Jeg er så lita

Jeg er så lita, havet er stort

Jeg er så lita, mens havet er stort. Slik kan det oppleves når man er det eneste mennesket i Middehavet så langt øyet ser, og bølgene ruller mot deg med duvende bevegelser. Jeg var som en liten og ubetydelig prikk i noe stort som jeg ikke har noen som helst styring over. Men det føltes godt og beroligende.

Det var ikke så mange mennesker på stranda, selv om temperaturen i lufta var nærmere 30 grader. Temperaturen i havet var kanskje litt over 20. Ikke så varmt som da vi var her i sommer, men jeg hadde forventet at det var kaldere. Tenkte at dette kunne bli det første badet for vinterbadsesongen. Det ble jo på en måte det likevel, ut fra kalenderens beregninger, men en skikkelig myk oppvarming til vinterbading. 😀 

Jeg holdt meg under vann i litt over ti minutter. Hadde en idé om at det ville gjøre godt for kroppen. Og følte faktisk at nedkjølingen ga meg en boost og mer energi resten av dagen. Her er et innlegg jeg har skrevet tidligere hvor du kan lese om hvordan isbading og kaldbading virker inn på kroppen: Fordeler med isbading 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!

Link til blogginnlegget på Facebook.
Link til innlegg på “story ” på Instagram.
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

18 kommentarer
      1. Det var faktisk mye deiligere enn jeg hadde forestilt meg. Frister til gjentagelse, siden det er meldt “hetebølge” i neste uke 🌞 Rart å tenke på at vi bare er prikker i den store sammenhengen 🤗

    1. Ååå, det høres deilig ut med et bad i havet.🤩
      Men ikke her hjemme.🙈
      Kos deg med de siste dagene med varme for denne gang.☀️☀️

      1. Jeg foretrekker bad i havet fremfor bassengbading. Har ikke brukt bassenget på fellesområdet her på alle de seks årene jeg har feriert her faktisk. Det er noe eget med havet 🙂 Men best når det er godt og varmt i lufta 😉 Tusen takk! ☀️

    2. Tror jeg hopper over innlegget om isbading, for jeg sitter inne og fryser mens regnet siler ned. Hørtes ikke vondt ut akkurat nå med +30 og et avkjølende dopp i det blå. Kos deg masse og lad opp til en sesong med mye bading. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Det kom noen regndråper her hvor jeg er litt tidligere i dag, men til uka er det meldt “tropevarme”. Kan hende det blir et nytt bad i havet da… 😀 Tusen takk, og fin søndag ønskes deg fra sydligere breddegrader 🤗

    3. nice to have a relaxing dip in the ocean, 😊 great to still have 30 degrees, it’s cold and very stormy here today 🥶

      1. Yes, and it actually felt very relaxing 😊 They say we are about to have a heat wave here this week, so I should be able to save up some warmth for colder temperatures next week… 😀 Will send you some of that warmer wind when it gets too hot here…

      1. Nei, det var slettes ikke kaldt, og jeg måtte stramme meg selv opp og fortelle meg selv nettopp det da jeg stod der og ikke dukket under tvert… Er jo egentlig en pyse i vannet 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg