Månen og kråkene

Vi la merke til hvor stor og fin månen var på himmelen da vi kjørte hjem etter besøket hos mora mi i går ettermiddag. Det var dagen etter fullmåne, og den hadde nok fortsatt litt magisk kraft i seg. Jeg fikk en idé om at jeg ville ned til sjøen for å se om månen kunne ses fra fjæra nedenfor hos oss. Gjett om den gjorde! I all sin prakt mens den glitret utover sjøen! Bjørn sjåfør holdt bilen varm mens jeg gikk noen skritt nærmere det magiske lyset. Tenk at jeg ikke har sett det før! Der nede! Her har jeg bodd like ovenfor sjøen i snart tre år, trodd månen stod opp bak blokka vår og ikke visst at den kan ses fra like her nede. Greit å få fjernet skylappene!

Kråkene var også på plass for å overvære det flotte måneskinnet og for å leke i skumringslyset. Kanskje hadde de avtalt leken da de satt og skvaldret i de digre høsttrærne tidligere på dagen. Tanken om å dra ned dit ved en annen anledning når det er så flott måneskinn, er fristende, men da skal jeg være forberedt, ha med noe å sitte på og noe å holde rumpa varm med. 

Skal du gjøre noe spesielt på Halloween, altså i morgen kveld? Eller har du feiret i helga? Vi har ingen planer, men skal kjøpe inn litt sjokolade (innpakket i papir!) som jeg liker. Om det ikke kommer mange skrekkelig skumle unger på døra og lurer på om vi ønsker knask eller knep, kan jeg kose meg med resten av sjokoladen senere på kvelden. Min yngste datter er i Italia, jobber på en gård i Toscana, og hun skal på Halloween-fest der. Lucky girl!

 

Trenger du tips til Halloween? I så fall kan kanskje denne videosnutten gi deg en idé til i morgen. Det er en tiktok fra min korte karriere som tiktoker: Halloween

Om du ikke fikk med deg innlegget fra besøket hos mora mi i går, finner du link her: Alle kaller henne Mimmi

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

8 kommentarer
    1. Helt magiske bilder:) Det er bra at du oppdaget det:)
      Jeg feirer ikke Halloween, men “Alle Helgens Dag”. Jeg er ikke glad i hekser og troll:)

      1. Takk-takk 😊 Manglet bare et kveldsbad i Trondheimsfjorden i måneoppgangen… Nei det blir feil 😵‍💫 Halloween kan være en unnskyldning for å kjøpe litt godis, eller viiin (hallo… viiin))!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg