Lånekatt

Lånekatt

Jeg har fått meg lånekatt. En av naboene la ut ei melding i FB-gruppa for sameiet på nyåret om at hun trengte kattepass to uker i februar. Jeg sendte henne ei melding og sa at jeg gjerne kunne passe katten hennes. Det viste seg at vi var to naboer som hadde tilbudt oss, men siden den andre naboen har hund, ble det jeg som stakk av med seieren.

Miri er en 14 år gammel kosepus. Jeg var innom henne og hilste på allerede i midten av januar, og ei uke senere ble både naboen med hund som hadde tilbudt seg, og jeg, invitert på lunsj til Miri og matmor. Veldig hyggelig! På tirsdag denne uka hadde jeg Miri på hospitering. Matmor var her og så at hun slo seg til ro, og så ble Miri og jeg alene i noen timer.

Miri på oppdagelsesferd
Utsikt fra soveromsvinduet

Etter at matmor hadde dratt, ble Miri urolig. Spaserte rundt og mjauet og hadde tydeligvis behov for et eller annet. Jeg lurte på om hun var donødig, og det var dumt siden hun normalt bare gjør fra seg i kattedoen. Den hadde ikke blitt med hjem til meg, så jeg fant frem en avis som jeg plasserte på badet. Passet på å vise henne denne og fortalte henne at hun kunne bæsje der. Ikke mange minuttene etterpå hørte jeg skraping fra badet, og straks etter kom Miri glad og fornøyd ut. Jeg sjekket, og der lå det noen fine avføringsprøver, som jeg raskt fikk plukket opp med papir og kastet i do. Flink pus!

Nå er humøret bedre, mjauet Miri.

Siden Miri var ganske fornøyd etter dette, slo hun seg mer til ro. Hun var sikkert ganske stolt over å ha bæsjet på ei avis for første gang også. Jeg må kanskje også legge til at jeg måtte ofre midtdelen av utgaven av Adresseavisen hvor jeg var førstesidepike for ca. tre måneder siden. 🤗 Du finner mer om avisinnlegget HER.

Etterpå trengte vi begge å finne sofaen. Miri la seg godt til rette sammen med meg, først foran beina mine, deretter mellom. I følge eieren gjorde katten aldri dette i selskap med henne, så da kan jeg vel anta at jeg er godkjent av Miri. Katta syntes sikkert det var godt å ligge på magnetmadrassen, slik jeg gjør. 

Sola stakk innom med mer energipåfyll
Energipåfyll på magnetmadrassen

Det skal blir spennende å se hvordan det går når jeg skal ha henne hjemme hos oss på fulltid i to uker fra i morgen. Kanskje blir det ekstra mye hvile og avslapping på oss begge i dagene som kommer! 

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

14 kommentarer
    1. Nydelig katt! Er det skilpaddefarger hun har?
      Lo godt da jeg så overskriften hun gjorde fra seg på 😀
      Lenken virker ikke, forresten…
      Ha en fin kveld ^^

      1. Vet ikke om det kalles skilpaddefarger. I følge eier er det en “knaskekatt”. Hun liker bare å spise tørrfór. Artig at du la merke til overskriften på bæsjeavisa, hihi. 😀 Tusen takk for at du sa fra om linken. Har fikset nå. 😉 Fin kveld til deg også! 🥰

    2. Å så hyggelig å ha pusebesøk. Jeg har tre katter. En er veldig kosete, en er skikkelig musejeger som er mye ute også har jeg ei som stort sett bare vil sove ved ovnen fra september til april.

      1. Ja, dette kommer til å bli skikkelig koselig. Jeg er stort sett hjemme, så det blir fint med selskap av Miri. 😊 Dine katter har tydeligvis tre ulike “personligheter”! 😉

      1. Ja, ikke sant! Og i dag skal hun ha med kattedoet sitt når hun kommer, så da blir det lettere for henne. Da blir det mer selskap og kos for oss begge 😀

    3. Så koselig, og fint at hun slo seg til ro så fort. Katter er som regel veldig tilpasningsdyktige bare de får kos, (og får gått på do) 😉
      God helg! <3

      1. Merker at det er veldig koselig med en katt i hus. Miri har hatt sin første natt her, og jeg fikk sove i fred 😀 Flink pus! Vi har laget katteleike til henne, og til tross for sine (snart) 14 år synes hun det er morsomt å jakte og fange. 😍 God helg! 🥰

      1. Thanks, I am really enjoying it. I would have loved to have a can of my own, but that would have been difficult when I go travelling. Hahaha, the poop was no problem at all 😂 Quickly dosposed of in the toilet next to the paper, and no smell at all 😂 And she has her own cat toilet here now. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg