Jeg var ikke i tvil

Jeg var ikke i tvil om at han kom til å gå videre i The Voice. Alle mentorene snudde seg for Dag Erik på blind audition i går. Det var ikke overraskende. Men hvem kom Dag Erik til å velge? Jeg burde vel ikke vært overrasket over det heller. Der har Espen gjort et varp, og jeg kan se for meg at disse to blir et godt team. Etter mange år som trommis, og noen år som eiendomsmegler – tusen takk for en super meglerjobb og salg av huset vårt, Dag Erik – har han i det siste satset på sangkarriere. Bl.a. har Dag Erik hatt et lengre opphold i Nashville i satsingen på country-musikk.

Jeg måtte vente i to timer før Dag Erik endelig kom på scenen i går. Siden jeg satt i sofaen med god kveldsmat og stadig påfyll av te, og det var flere andre interessante sangere på scenen før Dag Erik, gikk tida fort før den blide helten dukket opp. Da krøp jeg nærmere scenen (altså TV-en) og fikk tatt noen bilder av denne siste deltakeren og mentorenes reaksjoner i sangtalentkonkurransen. Espen snudde seg etter få sekunder. De tre andre ikke lenge etter. Artigst var det å se Inas reaksjon og sjarmoffensiv da hun innså hvem som stod på scenen! 

Det haglet med positiv feedback fra mentorene til Dag Erik. Kommentarer om hans vakre og særegne røst, mye sjel i stemmen, og at han synger klokkereint og dødsfint, er det vel ingen som er uenige i. Når mentorene i tillegg roste hans formidlingsevne, innlevelse og solide fremføring samtidig som de ser at han kan gjøre mye annet enn denne sjangeren, skjønner vi at Dag Erik er verdt sin vekt i gull.

Ser du på The Voice? Litt rart er det å tenke på at Dag Erik og de andre deltakerene satt hjemme i sofaen og kikket på opptak av seg selv i går kveld, siden sendingen ikke er live.

Her er noen bilder fra Dag Eriks performance. Kvaliteten er ikke den beste, men hva kan man forvente når folk ikke står pent og pyntelig oppstilt for fotografen? Lenger ned har jeg limt inn låta (YouTube).

 

Her er Dag Eriks performance av låta “I’m not supposed to love you anymore” (Bryan White) på Youtube:

 

Etter å ha vært på konsert med Dag Erik for litt over et år siden, kjøpte jeg CD-en hans. Jeg lånte den bort til mora mi, og så den aldri igjen. Hun har gjemt den på loftet, hvor hun spiller den når hun er for seg selv. Jeg mistenker at hun spiller ganske høyt og tar noen lette dansetrinn bortover gulvet når ingen ser det.

Her er et tidligere blogginnlegg om denne konserten med Dag Erik: Fantastisk releasekonsert

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på
Instagram (story)

17 kommentarer
    1. Ja, jeg ser på The Voice👍🤩 Har til og med skrevet et par blogginnlegg om det, for har vært publikum på 3 sendinger denne sesongen. Dag Erik er kjempeflink, og har en veldig fin personlighet også ser det ut som. Har ikke møtt ham.
      Jeg ser på The Voice fordi det er et fantastisk program, men i tillegg er dattera mi programleder, så er jo interessert av den grunn også🤗 Det er heldigvis mange fredager med The Voice framover👏🙋🏼‍♀️

      1. Det er sikkert god stemning blant publikum på et slikt show! 🤩 Morsomt å høre at det er dattera di som er programleder. Hun er virkelig dyktig og fremstår som ei superkoselig dame. Henne er du garantert stolt av! Vi må nok følge med videre i The Voice fremover 🤗

      1. Jeg har ikke tenkt over at dere har samme etternavn. Ja, han er skikkelig dyktig denne tremenningen din, og i tillegg en trivelig og fin fyr 🤩

    2. Ser på the Voice, og jeg synes han sang veldig bra! Og tror han gjorde lurt i å velge Espen 🙂
      Så artig at han var megleren deres da 😀
      Han kommer langt håper jeg ☺️

      1. Tror også at Espen blir riktig for han 😊 Det håper jeg også. Og akkurat nå er han forresten på vi langt bort, til Nashville 😀

    3. Han var skikkelig flink og kommer nok til å komme langt.🤩🤗👍🏻
      Vi følger med på The Voice vi også.
      Det blir spennende å følge med på fortsetttelsen.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg