)

      1. Jeg prøver alltid, både klær og sko. Og sko prøvegår jeg også, for å være sikker på at de ikke er vonde noe sted. Trykker skoene vondt noe sted i butikken, kan man være sikker på at de fortsetter å trykke etter at man har kjøpt dem. Men det har hendt at jeg har fått knagsår likevel. Har vel føtter som er kresne. Så smart at du har lært, selv om det er “the hard way” 😀 Jeg har trodd at Hoka var svaret på alt, men nå har jeg forstått at det ikke er slik. 😉 Takk 😀 Tror forresten det var siste natta de fikk stå ved senga, for til helga må du ut og prøvegå på veien.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg