Hoppet over påskeplask

Mine søte påskekyllinger i glass


Jeg hoppet over påskeplask i dag. Badegjengen skulle møtes på stranda på årets hittil varmeste dag. Det fristet selvsagt med et kaldt bad under sol fra skyfri himmel, men jeg lot meg ikke friste denne gangen. Jeg har for lite å gå på i forhold til energi, og fornuften befalte meg hoppe over påskeplasket. Dessverre. 

Det er fortsatt litt igjen av påska, og jeg håper du nyter dagen og koser deg så mye som mulig. Enten du nyter sol i påskefjellet, bål i fjæra, rolige dager på sofaen, rusler rundt i byen… Eller som meg går bananas med en siste innspurt i sjokoladespising før hverdagen gjør sitt inntog igjen! 🐥

Jeg kastet i meg et halvt kilo smågodt på kjøreturen sist onsdag. Godteriposen rakk ikke å flytte inn i et påskeegg en gang, for i løpet av den tre timer lange landeveisinnspurten, var alt godteriet godt plassert i magen min. I innlegget Lufting av snuten på Flosand og i Snåsa  finner du et bilde av posen. Innholdet rakk imidlertid aldri å bli foreviget.

Du tenker kanskje at jeg ble kvalm av godteriet. Nope, ikke denne dama. Siden jeg har vært alene, ikke hatt tilgang på bil og formen har vært laber, har jeg ikke kommet meg på butikk for å kjøpe mer. Veldig greit, egentlig. Men jeg hadde slitt med abstinenser helt siden den siste biten landet i magen for fam dager siden, og da samboeren min kom hjem i går, sprakk jeg. Han hadde “fått lov” til å kjøpe med sjokolade, og jeg var som en alkoholiker som ikke hadde fått sprit på dagesvis!

 


Anyway, fortsatt god påske der du er! Det er viktig å unne seg kos, trivsel, glede og ro. 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link

 

Påskefamilien min
16 kommentarer
    1. Ja, viktig å lytte til formen. Bading tar faktisk enormt med energi. Det vet jeg etter å ha badet noen runder i jacuzzien på hytta.
      Ellers godt å se at du koser deg. Sjokolade og sånt er også viktig, man MÅ kose seg i høytidene ♥
      Jeg har fortsatt en del godterier igjen. Men får spise litt nå og litt da.
      Ha en fin 2. påskedag, nyt godvær og glede ♥

      1. Jeg prøver å være flink til å lytte til formen, men det er så utrolig kjedelig i lengden! Du vet jo hvordan det er, og noen ganger “kjører jeg på” til det blir bom stopp og jeg omtrent må gå i dvale. Synes selv jeg er flink til å ta hensyn til skrotten i perioder, mens andre ganger tåler den så mye mindre enn før. Tenkte kanskje at et påskeplask kunne restertet systemet, men utgangspunktet var for dårlig. Ja, viktig å kose seg i høytidene. Ellers også, forsåvidt. Jeg hadde aldri klart å spise litt nå og litt da… Alt på én gang for meg, om ikke går jeg og tenker på det som er igjen, hihi 😀 Ha en super dag! 🥰

    2. Man skal kose seg når man kan og livet hadde vært fattigere uten sjokolade. Det er jeg helt sokker på!🥰 Håper du har kost deg masse siste dagen i påska og fått ladet batteriene i dag.🐥🐣💛

      1. Hihi, ja, livet kan oppleves ganske fattig uten sjokolade, til tross for at lommeboka har det bedre 😀 Batteriene lades, men det går sakte. Ha en super dag! 🥰

      1. Ja, jeg må jo det, lytte til kroppen, for har ikke så mye valg. Klarer å overstyre til en viss grad, men da blir jeg straffet etterpå. Sånn som nå, når jeg har “sittet i fengsel” hele finværsuka. Men det ordner seg nok. Og det hjalp veldig med all sjokoladen, i alle fall der og da 😀

    3. Jeg har ikke så mye godteri igjen, og det lille som er blir nok borte i løpet av kvelden 🤔 Det er nok greit å lytte til kroppen, for det kommer nok flere dager som du kan plaske i det kalde vannet 😉

      1. Ja, håper det kommer flere plaskedager 😀 Akkurat nå kjennes det ut som det kan bli lenge til… Men plutselig er dagen der 😀 Gratulerer hvis du kom i mål med godterispisinga i går! 😉

    4. Godt du lytta til kroppen din, for den veit vanligvis best 🥰
      Påskegodt, ja.. jeg tåler egentlig ikke så mye etter operasjonen – får sukkerdumping – men klarer likevel å bryte innpå det mest utrulige til tider. Men nå er den store planen å komme på rett kjør igjen.. har liksom ikke spist snop bare i påska, så da er det vel på tide.. Huff!! hehe 😉😊

      1. Ja, det er noe med det at kroppen vet. Så om man lytter til signalene, så kan det gå veldig bra. Nå er jeg imidlertid på sjette dagen med “lytting” og begynner å bli temmelig lei. Gleder meg til at skrotten fungerer såpass at jeg får meg en luftetur igjen! Operasjonen din har vel ført til at du må ta mer hensyn til kroppen, men så er det denne hjernen som overstyrer da… 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg