Gulrøtter som adventslys

Som vanlig ruslet jeg sånn halvveis våken inn på kjøkkenet for å starte dagen med å lage meg en kopp oppvåknende svart te. På bildet over ser du hva som møtte meg på kjøkkenbenken. Rampenissene hadde vært i kjøleskapet igjen i løpet av natta. De hadde dratt med seg to gulrøtter og litt stangselleri og pyntet fint til en litt forsinket 2. søndag i advent.

Jeg ble klar over at rampenissene var misfornøyde med at jeg ikke har adventsstake allerede i går. Bjørn og jeg hentet frem esker med julepynt, som stort sett består av røde duker og nisser. Men ingen adventsstake, til rampenissenes store fortvilelse. Ikke har jeg tenkt å kjøpe adventsstake heller. Vil ikke ha. Vi har mange andre lyseholdere og lykter, og det får holde. 

Hva synes du om dagens rampestrek? 

Har du forresten fulgt med i adventskalenderen Et norskdrypp om dagen, som jeg skrev om i innlegget Julekalender med ett juleord pr. dag? Gårsdagens ord var adventslys. Nedenfor kan du se YouTube-videoen i Bente og Marits julekalender.

 

 

I linken Et norskdrypp om dagen finner du hele kalenderen.

 

 

 

17 kommentarer

Siste innlegg