Invitasjon til isbading

Hansbakkfjæra

I går fikk jeg invitasjon til å bli med på bading i sjøen her i Trondheim, isbading. Det er nok belønningen eller straffen (?) for at jeg var så tøff i trynet og skrev at jeg kanskje (KANSKJE!) skal prøve det.

Du leste kanskje innlegget Jeg skal isbade, som jeg skrev for et par uker siden? Eirin har tydeligvis gjort det, og ment at jeg burde bli invitert med badegjengen hennes, som regelmessig hopper i havet rett nedenfor der jeg bor. Jeg våknet til denne invitasjonen i går, og ble brått VELDIG våken. Kunne jeg klare å lure meg unna dette? Eller var det en utfordring jeg faktisk likte? Jeg skrev tilbake at jeg ville bli med, ikke for å bade, men kanskje vasse… Jeg tør ikke love for mye, og muligens går det an å lure seg unna vassing også…

Snart klart for bading i sjøen

Jeg kjørte en tur ned til sjøkanten for å sjekke forholdene i går, rekognosere litt. Mest for å sjekke om det kunne gi meg et motiv for å skygge banen, slippe unna. Det var MYE snø nede ved stranda, så muligens hadde det vært mer hensiktsmessig med et snøbad? Da jeg gikk på undomsskolen i Bodø, hoppet vi ofte ut i snøskavlene i svømmetimene og etter turntreninger vinterstid. Det var herlig, ga et skikkelig kick. 

Mer snø i vente

I går kveld kom det en ny melding fra Eirin, med liste over hvilke ting det var lurt å ta med til badinga. Da innså jeg det faktum at jeg faktisk måtte finne frem badetøy, crocks og ulltøy og møte opp. Og at det er meningen at jeg skal ut i den iskalde sjøen. Kanskje. Jeg skal i alle fall ta med en termos med varm drikke, og om ikke annet kan jeg holde liv i bålet mens de andre bader. Det kan jo være en fin “oppvarming” til en senere tur. 

Tror du jeg kommer til å bade? Eller vasse? Eller nøyer jeg meg med å se på de andre mens jeg er bålvakt? Les i bloggen senere i kveld! 😀 

De varmeste vinterskoene og luftige crocs til badeturen
15 kommentarer
          1. Det var litt brrr, ja… Men magefølelsen sa JA! Rakk ikke å tenke muligheten for å sitte på land når jeg først var kommet dit… 😀

    1. Nå begynte jeg å fryse med en gang jeg leste innlegge, for isbading er ikke for denne dama nei. Syntes til og med det er litt kaldt om sommeren å jeg da 🥶

      Om du kommer til å bade? Ja jeg tror faktisk at du i alle fall vil prøve en gang 😉

      1. Jeg er faktisk ingen badenymfe på sommeren heller, fordi jeg er pinglete når vannet er for kaldt. Liker ikke å bli våt en gang. Dette ble litt annerledes, en utfordring jeg ikke kunne takke nei til 😀 Ble liksom bare dratt med av en positiv energi ut i sjøen… 😂

    2. Du gjør det du tenker jeg, men lite fristenee i dag vil jeg si 😳😯 Da skjønner jeg kommentaren din bedre 😁😂 Lykke til, eller vel overstått 😀🥰

      1. Ja, jeg gjorde det. Det ble for fristende, så kunne ikke la være, faktisk! 😉 Hihi, tenkte du trengte å bli nysgjerrig, shø 😂 Takk ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg