Kamper med sverd

Det ble kamper med sverd i går. Sverdene våre var i virkeligheten stokker, små vaskeskaft. Om vi hadde hatt ordentlige sverd, hadde det nok blitt en temmelig blodig ettermiddag.

 

Min partner og jeg trener sverdteknikker

Jeg hadde ikke meldt meg på samling i helga, siden jeg ikke visste om formen kom til å være god nok for trening. Men jeg visste at jeg var velkommen til å slenge meg med på sparket. Du leste kanskje innlegget Hold dere unna, bremser i går?

Ingen av bremsene var på, og jeg kom meg avgårde. Formen var faktisk såpass bra at jeg meldte meg på tai chi for begge dagene. Juhu! Jeg var dødssliten etter gårsdagens økt, og måtte ta en betennelsesdempende pille til natta, men i dag er jeg klar for nye sprell igjen. Dette er så viktig for meg. Tai chi, miljøet og gleden ved å være sammen med mange trivelige folk, gir mye påfyll.

 

Perfeksjonering av sverdteknikker
Vi trener på angrep og forsvar

Lørdagens tai chi-økt bestod hovedsakelig av trening med stokker. Jeg følte meg litt som en kriger, hehe. Spesielt da vi fikk satt sammen enkeltteknikker til bruk i angrep og forsvar sammen med partner. Skikkelig kult! Bolaffio sa at den dagen han ikke lenger hørte stokker som falt ned i gulvet i treningsrommet, ville elevene få utdelt sverd. Jeg mistet stokken i hodet bare en gang. Men mange ganger i gulvet. 😄

 

Sifu Bolaffio og min trener Svanhild
Sifu Bolaffio og Svanhild demonstrerer sverdteknikker

 

Sifu Bolaffio har reist fra Italia for å gi oss påfyll her i Trondheim. Han er en fantastisk personlighet, utrolig dyktig kampsportutøver og stor inspirator. Jeg skulle ønske jeg kunne bli med til Gran Canaria på ukessamling i mai, slik jeg var for tre år siden. Det er jeg dessverre ikke frisk nok til, men nye muligheter kommer.

 

Maestro Bolaffio og jeg

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂 

21 kommentarer

Siste innlegg