Grønne piller

Spirulina

Jeg prøver både det ene og det andre, i tro på og håp om at det skal være bra for helsa mi. Noen ganger kutter jeg ut noe jeg har tatt over lang tid, fordi det ikke har hatt effekt, andre ganger kommer jeg over noe jeg vil gi et forsøk over noen måneder. Det siste jeg prøvde ut var taurin. Etter å ha brukt det siden i sommer, faser jeg nå ut denne og starter med spirulina i stedet.

Har du hørt om spirulina? Det er et kosttilskudd laget av alger som inneholder utrolig mange næringsstoffer, altså vitaminer og mineraler, og sies å være fullt av antioksidanter og i tillegg betennelsesdempende. Jeg regner ikke med noen boost i energien av denne, men tenker at den uansett utstyrer kroppen min med mye bra. For noen år siden møtte jeg en fyr som levde på spirulina. Han var veldig dårlig i tarmen og magen, tålte ikke å spise noe som helst, og hadde gått over på å klare seg med spirulina og vann. Jeg aner ikke hvordan det gikk med han i fortsettelsen, men det fortalte meg noe om hvor virkningsfullt spirulina kan være. Spirulina regnes for øvrig som “mat”.

Da jeg kom over dette glasset med grønne piller i Spania, falt det oppi handlekurven min. Pillene smaker ingenting, kanskje litt grønt, og er enkle å svelge. Jeg har sett at det selges spirulina i pulverform også, som skal blandes ut med vann. Du finner det både i helsekostbutikker i Norge og selvsagt i nettbutikker også. Om du leser på nett, vil du se mer om spirulinas helsefordeler. Blant annet skrives det om spirulina at det kan være forebyggende mot kreft, høyt blodtrykk og kolestrol, øker musklenes utholdenhet, kan regulere blodsukker, mm. Det er nok ikke noe tryllemiddel, men kanskje kan det bidra til at kroppen får det bedre.

Her er innlegget Har du hørt om taurin?

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

6 kommentarer
    1. Spirulina er nødvendig her i systemet i perioder. Potente saker! ❤️ obs mye næring men også utrensende så kanskje du får korn avgiftnings symptomer.

      1. Aha, så da har du erfaring med spirulina. Visste ikke at den er utrensende også. Kan kanskje bli hardt for magen da… Takk for tips! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg