Gatelangs i Milano

Stine og jeg inne i Galleria Vittorio Emanuele II.

Milano er en flott by! Her er det mye spennende å se og gjøre. Man kan vandre gatelangs langt og lenge, eller reise rundt med en buss, slik den eldste dattera mi og jeg gjorde. Vi hoppet lett over italienske motebutikker i et av verdens eldste kjøpesenter. Bare ruslet gjennom fordi taket er så fint og flott. Det ærverdige og vakre Galleria Vittorio Emanuele II huser noen av de største navnene innen mote, f.eks. Prada og Gucci.  I stedet satte vi oss ned ved en koselig fortauskafé med italiensk is, kaffe og te. 

Kaffe og is til Stine

Te og is til meg

Vi kjøpte billetter for å bli med på en turbuss av typen hop on hop off. Tenkte vi kanskje kunne gå av og på flere steder underveis, men vi endte opp med bare det ene stoppet, nemlig der katedralen og kjøpesenteret befant seg. Duomo er et fantastisk byggverk. Mektig og digert. Vi orket ikke stå i kø for å komme inn i Duomo, men det var nok å se og oppleve utenfor også. Du leste kanskje innlegget om da jeg ble gateartist i Milano? Om ikke, finner du det her: Jeg ble gateartist i Milano

CitySightseeing Milano
God utsikt over gater og bygninger fra bussen

Vil du være med på bussturen? Heng med på bildene under! 😊

Milano gatelangs
Gater og bygninger i Milano
Elva Olona
Elva Olona

Milano gatelangs
Milano gatelangs
Gater i Milano
Bygninger i Milano
Milano
Milano gatelangs

Det er mye historie i disse bygningene, fra gammelt av og frem til i dag. Både innenfor og utenfor veggene! Kunne du ha tenkt deg å bo i Milano? 

Milano gatelangs
Bygninger i Milano
Milano
Bybilde i Milano
Duomo i bakgrunnen, Milano
Travelt på plassen foran Duomo, Milano
Statua del Re Vittorio Emanuele II di fronte al Duomo, Piazza Duomo, Milano, Italia
Inngangen til kjøpesenteret med Italias beste motebutikker.
Duomo i bakgrunnen.
Kul kis?

Begynner du å bli lei av å kjøre gatelangs i Milano? Eller tåler du å bli med et lite stykke til? 😃

Duomo i Milano til høyre.
Gammel trikk i bybildet i Milano.
Handlegate
Drøssevis av motorsykler overalt.
Stadig utrykningskjøretøyer og sirener!
Trikk fra slutten av 1800-tallet er fortsatt i bruk i Milano.
En av byens mange byporter.

 

HER finner du informasjon om bloggtreffet første helga i juni.

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

10 kommentarer
    1. Helt genialt med hopp on/off buss i en storby som Milano. Og ikke minst få sett mye på kort tid. Vi har vært noen ganger på cruise og da har vi gjerne benyttet slike busser for å bli kjent med stedene båten stopper. Kos deg videre!

    2. Så fin rundreise å få være med på.🤗
      Utrolig mange gamle og historiske bygninger der. Skulle gjerne tatt meg en tur dit, selv om jeg nok helst vil bo i Norge.
      Skulle gjerne smakt på den isen der.🤩
      Nyt Milano!🌞🤗🥰

      1. Hihi, ja, isen var så god som bare italiensk is kan være 🤩 Tror faktisk jeg kunne bodd i Italia, og dratt hjem til Norge i sommerhalvåret 😍 Mange koselige kafeer og restauranter har de også. 🤗

    3. Jeg er ikke vond å be når du inviterer til å bli med på sightseeing jeg vettu, selv om det bare er fra godstolen her hjemme. Italia er nok et land jeg godt kunne tenke meg å besøke en gang. Da ikke for å gå i butikker og sånt, men å besøke arkiologiske steder. Sånt interesserer meg, serru 😉 Ønsker deg en fortsatt mandag, klem 🤗

      1. Så koselig at du ble med! 🤗 Jeg foretrekker også arkeologiske steder og steder der det fins spor etter gamle sivilisasjoner. Ellers liker jeg å kjenne på stemningen og være midt i stemningen der folk ferdes. Det ble ikke besøkt en eneste butikk. 😀

    4. Veldig kjekt med slike busser…så får en sett litt mer, selv om det går fort.
      Var med på en slik hop on/hop off buss i Madrid for noen år siden.
      Flotte bilder av Milano😀

      1. Ja, det går fort, og man får ikke sett alt “ordentlig”, langt mindre tatt gode bilder. Jeg hadde heldigvis en fin plassering oppe i bussen. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg