Jeg blir en av eksamensoppgavene

Den yngste dattera mi er hjemme i noen dager, og det er veldig koselig å ha henne her. Men hun er ikke hjemme fra studiestedet bare for å ha fri. Hun jobber med eksamensoppgaver, og jeg blir faktisk en av disse eksamensoppgavene.

Den ene eksamensbesvarelsen leverte hun i dag. Jeg fikk lese oppgaven hennes i helga, og lærte med det en god del om faget “strategisk ledelse”. Skikkelig interessant, og hun hadde skrevet en gjennomført god oppgave. Den var “to the point”, ryddig, og i tillegg viser hun høy faglig kompetanse, initiativ og ferdigheter som vil komme godt med når hun skal søke sjefsstillinger. Ja, for denne dama vet hvor skapet skal stå og hva som fungerer. Hun uttrykker seg også svært godt, og det var ikke mye jeg kunne bidra med av respons og som korrekturleser. Det ble bare bittelitt språkvask og noen forslag til endringer for å få enda bedre flyt i fremstillingen.

Nå jobber hun med den neste eksamensbesvarelsen. Denne er i faget “fotografi og bildeforståelse”, og det er her jeg skal være fokuset i oppgaven. Vel, ikke egentlig jeg da, men det at jeg har ME. Hun tar bilder av meg i naturlige situasjoner som viser litt av hvordan det kan være å ha ME. For eksempel ligger jeg mye på sofaen i stedet for å sitte, og jeg sitter på en sadelstol i stedet for å stå når jeg lager meg mat ved kjøkkenbenken. Vi skal også ut en tur, og da skal Elvira få være med. Poenget med bildene er visst at de skal fortelle en historie uten bruk av ord.

Jeg ble behørlig fotografert etter alle kunstens regler da vi var i Spania i oktober også. Turen vår opp til landsbyen Mijas Pueblo ble i overkant lang for meg, og jeg måtte ta meg mange pauser underveis. Jeg tror jeg ble fotografert i ganske mange vinduskarmer, på trapper, stoler og blomsterkasser rundt omkring der.

Her er blogginnlegget jeg skrev om turen vår til Mijas Pueblo i oktober: Dyrene i vakre Mijas Pueblo. Der ser du dessuten at jeg fotograferte fotografen min 😀

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

Link til blogginnlegg på Facebook.
Link til innlegg på Instagram (story).

11 kommentarer
    1. Så hyggelig å være eksamensoppgave.🤩
      2 fluer i ett smekk for datteren din også.
      Både kan hun bruke deg i besvarelsene og besøke deg samtidig.🥰
      Nyt fine dager sammen!🤗🤩

      1. Jeg ble veldig overrasket da jeg fikk høre at jeg skulle være eksamensoppgave, beæret og rørt også 😊 Dessuten fint å være to fluer i ett smekk, hihi 🤗 Tusen takk 🥰

    2. Hihi, så gøy at du også er korrekturleser – det var jeg også for studenten i 3 år… og litt nå også faktisk – hun tar et kurs i ernæring som privatist! Gøy å være eksamensoppgave da – det er spesielt og viktig! Klem <3

      1. Artig at du også får i jobb å være korrekturleser! Vi mødre kan brukes til mye 🤗 Jeg har vært korrekturleser for mine to mange ganger gjennom årene, på små og store oppgaver, og på jobbsøknader. Ja, føler meg ganske spesiell som får være eksamensoppgave. Returklem 🥰

    3. Jeg ble så rørt av deres mor og datters forhold. Og dere er flinke begge to.
      jeg husker da min datter skulle skrive en eksamens oppgave, brukte hun livshistorien min. Det var rørende:)

      1. Så koselig å høre 🥰 Tusen takk 🤗 Det må ha vært spesielt for deg da dattera di brukte livshistorien din i sin oppgave, ja. Det føles godt i mammahjertet når de viser slik interesse for deg. 🙂

      1. Hun fikk velge eksamensoppgave helt fritt, og jeg trodde nesten hun spøkte da hun sa at hun ville “bruke” meg. Superfantastisk godt å ha ungene hjemme, og til jul kommer begge to 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg