Jeg gjorde det for mamma

Dette var mitt batch nummer av Pfizer-vaksinen

 

Jeg gjorde det for mamma. Tok tredje dose av vaksinen likevel. Har ventet i det lengste. Håpet at det skulle bli en slutt på dette skrullete påbudet om å være fullvaksinert for å kunne reise utenlands. Jeg liker ikke å ta medisiner og vaksiner unødvendig. Hater at noen bestemmer over meg, og at jeg får uønskede bivirkninger.

Jeg gjorde det for mamma. For at jeg skal kunne ta henne med til Spania. Uten tredje dose, får jeg ikke innreise til Spania. Jeg har tanker om at denne turen kan være en fin gave til henne i anledning at hun fyller 75 år. Så da går jeg imot mitt eget prinsipp, ofrer meg, for at mamma og jeg skal få en fin tur sammen. Kanskje blir det siste mulighet. Ingen kjenner morgendagen.

Men mamma vet ikke noe om at hun skal til Spania enda. Jeg sendte henne en gåte på melding, og skrev samtidig at om hun ikke løste gåten, skulle jeg fortelle henne svaret på 75årsdagen hennes 18. april. Hun er nysgjerrig som få, og ringte selvsagt med én gang. Syntes det var veldig lenge å vente for å svar på gåten. Da fortalte jeg henne at jeg skulle ta påfyll av vaksinen, at det er min gave til henne. Hun godtok dette, stilte ikke flere spørsmål, men det aner meg at hun var litt skuffet over at dette skulle være gaven fra meg. Haha…

Jeg fikk stikket i går. Sykepleieren ville at vi skulle ringe legen min, siden jeg hadde bivirkninger både etter dose 1 og dose 2, men jeg orket ikke styret. Vet at fastlegen uansett bare ville sagt at jeg bestemmer selv. Situasjonen ble litt humoristisk da stikkedamen og jeg begge oppdaget at det var hun som stakk meg forrige gang også. Det kan du lese om her: Minicorona

Jeg kunne ventet til like før avreise og tatt en PCR-test i stedet. Men jeg ville ikke ha stresset med at jeg kanskje ikke fikk svar på testen i tide før avreise, slik det var da jeg skulle reise i mai i fjor. Den turen kan du lese om her: Mareritturen til Spania

 

Jeg valgte en oransje stol

 

Når jeg skal ta med mamma til Spania, vil jeg at hun skal ha med seg en gjest. Noen som kan avlaste meg. Ikke fordi hun trenger hjelp eller er dårlig. Neida, hun er ei sprek dame. Men fordi jeg har ME og kan ha dårlige dager der jeg blir mer eller mindre sengeliggende og ikke klarer så mye. Da vil det være fint å ha noen andre der som hun kan skravle hull i hodet på eller bli med ut på turer. Så slipper jeg også å presse meg eller ha dårlig samvittighet for at det blir kjedelig for henne.

Om du kjenner mamma godt og kan tenke deg å bli med oss på en paradislignende tur til Costa del Sol, har du herved muligheten til å kontakte mamma og søke om plass på dobbeltrommet sammen med henne. Dere får eget bad. Jeg har mitt eget soverom og bad, og kommer til å være tilgjengelig som sjåfør og selskapsdame når formen er bra. 😀 

Hvis jeg hadde vært noen år yngre, ville jeg fått en salamander i premie av stikkedama

 

Takk for at du stakk innom bloggen og velkommen tilbake senere! 🙂
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook. Følg via Link

30 kommentarer
      1. Ja, fordi du har hatt korona og da er klarert/har vaksinesertifikat. Jeg har ikke hatt korona, og da må jeg være fullvaksinert. Fra 1. februar innebærer dette at jeg må ha tatt oppfriskingsdose dersom det har gått mer enn 270 dager siden siste vaksinedose.

            1. Ikke sant, da føler jeg det blir feil å si at man gjør noe for andre, når det strengt tatt ikke er nødvendig. Håper det går bra da. Nei, jeg har ikke hatt noe omikron eller noe som helst, samboeren ja – han fikk covid etter å ha latt seg injisere tre ganger, med de konsekvenser det har fått.

              1. Husker du skrev om bivirkningene hans, ja. Jeg har hatt bivirkninger av alle tre vaksinedosene (!), men so far ikke så alvorlige…

      1. Hun fortjener det 😊 Artig at hun setter pris på gaven også, og hun har allerede sjekket passet sitt og begynt å spekulere på hvem hun skal ta med seg 😀

      1. Du har nok rett i det. Men jeg er superskeptisk til bivirkninger, spesielt langtidsbivirkninger. Foreløpig har jeg feber og mer smerter i kroppen, men håper det gir seg etter hvert.

    1. Det blir sikkert trivelig Kari! 😍
      Kos dokker!💞💞
      Den gaven blir moren din glad for! 😊

      1. Ja, det blir trivsel, vet du 😍 Hun ringte i går kveld, etter at hun hadde lest blogginnlegget. Var redd det var en aprilspøk, hehe. Hun har allerede begynt å planlegge hva hun skal ha med seg. Stikketøy, medisiner… Og hvilken venninne… 😀

    2. Ah that is so nice Kari, 😊 you and your mum will have a fabulous time in the sunny Costa del sol..
      A lovely way for you and her to celebrate her birthday….and her guest 🤗 Enjoy the trip. Birthday wishes to your mum 🥰 Hope you’re feeling okay after your booster 😬

      1. I guess we will both benefit from a bit of sun 🤗 Thanks. Just need to find a friend for her, and book the tickets 😀 I will pass your greetings on to her 😊 Not too well, I’m afraid. Have a fever and more pains than usual, but I kind of expected it…

        1. Yes, the after effects of the vaccine are not nice, but you will soon be soaking up the sun and relaxing in beautiful Malaga, and enjoying it with your lovely mum 🤗

    3. Du er jo utrulig snill som tenker på mora di..og hver og én må selvfølgelig ta de valgene som føles rett for dem. Jeg er uvaksinert, og hadde definitivt ikke ofra prinsippene mine for en sydentur.. 😊

      1. Hadde det ikke vært for Spaniaturene hadde jeg også garantert vært uvaksinert. Klimaet i Spania er bra for helsa mi, og dessuten har jeg en leilighet der som krever tilsyn, så da har jeg ofret prinsippene… 😬 Man må jo være snill med de snille 😊 Hvis hun hadde vært slem, hadde hun ikke blitt invitert med 😀

      2. Helene, tur til Spania, Tyrkia, Kroatia, Portugal, ja i det hele tatt kan du reise uten noen injiseringer, og null bivirkninger, så tenk ikke på det 😜👍🏾

      1. Ja, tror hun gleder seg nå. Fikk inntrykk av det da hun ringte i går kveld for å høre om blogginnlegget var en aprilspøk 😀 Jeg forsikret henne om at aprilspøken kommer på aprilspøkdagen 😉 Man må jo være snill med de som er snille 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg