Lurelørdag

Skyet vær i dag

Jeg lå og ventet på at Bjørn skulle våkne sånn at jeg kunne lure han med at han hadde forsovet seg. Men han lot seg ikke lure. Skjønte at det både var helg og ferie. Lureriet hadde kanskje virket bedre om jeg hadde vekt han brått og plutselig for å si at han hadde forsovet seg. Men er det lurelørdag, så er det lurelørdag, og man får jo flere sjanser.

Jeg tok på meg luresmilet og gikk på kjøkkenet for å lage kaffe og te til oss, sa at jeg følte meg helt frisk. Vanligvis er det han som mekker kaffe og te til oss og er oppe først, men siden jeg erklærte meg frisk, fikk jeg lov. Tror faktisk jeg klarte å lure han til å tro at jeg følte meg i supeform helt til jeg en time senere hostet meg gjennom hele dusjseansen. Da skjønte han at det bare var lureri.

Mens vi satt i senga med hver vår morgenkopp, han med kaffe og jeg med te, sa jeg at det kunne bli vanskelig å få fly hjem nå som SAS-pilotene kanskje skulle streike. En konsekvens ville sannsynligvis bli at Norwegian og Flyr sine ruter ville bli fullbooket temmelig raskt. Da lo han bare. Men han ble litt i stuss da jeg litt før dette fortalte han nyheten om at Norwegian skulle innføre flytuting på sine fly, til bruk på bakken bare og selvsagt ikke i lufta. Det ville jo blitt litt rart om flyene skulle tute i hytt og pine slik Hurtigruta gjør, men i lufta. Da stusset Bjørn i nøyaktig tre sekunder, før han skjønte at jeg bare prøvde å lure han.

Til og med værmeldinga har lurt oss i dag. Det var som vanlig meldt knallsol, men sola glimrer med sitt fravær, gitt. Selv om det er skyet vær, er det likevel varmt og godt ute. Termometret i hjørnet på terrassen viser 29 grader nå klokka tolv, og det er ikke lureri. 🙂 Men dagen er fortsatt ung, og denne lurelørdagen kan by på mange overraskelser. Om du har lyst til å lure noen i dag, kan du bare gjøre det med god samvittighet og skylde på meg, fordi det var jeg som oppfordret deg til det. 😀 

Her er blogginnleggene fra de to siste dagene:
Tulletorsdag

Fjasefredag

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

12 kommentarer
      1. Hehe, nei, dette er første gangen vi sier fra på forhånd 😀 Men jeg tror nok vi har godt av å skjerpe oss litt ekstra med luringa innimellom, så dagen er god! 😉

    1. Lurer på om jeg skal lure noen siden det er lurelørdag ☺️ Men han jeg bor sammen med er ikke lett å lure, så som oftest lurer jeg bare meg sjøl 😂
      Lur videre dere, fortsatt timer igjen av lurelørdagen 😀

      1. Kan være morsomt og artig å lure seg selv også, men ekstra artig med noen ufarlige lurerier på mannen 🤗 Bjørn prøvde å lure meg med at det var bulk i bilen. Hah, den gikk jeg ikke på, men vi er ikke ferdige med lurelørdag enda 😅

    2. Morsomt med litt lureri og særlig når man blir usikker på om det er sant eller ikke. Skøy st været også var med på lureriene i dag.😂☀️Ha en lur kveld!🤗

      1. Hihi, ja, blir liksom litt spennende å finne ut om det er lureri eller ikke 🤗 Været lurte oss én gang til. Sola kom, og forsvant like plutselig 😅 Ønsker deg og dere en lur kveld også! 😊

    3. Everything seems to be topsy turvy these days. No tricks today only reality. 🤪 Flights are being cancelled, luggage is being lost, well here anyway, so nobody knows if they are going or if indeed they will get back 😄 a quote from Alice in Wonderland ‘Dear, dear! How queer everything is to-day! And yesterday
      things went on just as usual. I wonder if I’ve been changed in the night?” Happy Saturday 😊

      1. Topsy turvy – Nice expression! And it says a lot 🤗 I guess the problems are all over, but worse some places. We are worried about the Scandinavian airline company SAS now, if the pilots will go on strike, and if the company will make it at all. Such a nice quote from Alice in Wonderland. Can be used for a number of things, as there always seems to be some kind of topsy turvy these days… Happy Sunday! 🥰

      1. Hehe, jeg er helt enig med deg. Liker ikke å lure, egentlig, og i alle fall ikke å bli lurt, med mindre det går over i fjas 🤗 Ha en superduper søndag! 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg