Forelskelser på Otta

Jeg tror sannelig rampenissene ble litt forrelsket i Otta. Nærmere bestemt i de hyggelige menneskene de møtte på Otta. Tante Marlen var den første de fikk møte. Hun ble umiddelbart sjarmert av de to, og erklærte straks etterpå at hun var forelsket.

Rampenissene fikk bevege seg fritt rundt i huset til tante Marlen, så lenge hun fikk være med på leken. Det første hun gjorde var å introdusere dem for cubanske sigarer og ekte rom. Makan til leketante tror jeg ikke finnes! Tante Marlen elsker spill og hadde lyst til å lære rampenissene sjakk, men de ville heller leke med sine cubanske figurvenner som stod ved veggen og kjedet seg.

Rampenissene ble veldig godt tatt i mot av Bjørns familie i begge husene vi besøkte på Otta. Tante Marlen gråt sine modige tårer da vi dro derfra. Hun foreslo at vi kunne gjøre et bytte, rampenissene mot to store grånisser som stod på stua deres. Hun påstod at hun fikk vondt i hjertet sitt av sorg fordi rampenissene måtte dra, og dette var nok også årsaken til at hun forsøkte å kidnappe dem. Jeg kjente et “rykk” i veska da jeg skulle gå ned trappa, snudde meg, og oppdaget at tanten hadde nappet ut den ene rampenissen. 

Etter harde forhandlinger fikk begge rampenissene bli med til neste besøk, som var hos foreldrene til Bjørn. Rampenissene fikk hoppe ut av veska mi der også. De landet på bordet hos Odd. Instinktivt skjønte de kanskje at dette var deres stamfar, altså den ene av de to Otta-mennene de hadde blitt kalt opp etter. Odd Buddy og Alf Alfie likte seg i kroken hos Odd. Odd på sin side smilte bredt, satte seg litt nærmere og lekte med dem. Det var ingen tvil om at han satte pris på å få besøk av rampenissene.

Her er innlegget om da rampenissene forvandlet vann til vin på navnefesten

Etter den hyggelige turen til Otta, bar det over fjellet igjen dagen etter. Hjem til Trondheim. Hvor nye rampestreker forventes vil skje! 😀

Tusen takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake senere! 🙂 

14 kommentarer
      1. Jeg vet jo dette er hyggelige hjem å komme til, men det var veldig artig at rampenissene også ble så godt tatt imot. Hihi 😀 Ja, borte bra, men hjemme best 😉 Ønsker deg også en fin dag! 🙂

    1. Hei! Kari. Tusen takk for at jeg fikk være en del av det fortryllende blogg-innlegget ditt.🥰 Jeg kan bekrefte at jeg var så hodestups forelsket i rampenissene dine, at jeg måtte få tak i en hel gjeng selv!! Dette var ikke min datter så begeistret for🥴 Gleder meg til å få besøk av dere og rampenissene igjen.☺️

      1. Hahaha, har du vært på rampenisse-shopping, Marlen? 😂 Jeg kan tenke meg at dattera di var mindre begeistret, ja. Hun var jo vettskremt da det bare var to av dem… 😀 Kanskje rampenissene mine må få bli med og hilse på og lære opp dine neste gang vi er på Otta 🥰 Tusen takk for dere tok så godt imot oss. Vi er heldige som har slike fortryllende mennesker i livet vårt! 🥰

        PS. Du må gjerne skrive et gjesteinnlegg til bloggen min, dersom du vil 😉

    2. Skjønner godt at tante ble forelsket de flotte rampenissene, for de er jo så kjekke begge to. Trodde de hadde vært i barskapet mitt med gang, men flaska mi sto heldigvis der 😉

      1. Hahaha, hadde vært ganske utrolig om de hadde vært i barskapet ditt og gjort en rampestrek 😂😂😂 Ja, tanten ble helt fortapt 😀 Tror muligens hun har adoptert noen rampenisser selv etter besøket 😀

      1. Hahaha, man kan jo ikke annet enn å bli forelsket i disse to, uansett legning 😀
        Hihi, så artig at du synes Odd ligner på skomakeren 😂 Når du sier det, er han ikke så ulik i måten han snakker på heller 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg