Kariklubben kan gjenoppstå

Jeg var så klar for å legge Kariklubben død, og i går la jeg ut et blogginnlegg med bilder og skrev om historikken til Kariklubben. Men nå viser det seg at Kariklubben kan gjenoppstå. Idéen kom fra sidelinja, og helt uventet. Jeg ble veldig overrasket, og samtidig litt rørt, selv om jeg ikke helt tror på det enda…

Jeg fortalte den yngste dattera mi om Kariklubben og festene jeg arrangerte før i tida. Hun er 23 nå, og jeg tenkte at hun er gammel nok til å høre om hvor sprek og sprø mora hennes var i gamle dager. Hun var ni år da jeg ble alvorlig ME-syk og sengeliggende 22 timer i døgnet. Den tiden husker hun nok ikke, og jeg prøvde å skjule hvor syk jeg egentlig var. Jeg ble heldigvis bedre enn jeg var de første månedene, men den energien jeg hadde tidligere, kom aldri tilbake. Heldigvis, og bank i bordet, er begge døtrene mine friske og lever et aktivt liv med mye moro.

Men tilbake til dette med Kariklubben og gjenoppstandelse. Dattera mi syntes det hørtes artig ut med sin egen jenteklubb. Hun elsker å invitere og arrangere fester og “vårs” – det heter jo ikke vorspiel lenger – og sa at hun kanskje skulle lage sin egen klubb. Hun er dessuten en habil drinkmixer, jobber i to ulike barer i byen der hun studerer for å spe på studielånet. Akkurat som meg elsker hun å danse og ha det artig sammen med venner og venninner. Som en fortsettelse på tankegangen hennes om å lage sin egen klubb, foreslo jeg at hun kunne kalle den Theaklubben. Men neida, klubben måtte jo kalles Kariklubben!

Dermed kan det godt hende at Kariklubben gjenoppstår, uten Kari og gamle Kariklubbere, men med unge, sprudlende Thea og hennes venninner! Sannsynligvis en fremtidens utgave også helt uten innblanding fra meg. Det er ikke sikkert at dagens unge synes det er like fasinerende og morsomt med cheeze doodles i nese, ører og munnviker, eller at gelé med sprit er like spennende som vår generasjon gjorde! 😀 

Dersom du ikke fikk med deg blogginnlegget om Kariklubbens død i går, finner du det her: Kariklubben er død

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

Link til blogginnlegg på Facebook.
Link til innlegg på Instagram (story).

10 kommentarer

Siste innlegg